Auteur Topic: Weisseck stopt er mee.  (gelezen 155307 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Michel Bikkel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 551
  • Thanked: 24 times
  • Geslacht: Man
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #375 Gepost op: 11 mei 2020, 17:36:12 »
Mooi Tom! dijkje vind ik mooier zo! maar ja das mijn mening....
Groet Mies
The following users thanked this post: iTom

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #376 Gepost op: 13 mei 2020, 11:43:17 »
Nu zo goed als klaar met het haventje.
Onder het genot van een bakkie koffie en leunend tegen een meerpaal/dukdalf bekijk ik even het laatste resultaat en vroeg ik me af, moet er niet nog een steigertje langs de kant komen zo dat Preisertjes naar hun pleziervaartbootje kunnen lopen.
Is wel weer veel werk maar ja, wat moet ik anders met mijn vrije tijd.   ;) :D



De robuuste meerpalen vallen me wel op nu ik er zelf naast zit, maar ja, die "ouwe voormalige Oostblokkers" wilde altijd al de boel degelijk en zwaar bouwen dus zal het wel ok zijn.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #377 Gepost op: 13 mei 2020, 12:17:57 »
Ach @iTom, waar die Pool zit kun je best twee steigertjes maken. Vanaf de haven kun je er dan zo invaren. Een zeilbootje, een plezierjacht en/of een slepertje zullen het in dat doodlopende stuk goed doen.
Bij dat huisje een omgekeerde roeiboot op schragen en je hebt een jachthaventje.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.753
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #378 Gepost op: 13 mei 2020, 12:33:52 »
Hoi Tom,

Je kunt ook de steigertjes weg laten en toch wat (plezier)vaartuigjes neerleggen.
In mijn jeugd woonde ik aan een in onbruik geraakte steekhaven van de gasfabriek (die inmiddels was gesloopt). Aan de stevige en hoge kademuren kwamen allerlei bootjes te liggen, van oude slepers tot roeibootjes. Ook zonder steigers kwamen mensen op de boot en er vanaf, soms met wat kisten o.i.d. op het dek, of een plank aan touwen op de kade, om de opstap te kunnen maken.

Wat ik wil zeggen is: misschien een leuk thema om juist geen perfecte infrastructuur te hebben, maar een plek waar mensen (Preissers) hun eigen oplossingen hebben bedacht.

En oh ja. Ik herinner me ook een stuk waar geen kade was, maar een soort talud. Daar gingen we met onze rubberbootjes en zelfgebouwd vlot of waterfietste water.
Dat stuk was overigens ooit het deel waar de schepen naar de gasfabriek gingen.

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #379 Gepost op: 13 mei 2020, 14:36:38 »
Hoi Tom,

Je kunt ook de steigertjes weg laten en toch wat (plezier)vaartuigjes neerleggen.
In mijn jeugd woonde ik aan een in onbruik geraakte steekhaven van de gasfabriek (die inmiddels was gesloopt).
Dat stuk was overigens ooit het deel waar de schepen naar de gasfabriek gingen.

Rob

Toeval bestaat niet, of toch wel, toeval wil dat er op de planning staat dat er achter dat stuk van de haven een gashouder gaat komen.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #380 Gepost op: 13 mei 2020, 17:44:20 »
Hier kunnen ze dan de bootjes aanleggen, inmiddels 2 roeibootjes gescoord, die komen overmorgen hoop ik binnen dan kunnen we daar ook weer verder mee.
Met wat touw en muurhaken en ogen de boel een beetje opgeleukt.
Het touw wat op de bodem ligt komt later nog in de modpodge te liggen.









Zo, dat was het weer voor vandaag, heb wel moeten turen, nu beetje last van vermoeide oogjes, die gaan we maar even een half uurtje voor het eten dicht doen.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #381 Gepost op: 14 mei 2020, 23:42:35 »
Ondertussen is de goederenloods ook afgebouwd en kan definitief op zijn plaats gezet en aangesloten worden.
Er komt ook natuurlijk nog een bestrating omheen maar dat is voor later.



