Auteur Topic: Baanbouw Pierre  (gelezen 755490 keer)

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1125 Gepost op: 29 januari 2014, 21:27:44 »
Pierre, jij hebt een theelichtje met een printje. Die zijn zeldzaam. Tegenwoordig zit het in het ledje. Op dat printje kun je dus elke led solderen.
Dat gele lichtje in die kolen, zou dat niet eerder een meer oranje of rood ledje moeten zijn... of ben ik nou aan het muggenziften?
Mooie Franse airco heb je daar aan je gevel hangen.  ;)
En ik vind je elektriciteitskabels ook geniaal. Dat idee ga ik zeker van je jatten.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #1126 Gepost op: 29 januari 2014, 21:38:44 »
Pierre, jij hebt een theelichtje met een printje. Die zijn zeldzaam. Tegenwoordig zit het in het ledje. Op dat printje kun je dus elke led solderen.

Ik las er over op een ander forum Wim. Hier zit ook een ander ledje aan gesoldeerd. Het originele ledje was kapot. Het voordeel van deze printjes is dat ze ook onregelmatiger knipperen. 

Dat gele lichtje in die kolen, zou dat niet eerder een meer oranje of rood ledje moeten zijn... of ben ik nou aan het muggenziften?

Als de kolen droog zijn moet er nog een kwastje over Wim dus ..... 't komt goed. ;)

Mooie Franse airco heb je daar aan je gevel hangen.  ;)

Tja ... je krijgt wel eens wat. ::)

En ik vind je elektriciteitskabels ook geniaal. Dat idee ga ik zeker van je jatten.

Dank je. Doe je voordeel er mee Wim.  ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #1127 Gepost op: 29 januari 2014, 21:43:33 »
Als de kolen droog zijn moet er nog een kwastje over Wim dus ..... 't komt goed. ;)
Twijfel ik geen moment aan.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #1128 Gepost op: 1 februari 2014, 14:44:09 »

De pandjes staan in de verf. In plaats van allemaal grijs heb ik ook een geel en (speciaal voor Wim 8)) een beige/bruin pand van gemaakt.  Ik heb ze voor de foto even op hun plaats gezet maar er moet nog wat afwerking aan gebeuren. Ze moeten nog wat vuiler. ;D Ik ben in de weer geweest met wat poeders maar ik vind het niet geweldig. Daar kan ik mijn ei niet mee kwijt. Persoonlijk geef ik toch de voorkeur aan allerlei soorten verf. Daar kan ik veel mooier mee werken en komt het meer in de richting die ik in mijn hoofd heb.
Ik heb op de gevels van de smederij het  motorenrevisie bedrijf ruimte gehouden voor een tekst maar ik ben hevig aan het twijfelen of er wel wat op moet komen te staan.  ::) Misschien alleen smederij omdat die het grootste vlak heeft en verder niets. Hoe denken jullie hier over.

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #1129 Gepost op: 1 februari 2014, 18:28:43 »
Wow! Dit ziet er écht heel gaaf uit. Ik vind de verschillende kleuren ook heel mooi.
(speciaal voor Wim 8)) een beige/bruin pand
Ik denk dat je met dat beige pand qua kleur een naadloze overgang hebt gemaakt naar de achterliggende huizen. Heel passend, heel stijlvol.

Ik heb op de gevels van de smederij het  motorenrevisie bedrijf ruimte gehouden voor een tekst maar ik ben hevig aan het twijfelen of er wel wat op moet komen te staan.  ::) Misschien alleen smederij omdat die het grootste vlak heeft en verder niets. Hoe denken jullie hier over.
Ik zou onder de tekst "Smederij" ook een naam zetten. Ik had bij mijn garage eerst ook alleen "Garage" staan, maar ik heb er toch een naam bijgezet.
Heel mooi Pierre, gefeliciteerd!

Offline Rick

• Super Modelspoorder
    • Rick's Modelspoorweg Blog
« Reactie #1130 Gepost op: 1 februari 2014, 19:09:01 »
ik vind het werkelijk schitterend geworden. en dan zeg je dat je nog niet te vrede ben, en nog wil weatheren. Volgens mij zijn ze al geweldig oud.
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline SuperSylvester

• Super Modelspoorder
« Reactie #1131 Gepost op: 1 februari 2014, 19:21:48 »
Ongehoord mooi!! Je hebt de sfeer precies goed te pakken. Benieuwd hoe het hier s'avonds uitziet.

