Auteur Topic: Baanbouw Pierre  (gelezen 699291 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1100 Gepost op: 26 januari 2014, 21:38:02 »
je moet maar op het idee komen. om een tube mayo te kunnen gebruiken op je baan. Maar het komt dan ook wel weer heel erg mooi over. Volgens mij is het beter in vorm te brengen dan gewoon huishoud aluminiumfolie, en ook perfect van dikte, zo te zien.
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1101 Gepost op: 26 januari 2014, 21:48:24 »
Typisch Pierre om iets te gebruiken wat anderen gewoon weg zouden gooien. Het zou mij ook niet verbazen om te horen dat die tube al weggegooid was maar dat hij hem weer uit de prullenbak heeft gevist.  :D

Groeten Gert-Jan 

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1102 Gepost op: 26 januari 2014, 21:51:49 »
Volgens mij eet Pierre helemaal geen mayo maar komt-ie uit de vuilnisbak van de buren.  :o
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1103 Gepost op: 26 januari 2014, 22:05:32 »
Hij shopt toch achter mac donalds :)
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1104 Gepost op: 26 januari 2014, 22:10:45 »
Euhee .... om eerlijk de waarheid te zeggen was Gert-jan er het dichtste bij. :-[ :P
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1105 Gepost op: 26 januari 2014, 22:12:19 »
Hoe dan ook: het ziet er fraai uit Pierre, chapeau!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1106 Gepost op: 27 januari 2014, 18:43:11 »
Citaat
Dat zink ziet er écht heel lekker uit. Ik heb zo'n zelfde rand om de vijver in mijn tuin

Dan heb je ofwel een hele kleine vijver ofwel heeeeeel veel mayo gegeten  :P :P of is het een H0 vijver?

Idd erg goed bedacht!

Jack



Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1107 Gepost op: 27 januari 2014, 19:22:18 »



Vandaag lekker in mijn garage bezig geweest maar toch nog even een gaatje gevonden om wat aan de fabriekjes te doen. Dak van het werf pand en het middendeel van de smederij heb ik kaal gemaakt en schuurpapier korrel 80 er op geplakt. Het beviel me niet zoals het was dus … slopen die handel. Deze grove korrel is een stuk beter. De verlichting in het motorenrevisiebedrijf is geplaatst en het dak kan er op. Ik heb hier gekozen voor een normaal pannendak. Ook worden overal de dakgoten opgehangen. Ik zie nu op de foto dat ik op het dak van de aanbouw nog een loodslab moet plaatsen.







De daken van het hele rijtje bedrijfjes zijn nu klaar en ik kan me bezig gaan houden met de details aan de voorkant.  Ik begin maar met de deuren. Rechts had ik een roldeur geplant. De foto’s spreken voor zich.









Wordt vervolgd .....
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1108 Gepost op: 27 januari 2014, 19:26:46 »
Mooi Pierre, wat een werk man, ik is jaloers hier. ik mag alleen maar hamsteren :)
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1109 Gepost op: 27 januari 2014, 19:36:54 »
Roerstaafjes en een paar zaksluiters. dan hebben we.. en roldeur.. Ben benieuwd of ik ooit iets in uit de prullenbak kan halen, waar jij geen raad mee weet.
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1110 Gepost op: 27 januari 2014, 19:42:29 »
Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik die zaksluitdingesses niet zo geslaagd vind.
Doch als geheel een welverdiende pluim  ;)

Jack
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1111 Gepost op: 27 januari 2014, 19:53:27 »
Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik die zaksluitdingesses niet zo geslaagd vind.
Ik ben het niet graag met Jack eens, maar ik denk dat ik me met schuchtere schreden achter hem schaar...   :o maar die wieltjes zijn wèl weer top.... en dat andere schuurpapier op het dak trouwens ook.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1112 Gepost op: 27 januari 2014, 20:07:10 »
Ik zal me er nog eens mee bezig houden. Vind ze zelf ook wat lomp. Misschien inkorten tot boven de balk en wat smaller maken.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1113 Gepost op: 27 januari 2014, 20:11:58 »
Of misschien een wat donkere kleur erover dat ze niet meer zo opvallen?

