Auteur Topic: Opa aan het brain stormen voor zijn baantje  (gelezen 160939 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Opa aan het brain stormen voor zijn baantje
« Reactie #75 Gepost op: 20 februari 2014, 17:29:42 »
Die blauwe schuine delen zijn de yards dus en voor de rest een meter langs de buitenzijde treinbaan, op knutsel hoek na is treinbaan. waarom schuin die 2 yards, dan heb ik de meeste ruimte dacht ik zo.

, ik kan het even niet beter uitleggen nu
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Opa aan het brain stormen voor zijn baantje
« Reactie #76 Gepost op: 20 februari 2014, 17:45:26 »
En de horizontale en verticale lijnen zijn vierkante meters?
Bovenin komt H0 en ik begreep dat onderin je LGB-baan komt? Als onderin je LGB-baan komt, dan verwacht ik niet dat je daar iets gaat doen met LGB-scenery?
Lijkt me lastig om je op twee totaal verschillende schalen te concentreren. Ik zit wel vaker te verzinnen dat ik best wel eens iets op 0n30 (1:48 smalspoor op 16,5 mm rails) wil maken, maar ik vind die omschakeling wat lastig.
Beetje vloeken in de kerk misschien, maar heb je ooit met de gedachte gespeeld om je verzameling LGB-materieel te verkopen?  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Opa aan het brain stormen voor zijn baantje
« Reactie #77 Gepost op: 20 februari 2014, 17:55:22 »
Nou LGB verkopen, is wel een optie die in mij opkomt de laatste tijd ja, :(  maar ik wil toch, als zou het een simpel ovaaltje zijn dubbelspoor LGB proberen, de loks zijn eigenlijk best wel gaaf om te zien.

en inderdaad die grote blokken zijn 1 x 1 meter Wim. ik hou dus buiten die 2 schuine stukken  6 x 3,5 mtr over om te lopen, terwijl ik het intype denk ik zo das wel veel nog dan :D
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Opa aan het brain stormen voor zijn baantje
« Reactie #78 Gepost op: 24 februari 2014, 14:52:20 »
Al zoekende op forums en andere plekken op internet kwam ik enige tekeningen tegen van Gerolf, ik mocht zijn tekening gebruiken en deze ziet er zo ongeveer net zo uit als ik wilde, ik hang even een plaatje hieraan deze posting, wat vinden jullie ervan ?

Ik zit trouwens wel te denken om de buitenste 2 x 4 sporen in een schaduw station te leggen, en de onderste baan in het midden een soort kopstation, kolenmijn zo kan ik hem verhoogt over de canon terug laten lopen naar de hoofd yard.

iemand nog ideeën, dit plan is trouwens wel met flex rails, go laat ik daar een boel van hebben :D

KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Opa aan het brain stormen voor zijn baantje
« Reactie #79 Gepost op: 24 februari 2014, 15:01:25 »
Volgens mij worden de bruinkleurige banen aan het zicht onttrokken achter een soort schot dat in de hoeken uitloopt in ronde hoeken. Daarmee heb je dus eigenlijk al een soort schaduwstation.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Opa aan het brain stormen voor zijn baantje
« Reactie #80 Gepost op: 24 februari 2014, 15:23:09 »
Inderdaad Wim, zo zou het interdaat ook kunnen, ik weet alleen niet of ik die 2 schotten ook ga gebruikenbij die container en kolen terreinen het lijkt me dat ik dan wat weinig ruimte overhou voor de containers zelf en opslag van kolen, er komen namelijk bij die kolen yard een paar grote bouw dingen bij, zoals die los kraan en 3 van die kantel dingen die wagons kunnen omkeren, zag die bij walthers nadat ik ze in een joetjoep film gezien had, vond ze wel gaaf ook al die ze niks :)

Maar wat vind je van het idee? dan een canon maken zoals Ger van ander forum tegen die verborgen achterkant aan.
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Opa aan het brain stormen voor zijn baantje
« Reactie #81 Gepost op: 24 februari 2014, 15:27:05 »
Ik denk dat zo'n schot met daarop een Amerikaans woestijnlandschap, waar achter de treinen lopen een prima idee. Ik zit alleen wel een beetje met de bereikbaarheid van die achterste sporen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Opa aan het brain stormen voor zijn baantje
« Reactie #82 Gepost op: 24 februari 2014, 16:14:41 »
Inderdaad, of ik moet in geval van calamiteiten een hele hoge opstap maken, ben zelf bijna 2 mtr maar dan moet dat kunnen, ik zelf zit met wat andere zaken nog