Nu verder met het volgende project, de gashouder.
Deze dacht ik bij de insteekhaven te plaatsen.
Dit zal het eerste airbrush object gaan worden.



Tussen de gashouder en de goederenloods staat voorlopig de Kibri fabriek op de planning.



Niks is zeker en het kan altijd weer anders.  :)
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #382 Gepost op: 15 mei 2020, 17:26:31 »
Het eerste resultaat van de airbrush, eerst even een oefeningetje gedaan met de testflesjes en daarna de Vallejo Air er bij gepakt.
Eerste laag een lichte kleur roest, wil later met Chipping Medium wat roestplekjes maken daar waar de staanders de tank raken.



Na het drogen de tweede laag er op gespoten, kleur vond ik wel passend voor mijn baan.



De passing van de ringen viel me wel wat tegen, Faller neemt het allemaal niet zo nauw, in het verleden ook trammelant gehad et een schoorsteen, na 3 x was er eindelijk iets redelijks van te maken, maar ja, met verf zie je er straks minder van.
Heb uiteraard wel zoveel mogelijk de passing bewerkt maar je kan er niet teveel afhalen want dan past het helemaal niet meer.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #383 Gepost op: 15 mei 2020, 20:29:49 »
Met de postbode kwamen er 2 roeibootjes binnen zonder riemen, zo gaat het roeien zonder riemen goed mis.
Maar 1 bootje op de kant voor reparatie en 1 in het water, moet wel eerst even wat houtsnijwerk verrichten maar met de scherpe mesjes ligt er straks een bootje in het water.





Moet nog wel even een kettinkje aan komen anders drijft het bootje vannacht nog weg.  :)
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #384 Gepost op: 15 mei 2020, 21:46:36 »
Zo, nog even voor het slapen gaan, bootje ligt aan de ketting en in het water (nog natte ModPodge) te dobberen.
Nu lekker laten drogen en morgen verder meer de airbrush en eens denken aan hoe we dat gaan doen met dat bootje wat op de kant ligt.
Die moet hoog nodig een nieuwe verflaag krijgen.



De Canadese kanovaarders lijken te vertrekken, ze hebben de kano's een beetje opgeknapt zo dat deze eventueel in de verkoop kunnen.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #385 Gepost op: 16 mei 2020, 20:29:20 »

Bij dat huisje een omgekeerde roeiboot op schragen en je hebt een jachthaventje.


Goed idee en goede ideeën worden uitgevoerd @Wim Corduwener.

Bootje ligt op 2 schragen en met het andere bootje is het roeien met de riemen die er in liggen.
De eigenaar is al onderweg naar zijn roeibootje, het is wel een smal paadje en dan nog met een emmer aan je hand, het is afzien.





ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #386 Gepost op: 16 mei 2020, 20:55:40 »
Mooi Tom ... je gaat lekker zo man. Ik vind dat het er geweldig uit komt te zien. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/
The following users thanked this post: iTom

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.753
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #387 Gepost op: 16 mei 2020, 21:54:47 »
Mooi hoe je toch maar "eventjes" een mooi sfeertje neerzet, Tom.
Wordt de gashouder een "uitloper" van een gasfabriek op de achtergrond?

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...
The following users thanked this post: iTom

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #388 Gepost op: 16 mei 2020, 23:31:34 »
Beste Tom,

Ik denk dat je de kettingen iets minder uitgesproken "roestig" moet maken.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #389 Gepost op: 16 mei 2020, 23:55:00 »
Beste Anne, die kettingen worden zo in deze kleur geleverd en is zeker niet roestig gemaakt zoals jij aangeeft.
Ze gaan later nog bewerkt worden zoals de ketting die hier al is bewerkt maar wat schaal betreft iets aan de grote kant is.

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #390 Gepost op: 17 mei 2020, 00:06:31 »
@Pierre, dank je voor het compliment. Ik vind dit toch nog steeds het leukste van de hobby maar eerlijk gezegd hoop ik  toch dat er spoedig wat binnenkomt dat over de rails kan rijden zoals ik dat in gedachte heb. Dan weet ik ook of alles een beetje zal kloppen en werken want virtueel werkt het wel maar ja, in het echt is het toch weer even anders.

