Auteur Topic: Baanbouw Pierre  (gelezen 755653 keer)

Offline arend65

• Super Modelspoorder
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1250 Gepost op: 16 februari 2014, 15:14:39 »
Het ziet er weer fantastisch uit. ziet er erg sfeervol uit.
Groet Arend

Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #1251 Gepost op: 16 februari 2014, 15:17:33 »
Ziet er goed uit. En weer in een heerlijk tempo.

Dank Martin. Ja ... ik weet het ... maar mijn tempo ligt nu eenmaal vrij hoog. Dat komt ook omdat ik van te voren precies weet hoe/wat het gaat worden en ... ik heb ook veel vrije tijd. De meesten van ons (ook jij) hebben nog een drukke baan. ;) 

Ben ik
net aan die witte vuurtoren aan het wennen, staat er gelijk een heel ander gebouw 1 dag later, hij gaat lekker Pierre. en het ziet er schitterend uit hoor.

Dank Hans. Maar eheu ... hij is toch nog steeds wit? ;)

De loodslappen, komt daar nog een patina-drybrush overheen?
Als ik dit zo zie, dan zou ik zó vuurtorenwachter willen worden.
Morgenmiddag even klei halen bij de Action.  8)

Dank Wim. Nee ... ik doe niets meer aan de vuurtoren. Ik vind het wel prima zo.

Als vuurtorenwachter heb je wel een heleboel tijd over voor de modelbouw Wim. 8) Dus daar is niets mis mee. ;)

Je kan beter das-klei nemen Wim. Bij de Action is de klei wit. Met een donkerder kleurtje werkt met het stempelen een stuk makkelijker omdat het dan beter te zien is wat je aan het doen bent. Verder werkt de klei wel precies het zelfde.

Het ziet er geweldig uit. Je hebt een prachtig sfeertje neergezet zo bij de haven.
Je hebt het over een parkje, maar volgens mij is die ruimte ook groot genoeg om nog zo'n prachtig gebouw neer te zetten. Wat voor gebouw dat dan zou kunnen zijn? Nou; Toen ik zat te genieten van je mooie haven en een beetje daarover aan het fantaseren was, zag ik het ineens voor me. Een boothuis met een reddingsboot die wordt uitgereden met paarden ervoor en stoere zeelui.

Dank Gert-Jan. Ik ben serieus bezig geweest om er nog een gebouw achter te zetten maar ik ben bang dat het te vol gaat worden. Zeker daar in de hoek. Bovendien lijkt dan de vuurtoren kleiner en dat is nou net niet de bedoeling.  Door de oplossing van dat parkje en de struiken lijkt de achtergrond een stuk verder weg en dat geeft ruimte. De boom is om de ruimte tussen de vuurtoren en het parkje op te vullen maar daar kijk je door heen. Wel bedankt voor het meedenken overigens. Het idee is grandioos. 8)

Het ziet er weer fantastisch uit. ziet er erg sfeervol uit.

Dank Arend. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline SuperSylvester

• Super Modelspoorder
« Reactie #1252 Gepost op: 16 februari 2014, 15:30:59 »
Mooi werk. Inspirerend!

Jack
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

GGoos

• Gast
« Reactie #1253 Gepost op: 16 februari 2014, 19:43:50 »
Jouw werken zijn museumwaardig. zo prachtig. Geen detail is ongemoeid gelaten. Diepe buiging en respect voor dit topwerk!  ;)

Offline Roel

• Super Modelspoorder
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
« Reactie #1254 Gepost op: 16 februari 2014, 20:37:11 »
Pierre,

Ik onderschrijf alle bovenstaande reacties over je spoorbaan.
Een pracht stuk werk, inderdaad.
Wat nu bij mij gebeurt is dat ik bij een projectje me afvraag: is dit wel Pierre waardig  :o?
Maar dan realiseer ik me dat jij op een hoog niveau bezig bent en dat ik mij niet behoeft te schamen om mijn eigen werk.
Ik probeer jou nu alleen te benaderen.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #1255 Gepost op: 16 februari 2014, 21:12:25 »
Je hoeft je nooit te schamen voor je werk Roel. Iedereen doet het naar eigen kunnen en op z'n eigen manier. Als je zelf tevreden bent met je werk dan is het ook goed. Per slot van rekening doe je het voor je zelf en niet voor een ander.