Links en rechts onderin zie je die opstel sporen terug lopen maar die zwarte van die yards lopen daar ook, dus of de bruine omlaag of de zwarte omhooggeld ook voor die banen die de 2 middelste yards verbinden .
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Opa aan het brain stormen voor zijn baantje
« Reactie #83 Gepost op: 19 maart 2014, 11:30:14 »
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA, bouwvergunning en hypotheek zijn accord , nu wachten of er mensen problemen mee hebben om tegaan bouwen hierop het dak :)
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: Opa aan het brain stormen voor zijn baantje
« Reactie #84 Gepost op: 19 maart 2014, 12:45:35 »
Proficiat Hans. Op naar de volgende stap.

Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Opa aan het brain stormen voor zijn baantje
« Reactie #85 Gepost op: 19 maart 2014, 12:53:03 »
Volgende stap is dus ja zeggen tegen het bouwbedrijf, dat ze kunnen beginnen, maar dat duurt weer 6 weken , eerst afwachten of er mensen tegen zijn. Als we nu al beginnen heb je eerder kans daarop :)

Hans
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Semantha

  • Moderator
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.312
  • Thanked: 69 times
  • Geslacht: Vrouw
  • I didn't choose photography, photography chose me!
    • Van der Kuijp Photography
Re: Opa aan het brain stormen voor zijn baantje
« Reactie #86 Gepost op: 19 maart 2014, 13:03:58 »
Kijk aan weer een stap verder.... jeetje 6 weken verder dan zit je al haast weer tegen de bouwvak aan.
Fotografen met passie.

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Opa aan het brain stormen voor zijn baantje
« Reactie #87 Gepost op: 19 maart 2014, 15:35:45 »
Semantha, gelukkig moeten de ramen op de beneden verdieping ook vervangen worden voor en achter, en dat kan niet tegelijk anders lopen er dadelijk 16 katten door de woonwijk die hier horen, moet even in overleg dus. Maar komt allemaal goed.

Hans
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Opa aan het brain stormen voor zijn baantje
« Reactie #88 Gepost op: 20 maart 2014, 21:23:11 »
Bah, ik kom niet uit de tekening van mijn baan, het laatste stuk hierboven is dus toch een schaduwstation eronder dat geeft ook weer meer ruimte voor de hoofdbaan, als ik het allemaal op 1 niveau laat liggen kom ik volgens anyrail te krap uit om 2 eilandjes te maken.

Als ik dus uitga van bovenbaan van 1 mtr diep ( ja dat kan ik overbruggen ) en dan een schaduw station van 50 cm diep eronder op 50 cm diep, kan ik daaronder op de grond mijn LGB baan neerleggen en zie ik die nog rijden ook een soort F dus maar dan bovenste streepje van de F langer.
Maar ik niet snappen hoe dat in anyrail te prakken

iemand die dat wel kan, als er een .any bestandje moet komen of een foto even zeggen ik zou erg blij zijn, kan ik alvast gaan uitrekenen wat ik aan hout en plaatmateriaal nog ga hebben in de ruimte.

Hans
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Opa aan het brain stormen voor zijn baantje
« Reactie #89 Gepost op: 3 april 2014, 20:26:46 »
Bah Bah en nog eens Bah, echt dat wachten is compleet niks voor mij zeg.

