Auteur Topic: Baanbouw Pierre  (gelezen 699217 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1075 Gepost op: 21 januari 2014, 12:03:05 »
Piere heb je een linkje naar dit materiaal?
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1076 Gepost op: 21 januari 2014, 12:05:29 »
Interessant, zeker als het ook in een maatje kleiner (N-spoor) bestaat.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1077 Gepost op: 21 januari 2014, 12:17:23 »
Zeker heb ik een LINK. Ze hebben hier echt alles. Ik weet niet of ze ook gereedschap in N hebben Martin. Je moet maar even gaan kijken. Succes. 

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1078 Gepost op: 21 januari 2014, 17:37:58 »
Citaat van: Pierre
Ik heb al eens een bioscoop gemaakt (2 banen terug). Die heeft overigens wel weer een opfrisbeurt nodig.
Daar wil ik wel een foto van zien.

Citaat van: Pierre
Maar een bios op het stationsplein nr. 6 in "Willemstad" ... ik ben zeer benieuwd. Ga je er al snel aan beginnen?
Lekkere jongen ben jij. Ik heb éérst nog een station dat een keer af moet (nummertje 7) en voor tussendoor nog wat bouwwerken langs het water. Dat is die Utrechtse gracht.
Even geen nieuw impulsen anders komt er nooit wat af!  :)

Citaat van: Pierre
Is dat gereedschap niets voor jou Wim? Jij was toch ook nog op zoek? Het is gereedschap voor in een garage. Voor het geld hoef je het niet te laten. Zo'n setje gereedschap kost 3 euries. ;D
Tuurlijk is dat wat voor mij! Morgen gelijk bestellen.  8)
Dat gereedschapsrek, trek ik zó van de muur.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1079 Gepost op: 21 januari 2014, 17:59:03 »
Bestelling is door!  8)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1080 Gepost op: 21 januari 2014, 20:11:14 »
Ik heb ook twee setjes besteld. Altijd makkelijk. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1081 Gepost op: 21 januari 2014, 20:34:48 »
Ik ook  ;D.
Plus het servies-setje maar die was niet op voorraad.


Dit gereedschap-bord kan ik dan mooi vervangen.  8)
Bedankt nog voor de tip.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1082 Gepost op: 21 januari 2014, 21:30:36 »
mooi, mooi, mooi!
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1083 Gepost op: 25 januari 2014, 21:05:37 »
Update:

Vanmiddag nog even lekker aan het fröbelen geweest. Lekker opgeschoten. De vloeren in de werkplaatsjes geplakt en de achterwand er tegenaan gelijmd. In de achterwand heb ik achterkantjes van de werkplaatsjes los gesneden zodat ik ze later makkelijker in kan richten. Als alles via de voordeur moet heb ik een probleem. Nu de achterkant er tegenaan zit kan ik ook verder met de bovenkant. 



Eerst nog even het kleine bouwvallige pandje dicht getimmerd. De deur is open gebroken en iemand heeft er een opslag van gemaakt voor oude olievaten.



Het pand van de werf en van de smid zijn voorzien van verlichting en de toevoer loopt via de bouwval.



Ik had nog twee figuurtjes liggen zonder benen en die heb ik achter het matglas van het smederijmagazijn geplakt. In het donker zijn ze net te zien als silhouetten die met elkaar praten of zo.



Het dak van het werfpand heeft een dak met grind (schuurpapier 180) Er moet nog een zinken rand langs. De bouwval is een losgeraakte en dus hangende gevelrand rijker en de smederij heeft een ladder naar de bovenverdieping en lekker doorgezadelde dakjes. Dit moet een volledig oud zinken dak worden. Dat is op zich al een dag werk.






Wordt vervolgd .....
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1084 Gepost op: 25 januari 2014, 21:54:20 »
Ik dacht al: "Wat is Pierre stil!" Maar je bent gewoon druk aan je baan. Ik weet niet waar je het idee vandaan hebt, maar ik vind het een paar fraaie pandjes. Ben benieuwd hoe of het eruit gaat zien als ze in de verf zitten.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1085 Gepost op: 25 januari 2014, 22:25:56 »
Ik dacht al: "Wat is Pierre stil!" Maar je bent gewoon druk aan je baan. Ik weet niet waar je het idee vandaan hebt, maar ik vind het een paar fraaie pandjes.