Nu we het toch over jou hebben ... doe je nog wel wat aan je eigen baan? Je hebt al een hele tijd geen update meer gedaan. Jammer je hebt zo'n schitterende baan.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #1256 Gepost op: 16 februari 2014, 22:30:11 »
Volgens mij moet je een behoorlijk groot gat daar van achteren hebben om al die veren in te huisvesten. Als jij op een barkruk gaat zitten dan moeten we 'm eruit trekken.
Je drinkt niet... dat is dan wel weer een voordeel.  ;D
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #1257 Gepost op: 16 februari 2014, 22:54:00 »
Ach Wim ... ik heb er een goed gevoel bij. :P
Groet Pierre.

Offline Roel

• Super Modelspoorder
« Reactie #1258 Gepost op: 16 februari 2014, 23:10:45 »

Nu we het toch over jou hebben ... doe je nog wel wat aan je eigen baan? Je hebt al een hele tijd geen update meer gedaan. Jammer je hebt zo'n schitterende baan.
Geduld Pierre, ik ben alweer bezig met m'n baan. Ik moet alleen even wennen dat ik geen volledige kracht heb in mijn linker hand, dus ik moet mij een beetje aanpassen. Maar  .......je hebt gelijk, ik zet heel gauw een update op het forum, want ik ben uiteraard wel bezig geweest. Het is ook wel veel denkwerk geweest, overigens.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #1259 Gepost op: 16 februari 2014, 23:12:23 »
Vaak ben ik wel dagen aan het verzinnen en aan het bedenken om het in een uurtje in elkaar te zetten. Ik denk dat de meesten van ons zo werken.
Alleen Pierre natuurlijk niet; die knalt het zó in elkaar.  :o
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Roel

• Super Modelspoorder
« Reactie #1260 Gepost op: 17 februari 2014, 00:08:25 »
Weet je, je maakt een baanplan zonder goed na te denken over de scerery. En voor die taak sta ik nu.
Maar vanavond had ik een eureka gevoel. Ineens zag ik het  ;D ;D.
Maar .......laten we het topic van Pierre niet verder vervuilen.
Met groet, Roel

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #1261 Gepost op: 17 februari 2014, 10:40:11 »
Vaak ben ik wel dagen aan het verzinnen en aan het bedenken om het in een uurtje in elkaar te zetten. Ik denk dat de meesten van ons zo werken.
Alleen Pierre natuurlijk niet; die knalt het zó in elkaar.  :o

Als ik met een projectje bezig ben is dat meestal al uitgewerkt in mijn hoofd en weet ik hoe ik het hebben wil. Dan is het dus gewoon alleen maar doen. Maar terwijl ik dan bezig ben denk ik al weer aan de volgende projecten. Voorbeeld: Ik ben dus nu bezig met de vuurtoren maar wil daarvoor een viskraam hebben. Ik ben daar in gedachten al een vis/friettentje aan het bouwen. Ik weet nu al dat het geen gewoon vierkant tentje moet worden maar dat ik daar een oude bus voor aan stukken ga zagen. Ik weet alleen nog niet hoe maar daar denk ik nog over na terwijl ik de boom die bij de vuurtoren komt maak. Da's toch dom werk.

Dus ... ja Wim ... ik knal een project zo in elkaar maar heb daar wel degelijk over nagedacht. 

Weet je, je maakt een baanplan zonder goed na te denken over de scerery. En voor die taak sta ik nu.
Maar vanavond had ik een eureka gevoel. Ineens zag ik het  ;D ;D.
Maar .......laten we het topic van Pierre niet verder vervuilen.