Ik ben het niet graag met Jack eens,

  :P :P :P dat geeft de burger moed  ;D
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1114 Gepost op: 27 januari 2014, 20:19:19 »
Tja ... Jack er zit toch nog nergens verf op. :o De huizen staan nog in de grondverf.  Ik moet eerst alle details nog op en aan de huizen hebben en dan ga ik pas alles schilderen en verouderen. Alles wat van ijzer is wordt straks roestig. De deur zelf daar moet ook nog afbladderende verf op enz.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1115 Gepost op: 27 januari 2014, 20:23:04 »
Tja ... Jack er zit toch nog nergens verf op. :o De huizen staan nog in de grondverf.  Ik moet eerst alle details nog op en aan de huizen hebben en dan ga ik pas alles schilderen en verouderen. Alles wat van ijzer is wordt straks roestig. De deur zelf daar moet ook nog afbladderende verf op enz.
Pierre, dat weet Jack toch niet? Jack denkt dat de hele meuk al klaar is.  :P
Ik denk eerder smaller maken... een beetje roest, smeer, klinknageltjes... a child can do the laundry.  8)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Semantha

  • Moderator
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.312
  • Thanked: 69 times
  • Geslacht: Vrouw
  • I didn't choose photography, photography chose me!
    • Van der Kuijp Photography
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1116 Gepost op: 27 januari 2014, 20:25:37 »
Ze willen ook allemaal te snel he Pierre  :P pfff ze geven je gewoon de kans niet  ;) stelletje ongeduldige mannen....
En maar spieken in dit topic en zelf niet opschieten  ;D 8)
Fotografen met passie.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1117 Gepost op: 27 januari 2014, 20:28:17 »
Zeg Tante Sem... Zit dat lampje er nou al in?
Maar nu je het zegt: Jack, hoe ga jij eigenlijk?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1118 Gepost op: 27 januari 2014, 20:30:44 »
Ze willen ook allemaal te snel he Pierre  :P pfff ze geven je gewoon de kans niet  ;) stelletje ongeduldige mannen....
En maar spieken in dit topic en zelf niet opschieten  ;D 8)

Inderdaad Sem ... al maar mopperen en zelf schieten ze geen moer op. :P



Maar nu je het zegt: Jack, hoe ga jij eigenlijk?

Ja Jack ... gebeurd er nog wat bij je? ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1119 Gepost op: 27 januari 2014, 20:31:14 »
Tja Wim, je weet dat ik goed ben, maar ik kan niet alles hebben he, veel geld  :-\, knap uiterlijk, aardig, handig, goede ideeen en ook nog alles kunnen weten wat anderen van plan zijn..... 8)

Citaat
En maar spieken in dit topic en zelf niet opschieten   

Hoe raad je ut  ;D
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1120 Gepost op: 27 januari 2014, 20:32:29 »
En de beste stuurlui staan nog steeds aan wal..... 8) ;D
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Semantha

  • Moderator
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.312
  • Thanked: 69 times
  • Geslacht: Vrouw
  • I didn't choose photography, photography chose me!
    • Van der Kuijp Photography
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1121 Gepost op: 27 januari 2014, 20:35:46 »
Zeg Tante Sem... Zit dat lampje er nou al in?

Ja dat lampje zit er in jah  ;)
Fotografen met passie.

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1122 Gepost op: 27 januari 2014, 20:41:05 »
en ik euhhh ben hard aan het werk ofzo echt waar; voornamelijk mijn vingers ontsplinteren  :'(
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1123 Gepost op: 27 januari 2014, 21:25:04 »
Jack, ben jij nou een beetje handig? Met het juiste zaagblad (tandjes naar omlaag) krijg je een retestrak naadje... Eh.. zaagsnede. Daarna een schuurpapiertje erover en geen splinters.
En een beetje minder piepen, want wat moet Tante Sem wel niet van je denken.  :o
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1124 Gepost op: 29 januari 2014, 20:40:33 »
Na enig spitten in de rommeldoos vind ik warempel nog een smidsvuur (ik wist wel dat hij er was  ;D ). Ik zaag hem op lengte maak hem af met een theelicht ledje en wat echte kooltjes die ik verzuip in een badje verdunde witte houtlijm. Het stuk wat er afgezaagd is plak ik op het dak.





Vervolgens ben ik verder gegaan met het aankleden van de gevels en daken. Alle daken hebben schoorstenen en alle regenpijpen zijn geplaatst (moeten alleen nog gebeugeld worden). De panden zijn allemaal voorzien van stroom. Ook heb ik de rolconstructie van de deur (op aanraden) wat afgeslankt en na een verfbeurtje komt dat denk ik wel goed zo. Ik laat het er bij.







Wordt vervolgd .....
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/