Ik wil beginnen in me hokkie :(

Of iets doen wat wel kan hier containers maken van mij part, mezelf nuttig maken achter me toetsenboard veel meer ruimte zonder katten heb ik eigenlijk niet.
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Opa aan het brain stormen voor zijn baantje
« Reactie #90 Gepost op: 11 april 2014, 19:07:12 »
Zo weer eens zitten brainstormen en waar eerst 2 eilanden kwamen bij de baan komt er nu maar 1, met links de kolen opslag en rechts de container opslag en in het midden mijn boot in 2en gedeeld door een afscheiding zodat het lijkt of er 2 boten liggen, zou dat te doen zijn denken jullie ?

die druppel kan dan 1,50 breed worden of zou ik die dieper moeten maken ik kan er dan aan beide kanten bij. graag even ideeen delen als je mijn baan wil zien tot nu toe even hieronder klikken, ik ga vanavond eens kijken of ik wat in anyrail kan zetten.
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Opa aan het brain stormen voor zijn baantje
« Reactie #91 Gepost op: 11 april 2014, 19:27:38 »
Dat met die boot in tweeën delen snap ik niet helemaal Hans.  ::)
En als ik op de link klik dan kom ik weer op deze zelfde pagina uit.  :-\

Ben benieuwd naar de tekeningen.

Groet, Gert-Jan

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Opa aan het brain stormen voor zijn baantje
« Reactie #92 Gepost op: 11 april 2014, 19:37:12 »
Heel rigoureus: maak een fase A en een fase B.
Fase A: maak eerst de baan aan de zijkanten van je zolder en houd er rekening mee dat je een aansluiting maakt om later te verbinden met Fase B.
Fase B: maak vervolgens één of twee van die eilanden.
Het is allemaal wel leuk al die plannen op papier, maar je krijgt op deze manier weinig inzicht in hoe de ruimte "voelt" en of je jezelf niet helemaal aan het dichtbouwen bent en geen ruimte meer overhoudt om je te bewegen.
Je zou kunnen overwegen om je hele planning uit te printen op A-viertjes, zodat je een stapel legpuzzel hebt, die je dan straks kunt uitleggen op je zolder. Hierdoor krijg je ook een veel beter inzicht in hoe de ruimte zich vult.

Die containerboot daar ben ik nog niet helemaal uit. Het is een boot die in elkaar gezet is om te varen en ik weet ook niet of de mate van detaillering van dat ding wel past bij de detaillering van de rest op je baan. Bovendien ben ik bang dat-ie nogal wat ruimte vreet.
Maar, dat is voor later. Had je ook niet nog een vijver in je tuin?  :D
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Opa aan het brain stormen voor zijn baantje
« Reactie #93 Gepost op: 11 april 2014, 19:42:43 »
Als je op die link klikt kom je op mijn baan terecht, wel makkelijk als ik iets uit wil leggen laten zien .

DIe boot word niet in 2en gedeeld, het blijft een hele boot, alleen in het midden een afscheiding die ook gelijk de baan daar in twee gedeeltes  maakt, dan word het dus een halve kolen boot en een halve container boot, alleen zie je niet aan elke kant waar de andere helft voor is, snap je het nu ongeveer. Prtane legt makkelijker uit als typen geloof ik, ik zie het zo voor me :(

Oja ik verdeel de boot in de lengte he virtueel dan de boot blijft heel, bijna helemaal.

Dan @ Wim, dat is precies wat ik mis hier, geen gevoel met de ruimte nu, die boot is trouwens 120 cm x 22 cm ,dus half 60 x 11 cm als je goed kijkt/leest

Eigenlijk mis ik iets van een chat hier, even gelijk reageren op een vraag of kunnen uitleggen hoe en wat :( iemand ff een uitwijk op een ander forum, weet er wel een paar geloof ik :)
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Opa aan het brain stormen voor zijn baantje
« Reactie #94 Gepost op: 11 april 2014, 19:59:53 »
Hans,
Het nadeel van een chat is dat er dan allerlei persoonlijke gesprekjes ontstaan en de andere forumleden het antwoord op een vraag dan niet kunnen zien. Het idee van een forum is juist dat iedereen alles kan volgen en iedereen er dus iets van kan leren. 

Die boot in tweeën delen door een tussenwand? ik denk dat je dan heel veel diepte uit je baan haalt met zo'n wand midden in je baan en ik vraag me ook af of het geen raar gezicht is zo'n halve boot. Maar dat is slechts mijn mening hè. Ik kan me er geen goede voorstelling van maken. In jouw hoofd ziet het er vast beter uit en het is per slot van rekening jouw baan.