Ik kwam de pandjes gewoon tegen op internet Wim. Ik was op zoek naar voorbeeldjes van kleine werkplaatsjes. Liep hier tegenaan. Enige kleine veranderingen aangebracht ... vier van deze werkplaatsjes op maat gemaakt voor H0 en als één geheel uitgesneden. Ik denk dat het van oorsprong pandjes uit Amerika zijn maar wat maakt het uit. Op mijn baan kan alles ... toch? ;D

Ben benieuwd hoe of het eruit gaat zien als ze in de verf zitten.

Ik ook ... kan niet wachten om te beginnen met verouderen. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1086 Gepost op: 25 januari 2014, 22:35:01 »
Ik denk dat het van oorsprong pandjes uit Amerika zijn maar wat maakt het uit. Op mijn baan kan alles ... toch? ;D
Dat Amerikaanse stijltje kan heel goed en ik denk dat als je een beetje in hetzelfde kleurenpatroon blijft als de huizen op de achtergrond, dan past het perfect bij elkaar!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1087 Gepost op: 25 januari 2014, 22:44:31 »
Ik denk dat het van oorsprong pandjes uit Amerika zijn maar wat maakt het uit. Op mijn baan kan alles ... toch? ;D
Dat Amerikaanse stijltje kan heel goed en ik denk dat als je een beetje in hetzelfde kleurenpatroon blijft als de huizen op de achtergrond, dan past het perfect bij elkaar!

Dat dacht ik ook. Ze mogen ook niet te hoog zijn zodat je er makkelijk overheen kan kijken. De kleur zal niet gelijk worden als de andere huizen denk ik. Moet een beetje een brokkelend cement stuclaagje worden ( licht grijs )en rode steen maar ik ga ze wel met zwart/bruin vervuilen. Je ziet het wel tegen die tijd. ;) Voorlopig moet ik nog zo veel doen. Stangen voor de ramen ... draden langs de gevel ... muurankers enz.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1088 Gepost op: 25 januari 2014, 22:47:20 »
Ik wil niet kleurbepalend zijn op jouw modelbaan, maar ikzelf zou de bakstenen baksteenkleurig maken en het stucwerk verschillende tinten van licht naar donker beige.  8)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1089 Gepost op: 25 januari 2014, 22:50:22 »
Ik ga wel eens wat teststukjes maken tegen die tijd. Zover is het nog lang niet. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1090 Gepost op: 26 januari 2014, 00:06:23 »
ikzelf zou de bakstenen baksteenkleurig maken
??? ::) ??? ::) ?

en het beton betonkleurig, het hout houtkleurig en de dakpannen dakpankleurig.  :D :P

Goeie tip Wim!

 

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1091 Gepost op: 26 januari 2014, 11:34:20 »
Ach GéJé,
Ik heb zo nu en dan mijn momenten.  8)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1092 Gepost op: 26 januari 2014, 12:05:03 »
Zonder gekheid, Ik neem aan dat je baksteenrood bedoelde? De traditionele baksteenkleur in Nederland.


Pierre, Ik vind het het knap dat je zoiets moois gewoon helemaal zelf bouwt. Dit is maquettebouw wat menig architect je niet zomaar na doet. Ik ben zeer benieuwd naar het eindresultaat.