Prachtig.

Jack
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Semantha

• Moderator
  • Super Modelspoorder
  • Geslacht: Vrouw
  • I didn't choose photography, photography chose me!
    • Van der Kuijp Photography
« Reactie #1132 Gepost op: 1 februari 2014, 20:06:41 »
Hihihihi Pierre dat het prachtig is hoef ik niet meer te zeggen toch.
Dat weet je wel bovendien word ik er hier gek mee gezeurd..... hoor niks anders van wow... wat mooi hier word ik stikjaloers van/op.
Binnenkort allemaal maar op workshop bij Pierre, gebouwen maken van karton.
Fotografen met passie.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #1133 Gepost op: 1 februari 2014, 20:12:40 »
ik vind het werkelijk schitterend geworden. en dan zeg je dat je nog niet te vrede ben, en nog wil weatheren. Volgens mij zijn ze al geweldig oud.
Ik denk dat Pierre met name aan de onderkant van de gevels nog wel wat aanslag wil maken. Regen laat het vuil van de straat vaak opspatten tegen de gevel.
Hoe langer je kijkt, hoe meer je ontdekt: ik vind dat NP op die schuifdeur mooi gevonden. Zó staat het op die deuren, met de hand geschilderd en bijna nooit anders. En die schuifdeur is een pronkstukje geworden.

Binnenkort allemaal maar op workshop bij Pierre, gebouwen maken van karton.
Ja Pierre, dát lijkt me wel wat voor je: lekker knippen en plakken met een klasje vol met van die eigenwijze grijze koppen.  ;D

Offline arend65

• Super Modelspoorder
« Reactie #1134 Gepost op: 1 februari 2014, 21:21:29 »
Ooooooo Pierre ,weer ontzettend mooi geworden. Top!!
Groet Arend

Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #1135 Gepost op: 1 februari 2014, 22:25:31 »
Dank je wel allemaal.  ;D Niks geen klasjes voor mij hoor. Als je goed naar mijn draadjes kijkt kan je het ook maken. ;)

Ik denk dat je gelijk hebt Wim. Smederij met een naam er onder of boven. Ik zal eens kijken.

Ze moeten toch nog wat vuiler hoor Rick. Het was de bedoeling dat ik dat met pigment poeder ging doen maar daar ben ik van terug gekomen. Ik heb een proefstukje gemaakt op een oud huisje maar ik ben er niet kapot van. Ik val maar weer gewoon terug op mijn kwasten. ;) Misschien later nog eens proberen.

Ongehoord mooi!! Je hebt de sfeer precies goed te pakken. Benieuwd hoe het hier s'avonds uitziet.

Da's nog niet aangesloten Jack. Ik moet eerst nog de inrichtingen doen van de werkplaatsen. Maar ja ... de postbode komt niet met de draaibankjes en zo. :( Ik wil ook nog een paar hoge slanke lichtmasten langs de kade. Ik heb al zitten kijken maar vind die dingen bijna allemaal te laag of te lomp. Vooral lomp! Viessmann heeft wel erg mooie maar die zijn me veel te duur. Ik heb er gelijk een stuk of 5 nodig denk ik. Dus ... van de week maar eens even zelf wat in elkaar flansen. ;)

Groet Pierre.

Offline Rick

• Super Modelspoorder
    • Rick's Modelspoorweg Blog
« Reactie #1136 Gepost op: 1 februari 2014, 22:48:15 »
Pierre,

de poeder droog gebruiken geeft niet echt een goed resultaat. Ik maak het vaak aan met wat water of wasbenzine.Breng het dan aan en laat het drogen.
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #1137 Gepost op: 1 februari 2014, 23:12:53 »
Pierre,

de poeder droog gebruiken geeft niet echt een goed resultaat. Ik maak het vaak aan met wat water of wasbenzine.Breng het dan aan en laat het drogen.