Groeten, Gert-Jan




Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Opa aan het brain stormen voor zijn baantje
« Reactie #95 Gepost op: 11 april 2014, 20:25:50 »
Gert-Jan, ik denk dat Wim mijn probleem heel goed verwoord heeft,ik zit maar te denken maar heb geen gevoel met de ruimte, ehh hoe leg ik dat uit, als je een bestaande ruimte hebt , kent dan heb je er een gevoel mee, je kan dit of dat ook op papier zetten. Ik heb hier een schets die ongeveer aangeeft wat ik krijg en hoeveel ruimte aan meters er inzit.

Ook dat er nog aan de voor kant een schuin dak inzit ook al is dat maar 60 graden en ik kan dus redelijk ver blijven staan of de baan neerleggen. Dan wil ik ook op de vloer die LGB baan hebben en daar moet een keerlus inkomen, een keerlus bij lgb is 270 cm zo ongeveer, die wil ik onder een baan deel van H0 hebben zodat ik er niet elke keer op ga staan daarboven het schaduwstation 75 cm diep en de baan 100 + cm een F dus als ik het ff snel uitleg, ik wil die LGB baan dus kunnen blijven zien als ik zit of sta. die zal ik dus ook als eerste neerlegen, dat gaat redelijk snel overigens een recht stuk is 120 cm lang :D

zo weer ff geventileerd hier, word tijd voor de opbouw :)
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Opa aan het brain stormen voor zijn baantje
« Reactie #96 Gepost op: 9 mei 2014, 16:04:02 »
Daar er een aannemer het schijnbaar nodig vond om toch maar eens te gaan starten met de verbouwingen hier, vond ik het nodig om mijn LGB baan maar te gaan tekenen in "Anyrail" het lijkt zo makelijklijk en toch nog geen goed gevoel eigenlijk van de baan, ik ben dus ook gek op commentaar van Jullie, hou er dan ook gelijk rekening mee dat dit allemaal erg groot is, en stijg en een daal spoor leg je ook niet even neer ik moet naar 30 cm omhoog, dat is dus bijna 10 meter lengte, gelukkig kan ik in een bocht smokkelen wat ik denk ik dan ook wel moet gaan doen.
Gelukkig kan ik nu nog op het ovaaltje hier in de tuin kijken of de loc's redelijk tegen de helling op kunnen die ik dadelijk moet maken hier op het dak.

Onderstaand de totale foto van de baan schaduw station en daarboven parade spoor. Elk klein blokje is 10 x 10 cm, de grote zijn een meter in het vierkant.


Hieronder het schaduw station, alle bochten zijn minimaal R2 anders kan mijn mallet er niet doorheen, waar ik toch R1 heb liggen kan de Mallet niet komen als de software iTrain juist werkt.


En hier foto van het parade spoor, ik wilde hier toch echt wel scenery gaan maken, en wel ongeveer het idee van iemand op het grootspoor forum een massieve bergwand beetje grand canon stijl waar de trein langs slingert, ook een klein station want ik heb bij deze schaal wel enige personen wagons.


Het is me bekend dat er een keerlus inzit, maar dat moet met de spullen die ik al heb geen probleem geven, de treinen rijden trouwens ook 2 kanten op via hetzelfde spoor.

Zo laat de verbeteringen maar komen, als iemand zelf in anyrail wil gaan freubelen zeg het dan even dan gooi ik die online.

Hans
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: Opa aan het brain stormen voor zijn baantje
« Reactie #97 Gepost op: 9 mei 2014, 18:37:56 »
Goed bezig Hans,

de spaghetti brij van rails krijgt wel vorm
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Opa aan het brain stormen voor zijn baantje
« Reactie #98 Gepost op: 9 mei 2014, 21:17:41 »
Ziet er goed uit Hans ... maar is het station niet iets te kort? Ik zou proberen deze iets langer te maken.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Opa aan het brain stormen voor zijn baantje
« Reactie #99 Gepost op: 9 mei 2014, 21:36:06 »
Hallo Pierre, toevallig zat ik daar ook net naar te kijken, het is nu wel 3 meter lang maar denk dat ik het rechter leg en 4,5 meter maak of 4, een stammetje met een loc en 4 rijtuigen is nu bijna 3 meter moet nog eens even kijken. maar je hebt alle kans dat tijdens het leggen er zaken worden aangepast :)
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.