Groeten, Gert-Jan

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1093 Gepost op: 26 januari 2014, 12:18:58 »
Dank je :)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1094 Gepost op: 26 januari 2014, 13:41:35 »
Citaat van: Gert-Jan
Zonder gekheid, Ik neem aan dat je baksteenrood bedoelde? De traditionele baksteenkleur in Nederland.
Dat bedoelde ik inderdaad Gert-Jan, omdat de stenen die Pierre heeft gebruikt een stuk groter zijn dan de normale maat bakstenen, hadden het ook grote cementblokken kunnen zijn... en die zijn natuurlijk grijs.
In het linker pand waar de stenen achter de gescheurde pleisterlaag te voorschijn komen, daar zou ik persoonlijk gewoon baksteen hebben gebruikt i.p.v. de grotere stenen die Pierre er nu in heeft zitten. Maar nogmaals: die keuze is natuurlijk heel persoonlijk en doet niets af aan de kwaliteit van dit prachtige project.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1095 Gepost op: 26 januari 2014, 20:16:11 »
Hoe groot zijn "gewone" bakstenen dan Wim? Niet dat het wat uitmaakt hoor ... ik heb toch geen andere. ;D Maar ik ben gewoon benieuwd naar de maat. Ik dacht dat dit gewone waren. :-[






Update:

Weer een stukje verder met de fabriekjes aan de haven. Het dak van de smederij is dicht en heeft al dwarsstroken waar de zinkplaten tussen komen te liggen. De platen zink knip ik van een verjaardagskaart die ik nog had liggen. Voor de bouwval maak ik een “nokbalk” voor het dak. Deze kan mooi even drogen omdat er straks een beetje op geduwd gaat worden en dus stevig moet zijn. De bouwval krijgt een door gezadeld golfplaten dak en aan één kant een hangende dakgoot.





Tijd om de daken te voorzien van de nodige loodslabben en randen. Voor dit project heb ik van de week een lege tube van de mayonaise open geknipt en schoon gemaakt. Dit is heel mooi dun materiaal en precies in de goede kleur. Laat zich perfect plooien.



Misschien dat ik van de week een stukje grover schuurpapier op het dak lijm. Ik heb hier nog mijn bedenkingen over. Voorlopig zijn er nu drie daken dicht … nog twee te gaan.







Wordt vervolgd .....

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1096 Gepost op: 26 januari 2014, 20:56:59 »
Hoe groot zijn "gewone" bakstenen dan Wim?

Meest gebruikte baksteenformaat  is 5 cm hoog en 21 cm breed. omgerekend naar H0 is dat 0,6 x 2,4 mm.
Lijkt mij erg klein en volgens mij zijn H0 bakstenen daarom zelden op schaal.

Pierre,

Goed gemaakt die daken!
Maar zink op het platte stuk dak? Hoe zit dat dan met de hemelwaterafvoer? Volgens mij moet zink op afschot liggen.  ::)

Groeten, Gert-Jan

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1097 Gepost op: 26 januari 2014, 21:05:25 »
Goed gemaakt die daken!
Maar zink op het platte stuk dak? Hoe zit dat dan met de hemelwaterafvoer? Volgens mij moet zink op afschot liggen.  ::)

Dank GéJé

Mits volledig gesoldeerd. Kom je ook nog wel tegen op oudere balkons. Maar ik was het er zelf ook niet helemaal mee eens. Misschien stort op het bovenste platte gedeelte wel een paar zakken grind. Ik wil op- het andere dak toch ook nog grover schuurpapier plakken.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1098 Gepost op: 26 januari 2014, 21:13:11 »
Grof schuurpapier als grind kan maar dan wordt het weer hetzelfde als het andere pand.
Als je fijn zwart schuurpapier in stroken knipt en je laat die een beetje overlappen,  krijg je dan niet het effect van een bitumen dak?

Groeten, Gert-Jan

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1099 Gepost op: 26 januari 2014, 21:27:36 »
De maat van bakstenen? Als je nog een stukje van jouw bakstenen hebt en je houdt dat bij je locloods of dat gele Volmer-gebouw dan zie je waarschijnlijk het verschil. Maar wat de "goede" baksteenmaat is maakt niet zoveel uit; het zijn jouw bakstenen en het is jouw baan.  :D
Dat zink ziet er écht heel lekker uit. Ik heb zo'n zelfde rand om de vijver in mijn tuin. Het is wel heel erg Pierre om daar een tube mayo voor open te knippen. Maar het werkt beter dan aluminiumfolie.
Mooi gedaan.
Zwart fijn schuurpapier in stroken met tussen de stroken wat dikker zijdeglans zwart geeft denk ik een mooi effect.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)