Ja ja ... ik weet het Rick. Zo maakte vroeger de schilders ook hun eigen verf  ;D Ik koop het wel in een potje. :P

Ik werk ook wel eens met pastelkrijt wat ik op een schuurpapiertje fijn maak. Maar dan eigenlijk alleen bij roest. In combinatie met verf. Dan krijg je een beetje dat korrelige wat roest ook heeft en dan vind ik het wel mooi. Maar anders vind ik poeder dat nat is opgebracht te grof.
Poeder van pastelkrijt "plakt" ook veel beter dan de poeder uit dat setje wat ik pas gekocht had. Dat is echt bagger!! Het ligt al in de kliko.
Groet Pierre.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #1138 Gepost op: 1 februari 2014, 23:38:36 »
Voor zover dus de combinatie poedertjes en Pierre.  :D

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #1139 Gepost op: 2 februari 2014, 08:42:52 »
Voor zover dus de combinatie poedertjes en Pierre.  :D

Deze poedertjes en Pierre is inderdaad geen goede combi. Ik hou het wel bij mijn krijtjes als ik met poedertjes wil werken.
Groet Pierre.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #1140 Gepost op: 2 februari 2014, 10:08:30 »
Ik ga ook eens met krijtjes proberen.  ;)

GGoos

• Gast
« Reactie #1141 Gepost op: 4 februari 2014, 17:56:37 »
Ik ben echt sprakeloos van het resultaat. Fenomenaal  ;)

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #1142 Gepost op: 4 februari 2014, 18:24:45 »
Zeg Pierre, nog even over die opschriften bij je smederij: is het niet een idee om die opschriften van decals te maken? Je krijgt dan het effect alsof het op de gevel is geschilderd omdat de structuur van de muur door de decals heen komt.
En nu ik toch bezig ben met borden:

Deze zie je ook vaak aan de waterkant. Deze is met een K maar ze zijn er ook met een Z voor "zinker" of "zinkkabel".

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #1143 Gepost op: 4 februari 2014, 18:40:53 »
Ik ben daar toevallig al mee bezig Wim. ;D Maar helemaal niet tevreden over het resultaat. Ik heb wat testjes gemaakt. De decals glimmen tussen de letters en als je er overheen wat gaat verouderen krijg je een kleur en structuur verschil dat niet acceptabel is.  Ik ben nu bezig met alles in de matte blanke lak of fixeer. Kijken of het dan beter gaat.
Misschien moet ik het maar met die nieuwe "Engelse" letters gaan doen. Per slot van rekening werkt dat bij jou ook. 8)
Groet Pierre.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #1144 Gepost op: 4 februari 2014, 19:30:49 »
De haven zelf moet ook nog een hoop aan gebeuren. Moet nog drie scheepjes opknappen en een sleper bouwen. Autobanden aan de kade en de schepen vastleggen enz ..enz ...
Groet Pierre.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #1145 Gepost op: 4 februari 2014, 19:46:06 »
Die Engelse letters werken het lekkerst op een apart bord dat je aan de gevel hangt. Direct op de gevel plakken wordt lastig uitrekenen of je tekst wel precies in het midden zit.
Afwrijfletters lijkt me ook niet gek omdat de structuur mooi door de letters heen drukt. Nadeel is alleen dat ze tegenwoordig lastig te krijgen zijn.

Toevallig wist ik op zolder nog wat te vinden: de letters links zijn veel te groot en ik vind het font niet mooi en de letters onderop zijn wel het goede formaat, maar het zijn digitaal-ogende letters en dat past écht niet in mijn tijdperk.
Ben wel nieuwsgierig hoe je dit gaat oplossen.

Offline SuperSylvester

• Super Modelspoorder
« Reactie #1146 Gepost op: 4 februari 2014, 19:55:51 »
Misschien Deze methode eens proberen?

Jack
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #1147 Gepost op: 4 februari 2014, 20:29:50 »
Heel eerlijk gezegd vind ik het resultaat een heel klein beetje tegenvallen.  :o

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #1148 Gepost op: 4 februari 2014, 23:20:32 »
Heel eerlijk gezegd vind ik het resultaat een heel klein beetje tegenvallen.  :o

Vind het eigenlijk helemaal niks :(

Ik ga nog maar even door met proberen. ;)
Groet Pierre.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #1149 Gepost op: 4 februari 2014, 23:49:07 »
Citaat van: Pierre
Ik ga nog maar even door met proberen. ;)
Ik ook met die plakletters.  ::)