Dus meer aansluitpunten maken.
Precies, Anne. Ik was alleen wat teleurgesteld in het geleidend vermogen van de Bemo rails

Bedankt, Tom
Ondertussen heb ik een eerste poging gedaan om de eerste van vier krikken uit een TT buffer te maken, maar het was nog niet naar de zin. Het moet ook allemaal vrij klein worden: de voet van de krik is hooguit 2 mm breed om op de omloop te passen....
Dus eerst maar eens met de trappetjes aan de gang. Voor ik die maak, kijk ik eerst hoeveel ruimte er eigenlijk is bij de drijfwerken.

Dat lijkt precies te passen, als er een trappetje onder de deur van de cabine komt...
Solderen maar.
Ik buig een strip messing van 5 mm breed voor de achterste trapjes en 3mm breed voor de voorste trapjes. Daarop komt een stripje voor de 2e trede.

Na het solderen wordt het stripje van de trede afgeknipt en op maat gevijld. Ook het teveel aan soldeer wordt met de vijl verwijderd.
Dan kan de trap onder het U profiel (of eigenlijk n profiel) van de omloop worden gelijmd. Een stukje styreen zorgt voor de juiste afstand en voldoende lijmvlak.

Met de trappetjes op de plek kan het frame in de verf.
Eerst een basis van mat zwart

Met mat zwarte verf kun je mooi delen laten 'wegvallen'. Ik gebruik het op deze loc bijvoorbeeld om motorsteunen en de te lange frames van de drijfwerken te camoufleren. Maar voor het frame is dat minder wenselijk. Dus krijgt het frame verschillende tinten zwart: glans, mat en teer. En verder donkerbruin voor de stoomretour pijp, blauw voor de bovenkant van het frame en een rode zijkant van de omloop en traptreden.

De laatste details kunnen later bij een gemonteerde loc worden aangebracht. Tijd dus voor de assemblage.
^ De drijfwerken gemonteerd: de veertjes houden de drijfwerken op de plek en zorgen voor een elektrische verbinding van de linkerzijde.De drijfwerken worden gemonteerd. Elektrisch zijn de wielen aan de linkerkant verbonden met de pinnen van de draaistellen en via de metalen ringen en veertjes met het frame van de loc. Daardoor is er maar één draad door het frame nodig om ook de rechterkant van de wielen te verbinden. Deze draad heeft alvast een aftakking in de de vuurkist voor de nog te maken geluidsmodule.
Vervolgens de drie kappen er op en dan wordt het al wat....

Dan staan er nog 3 zaken op het programma:
- De 4 krikken
- De generator aan de linkerkant
- De geluidsmodule
Oh ja, er mag natuurlijk ook nog personeel in de cabine

Rob