@Robvd
Ik ben er nog niet zeker van of de gashouder bij de haven gaat komen, de grindfabriek die ik had gekocht gaat niet door, die is verkocht daarom moet er op die plek een ander object komen en dat zou ook zomaar de gashouder kunnen zijn en dan met de gasfabriek van Auhagen daar achter, die is h0/TT en zal wat schaal betreft dan zeker goed uitkomen. Maar ik kan voorlopig bouwen en schuiven en dat is het leuke er van.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #391 Gepost op: 17 mei 2020, 11:06:16 »
Beste Tom,

Heel goed, de kettinkjes zijn vast van messing.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"
The following users thanked this post: iTom

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #392 Gepost op: 17 mei 2020, 11:41:40 »
Ik vind het er allemaal errug fraai, sfeervol en geloofwaardig uitzien en @iTom kennende zal er geen ketting onbewerkt blijven.  :)
Dat gele trappertje vind ik erg mooi.

Vaak vind ik in doosjes met vergeten sieraden nog wel een frutsels met miniatuur-kettinkjes en bruikbare onderdeeltjes.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)
The following users thanked this post: iTom

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #393 Gepost op: 17 mei 2020, 21:10:32 »
Speciaal voor @Anne W de kleur van de ketting aangepast anders ben ik bang dat hij er later weer op terug gaat komen.  ::)







en de ketting vanaf de winkelier geleverd



Anne, nu verder niet meer zeuren over een beetje roest kleur, roest rust zeggen wij in Dordt.  ;D
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #394 Gepost op: 17 mei 2020, 23:50:15 »
Jongeman, fantastisch :-*

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK eindelijk de eerste loc staat weer op de rails.
« Reactie #395 Gepost op: 25 mei 2020, 18:45:38 »
Vanmorgen kwam er al een bericht van Lippe, er was een V20 van Lenz onderweg.
Ik had deze als Wieder Gutmachung bij ze besteld voor een leuk prijsje inclusief de verzendkosten.
En uurtje geleden stond DHL voor de deur en nu staat er weer 1 op mijn baantje.



Vanavond de CV's instellen en een snelheidsregeling maken, daarna de boel opnieuw instellen zodat deze de loods in kan en verdere acties gaat uitvoeren maar alles op zijn tijd.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: WEISSECK eindelijk de eerste loc staat weer op de rails.
« Reactie #396 Gepost op: 25 mei 2020, 19:11:23 »
Gefeliciteerd @iTom!
Mooi dat je weer kunt tijden.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)
The following users thanked this post: iTom

Offline Henry

  • Stationchef
  • ***
  • Berichten: 107
  • Thanked: 5 times
  • Geslacht: Man
Re: WEISSECK eindelijk de eerste loc staat weer op de rails.
« Reactie #397 Gepost op: 25 mei 2020, 20:05:57 »
leuke loc Tom.

Veel plezier er van.
The following users thanked this post: iTom

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: WEISSECK eindelijk de eerste loc staat weer op de rails.
« Reactie #398 Gepost op: 25 mei 2020, 20:21:21 »
Mooi ... weer wat beweging op de rails. Veel plezier er mee Tom. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/
The following users thanked this post: iTom

Offline henkiehenk

  • Verkeerleider
  • *****
  • Berichten: 403
  • Thanked: 10 times
  • Geslacht: Man
    • onze baan en materiaal
Re: WEISSECK eindelijk de eerste loc staat weer op de rails.
« Reactie #399 Gepost op: 25 mei 2020, 20:36:17 »
leuk die luxe motorschip die heb ik ook in de haven ..



twee rail ,roco flieschmann ,
jaren 60 70 ,,fantasie baan naar vakantie belevenissen
Intellybox sound en omgeving geluiden op de baan
SHM Stoomtram Hoorn Medemblik medewerker werkplaats en chef trein
machinist bij de NS standplaats Alkmaar
The following users thanked this post: iTom