Update:
Ik wil een grote boom maken maar heb geen zin om allerlei vlechtwerkjes of soldeertrucs uit te halen dus … zoek ik gewoon een tak uit de groenvoorziening hier voor de deur. Met een beetje kijken en knippen kom je dan ook een heel eind.

Ik heb nog twee bossen zeegras liggen in de kast. Ze zijn nog uit de gulden tijd dus ze liggen er al een tijdje. Zo’n bod kocht je toen voor 6,95 staat er op. Toen lagen ze tussen de droogbloemen en kon je deze bossen gewoon in ieder tuincentrum kopen. Nu moet je naar een modelbouwwinkel of beurs en kan je gelijk je knip trekken.

Ik haal er een paar takjes af en berg de rest weer op.

Met de Dremel boor ik hier en daar wat gaatjes in de “takken” waar ik stukjes zeegras in lijm. Ik doe dit met een beetje seconde lijm zodat ik gelijk door kan gaan. Ik schilder de dikke delen van de zeegras takjes een beetje bruin. Verder laat ik de “stam” zo. Wat is er mooier dan de echte kleuren van de natuur?

Daarna spuit ik de takken in met spuitlijm. Ik spuit van de stam weg naar buiten zodat de stam niet onder de lijm komt en straks ook helemaal groen is. Daarna bestrooien. Dit herhaal ik nog een keer en de boom is klaar. Alles bij elkaar nog geen half uurtje werk voor een best redelijke boom.

De boom kan even drogen en in die tijd verf ik de paaltjes bvoor de vuurtoren wit en vervuil ik deze een beetje. Ik heb een stukje ketting gevonden met mooie grove schakels zoals vaak te zien is bij deze paaltjes. Vaak is dit oude ankerketting van grote schepen. Ik heb de ketting zwart gemaakt en hang deze tussen de paaltjes

Ik maak een klein parkje met nog een paar takjes die ik bestrooi. Dit hoeven geen hoge bomen te worden maar dienen alleen voor afscheiding tegen de achterwand. De achterwand sluit in de hoek niet mooi aan op elkaar en door deze struiken en de grote boom valt dit helemaal weg.

De boom is ook droog genoeg en kan op zijn plaats gelijmd worden.

Het hele hoekje van de vuurtoren is nu afgerond ik zet het op zijn plaats vast. Nu alleen nog de weg verder aanleggen in deze hoek.