Bedankt heren,
Van
@Wim Corduwener heb ik een mooi pakketje ontvangen: de backplate van de Revell P8 (en nog wat meer van dat bouwpakket er bij).

Meer dan ik (nu

) nodig heb, maar die backplate gaat in deze locomotief. Even pas maken.

Dat past best mooi! En dan wat kleur

Nog wat meer pijpfitterswerk....

Dat messing buigen gaat overigens niet altijd goed. Ik heb ondertussen ook wat misbuigsels verzameld.
^ mislukte messingbuigingen: injectorleideinfg n verkeerde vorm, in de goede vorm, maar achteraf te dik draad, messingplaatstukjes en nog meer draad.Zo heel erg is dat niet: het meeste vind zijn weg wel t.z.t.
Verder ben ik me eens gaan verdiepen in het verven van messing, en dan met name het prepareren van het messing, zodat de verf ook blijft zitten
Omdat het gebruik van primer voor Humbrol en Revell verf niet nodig lijkt (maar vaak wel wordt aanbevolen), ga ik een proefstuk doen zonder primer, maar wel met alle andere voorbereidingen.
Overigens word de volgorde van assembleren en lakken ook nog een puzzel: Met secondenlijm kan niet op gelakt messing of styreen worden gelijmd, en als alles al in elkaar zit, wordt strak afwerken lastiger. Maar de eerste delen hebben al wat kleur...
^ De vuurkist is nog iet geverfd: hier moeten nog leidingen tegenaan worden gelijmd als de ketel en vuurkist worden samengevoegd.Tot zover weer even...
Rob