Vervuil gerust even mijn topic Roel ... je maakt me wel erg nieuwsgierig met dat eureka gevoel van je. ;)
Groet Pierre.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #1262 Gepost op: 17 februari 2014, 19:31:00 »
Update:

Ik wil een grote boom maken maar heb geen zin om allerlei vlechtwerkjes of soldeertrucs uit te halen dus … zoek ik gewoon een tak uit de groenvoorziening hier voor de deur. Met een beetje kijken en knippen kom je dan ook een heel eind.

Ik heb nog twee bossen zeegras liggen in de kast. Ze zijn nog uit de gulden tijd dus ze liggen er al een tijdje. Zo’n bod kocht je toen voor 6,95 staat er op. Toen lagen ze tussen de droogbloemen en kon je deze bossen gewoon in ieder tuincentrum kopen. Nu moet je naar een modelbouwwinkel of  beurs en kan je gelijk je knip trekken.

Ik haal er een paar takjes af en berg de rest weer op.

Met de Dremel boor ik hier en daar wat gaatjes in de “takken” waar ik stukjes zeegras in lijm. Ik doe dit met een beetje seconde lijm zodat ik gelijk door kan gaan. Ik schilder de dikke delen van de zeegras takjes een beetje bruin. Verder laat ik de “stam” zo. Wat is er mooier dan de echte kleuren van de natuur?

Daarna spuit ik de takken in met spuitlijm. Ik spuit van de stam weg naar buiten zodat de stam niet onder de lijm komt en straks ook helemaal groen is. Daarna bestrooien. Dit herhaal ik nog een keer en de boom is klaar. Alles bij elkaar nog geen half uurtje werk voor een best redelijke boom.

De boom kan even drogen en in die tijd verf ik de paaltjes bvoor de vuurtoren wit en vervuil ik deze een beetje. Ik heb een stukje ketting gevonden met mooie grove schakels zoals vaak te zien is bij deze paaltjes. Vaak is dit oude ankerketting van grote schepen. Ik heb de ketting zwart gemaakt en hang deze tussen de paaltjes

Ik maak een klein parkje met nog een paar takjes die ik bestrooi. Dit hoeven geen hoge bomen te worden maar dienen alleen voor afscheiding tegen de achterwand. De achterwand sluit in de hoek niet mooi aan op elkaar en door deze struiken en de grote boom valt dit helemaal weg.

De boom is ook droog genoeg en kan op zijn plaats gelijmd worden.

Het hele hoekje van de vuurtoren is nu afgerond ik zet het op zijn plaats vast. Nu alleen nog de weg verder aanleggen in deze  hoek.

Groet Pierre.

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #1263 Gepost op: 17 februari 2014, 19:42:36 »
In 1 woord schitterend gedaan Pierre.

Vergeet je je boompje geen water te geven  ;D
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Hookies

• Super Modelspoorder
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
« Reactie #1264 Gepost op: 17 februari 2014, 19:45:20 »
Snel gemaakt die boom. Ik zou nog wat groenzooi op de straat strooien rond de boon, want aan de kust wil het nog wel eens waaien. Misschien een afgebroken tak half op het grasveldje als herinnering aan windkracht 9?
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline GéJé

• Super Modelspoorder
  • Gert-Jan
« Reactie #1265 Gepost op: 17 februari 2014, 19:52:36 »
De boom is echt heel mooi gelukt en met dat parkje loopt alles mooi over in de achtergrond.

Verder laat ik de “stam” zo. Wat is er mooier dan de echte kleuren van de natuur?
Nadeel van schors is wel dat het vaak loslaat als het hout uitdroogt. Ik hoop dat het blijft zitten, want anders moet je alsnog schilderen.

Ik zou voor de vuurtoren, waar de kade de achtergrond raakt, ook nog wat laag struikgewas planten. Dan is de overgang naar de achtergrond daar ook gecamoufleerd.
Verder is het gewoon helemaal af. Top project!

