Meten is weten, afgelopen tijd nog meer metingen gedaan om het rangeren tot op de mm nauwkeurig te krijgen.
Wat uitgebreidere handleidingen gevonden en met klotsende oksels de CV's voor het koppelen ingesteld en uitgeprobeerd.
Ze bepalen het aanrijden, wachten en wegrijden, kost veel tijd maar ja, dat is iets waar ik heel veel van heb.
Tussendoor ook bezig om het stookhok of ketelhuis verder af te bouwen.
De schoorsteen is wel een enorme joekel wat me weer voor een dilemma zet, de achterwand.
Is niet hoog genoeg en ga ik die achterwand dan hoger maken, daar ga ik de komende tijd eens rustig over nadenken, het zou geen probleem zijn alleen de hoeken geven wel een probleem, die zijn niet hoekig maar lopen rond. Eens kijken of ik ergens of voordelig platen styreen kan bestellen of buigzaam triplex voor een schappelijk prijsje. Tussen de baan en de achterwand zit nog 15mm tot 18mm ruimte.
Deze opzet geeft me al een beetje het idee waar ik naar toe wil, niks definitiefs natuurlijk want er komt nog meer bij.
Op de foto komen de kleuren niet goed over, nadeel van Led verlichting.

Morgen weer eens testen, was bezig met een omloop te maken, lok afkoppelen, omlopen en aan de andere kant weer aankoppelen, de samengevoegde trein word dan naar de haven geduwd waar de lok de wagons achter zal laten. Heel veel proberen en testen.
Ik maak hiervoor in iTrain Routes en Acties. In de Acties worden de routes opgenomen maar ook het af- en aankoppelen maar ook weer het samenstellen van de trein. Het is iets wat ik Actie voor Actie ga opbouwen zodat ik al snel zie waar het eventueel verkeerd gaat.