Groeten, Gert-Jan

Offline arend65

• Super Modelspoorder
« Reactie #1266 Gepost op: 17 februari 2014, 20:34:03 »
Tja, wat moet ik hier nog aan toevoegen. Ik wordt er stil van. ???
Groet Arend

Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #1267 Gepost op: 17 februari 2014, 20:41:08 »
Het hout is al heel erg droog Gert-Jan. Ik denk dat het snoei spul is van het najaar. Maar we zullen zien. Net wat je zegt ... schilderen kan altijd nog.

Idd moet er wat struikgewas komen aan de voet van de toren tegen de achterwand. Maar ik moet daar toch aan de gang. De aansluiting op de damwand heeft ook nog een te grote kier. Die pak ik wel gelijk mee met het bestraten van de weg.

Heb je je tip nog terug gezien? De paaltjes met de ketting. ;)
Groet Pierre.

Offline GéJé

• Super Modelspoorder
  • Gert-Jan
« Reactie #1268 Gepost op: 17 februari 2014, 21:02:19 »
Heb je je tip nog terug gezien? De paaltjes met de ketting. ;)

Ja Pierre, is precies zoals ik het bedoelde. Ziet er mooi uit!

Idd moet er wat struikgewas komen aan de voet van de toren tegen de achterwand. Maar ik moet daar toch aan de gang. De aansluiting op de damwand heeft ook nog een te grote kier. Die pak ik wel gelijk mee met het bestraten van de weg.

Ik weet niet hoe goed je bent in schilderen Pierre maar je zou ook nog kunnen proberen om de damwand in de achtergrond door te laten lopen. Dat creëert meer diepte.

Met fotoshop ging het vrij makkelijk   ;)  maar ik besef me wel dat het in het echt waarschijnlijk niet zo simpel is.

Groeten Gert-Jan

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #1269 Gepost op: 17 februari 2014, 21:18:53 »
Dus ... ja Wim ... ik knal een project zo in elkaar maar heb daar wel degelijk over nagedacht. 
Dat wist ik natuurlijk ook wel Pierre. Ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat als je eenmaal hebt nagedacht, je helemaal los gaat en in no-time de hele zooi in elkaar zet in een mum van een paar dagen.
Dat hoekje met die boom is een ansichtkaart op zich. Ik zou daar niet veel meer aan doen dan een bankje, een prullenbak en wat pensionado's die hun tijd zitten te verdoen.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #1270 Gepost op: 17 februari 2014, 21:37:02 »
Ik weet niet hoe goed je bent in schilderen Pierre maar je zou ook nog kunnen proberen om de damwand in de achtergrond door te laten lopen. Dat creëert meer diepte.

Ik weet het Gert-Jan maar mijn schilderkunsten zijn zeker niet geweldig te noemen. Bovendien zie je straks dit hoekje denk ik bijna niet meer. Er komt aan de achterkant van de steiger een boot te liggen en op de steiger komt nog een gebouwtje te staan. Maar als het zichtbaar blijft zal ik er eens over nadenken.
Groet Pierre.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #1271 Gepost op: 17 februari 2014, 22:19:43 »
Als je de damwand op de muur gaat doorschilderen, dan is die geschilderde damwand alleen vanuit een bepaalde kijkhoek in het juiste perspectief... vanuit een andere kijkhoek krijg je een verkeerd perspectief en ik denk -hoe mooi je ook kunt schilderen- dat dat gaat irriteren.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #1272 Gepost op: 17 februari 2014, 23:01:48 »
Het kan wel Wim ... maar dan moet je hem schilderen met een bocht naar links. Overgaan in een strand of zo. Misschien waag ik me er nog wel eens aan. Maar dan moet het zeker zijn dat ik dat gedeelte zie.
Groet Pierre.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #1273 Gepost op: 18 februari 2014, 13:56:43 »
Ik heb al een achtergrond:

Vond ik zomaar tussen mijn vakantiefoto's.  8)

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #1274 Gepost op: 18 februari 2014, 15:22:07 »
Wim, sorry, maar ik vind die vuurtoren geen gezicht zo hoor, die dingen staan niet zo dicht bij het strand hier,
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.