Auteur Topic: Weisseck stopt er mee.  (gelezen 151988 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Weisseck stopt er mee.
« Gepost op: 18 oktober 2019, 21:06:23 »
Mijn idee voor een volgen baantje is een pendelbaan waar ook gerangeerd kan worden.
Voorlopig is dit het eerste plan.
Wil het half automatisch kunnen doen maar ook volledig automatisch.



Ik zeg, kom maar op met de reactie's  :D
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Een nieuw idee
« Reactie #1 Gepost op: 18 oktober 2019, 22:29:24 »
Hoi Tom,

Ziet er interessant uit, dit ontwerp.
Is het een idee om dat uithaalspoor aan de rechterkant naar rechts af te buigen en tot aan de rand van de module te laten doorlopen? Dan kun je eventueel daar nog uitbreiden. En voor nu zet je er dan een (afneembaar) stootblok op.

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Een nieuw idee
« Reactie #2 Gepost op: 18 oktober 2019, 22:42:06 »
Uitbreiden zit er niet in, of ik zou de buitenmuur moeten verplaatsen maar dan ben ik ook het raam kwijt.  :D
Nee verder uitbreiden ga ik niet doen, heb ik ook plechtig aan moeders beloofd.
Maar de andere kant afbuigen is wel een idee.
Zou daar wellicht een locloods kunnen plaatsen.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Een nieuw idee
« Reactie #3 Gepost op: 19 oktober 2019, 10:28:00 »
Hoi Tom,
Gaten in de buitenmuur en een aanslag op de huisvrede wil ik natuurlijk niet op mijn geweten hebben  ;D

Een locloodsje is ook mooi. Dat bracht me weer op het idee van een segmentdraaischijfje op het eind. Kunnen de sporen net wat langer zijn en dan zet je de locloods andersom. En het draagt bij aan een levendig bedrijf. En een uitdaging (?) om (half) automatisch te rijden.

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Een nieuw idee
« Reactie #4 Gepost op: 19 oktober 2019, 13:05:07 »
Knap zoals je daar even een railplan uit de mouw schudt.
Ook leuk dat je weer een waterpartij gaat gebruiken.
En wordt het een Duits, Frans of Nederlands baantje?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Een nieuw idee
« Reactie #5 Gepost op: 21 oktober 2019, 19:03:16 »
Hoe krijg je toch een leuk ontwerp op zo'n beperkte ruimte, zeer knap.

Offline Theo

  • Stationchef
  • ***
  • Berichten: 208
  • Thanked: 6 times
  • Geslacht: Man
    • ModelspoorPIC
Re: Een nieuw idee
« Reactie #6 Gepost op: 21 oktober 2019, 21:00:53 »
Je zegt half of volledig automatisch pendelen, hoe wil je dat gaan doen? Met een arduino of zo iets?
Gr Theo

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Een nieuw idee
« Reactie #7 Gepost op: 21 oktober 2019, 22:53:34 »
Je zegt half of volledig automatisch pendelen, hoe wil je dat gaan doen? Met een arduino of zo iets?
Gr Theo

Ik denk volledig via iTrain en half ook via iTrain maar dan is het wachten op de versie 5 van iTrain.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Een nieuw idee
« Reactie #8 Gepost op: 27 oktober 2019, 01:29:47 »
Inmiddels van iemand een doos vol materiaal over genomen.

O.a. Rails Rocoline zonder bedding, kruiswissels en wissels en wat daar al niet bijhoort. Wissels en engelsmannen wil ik met servo's gaan aansturen want dat zit ook in het hele pretpakket. De centrale is een DR5000 waar ik al mee bekend ben. Verder zit er nog een loc bij de 44418 van Brawa maar die gaat in de verkoop want past niet in wat ik voor ogen heb. Ik kan hier voorlopig wel even mee vooruit, vandaag 2 locjes besteld bij Lippe. 1 Lenz Diesel loc V20 006 DR Epoche III in mooi groen en een zelfde soort maar dan in de zwarte uitvoering de V20 022 DB ook Epoche III. Beide zijn voorzien van Railcom en hebben elektrische koppelingen. Tevens vanavond nog een WLAN Mouse (Zwarte uitvoering) voor € 50,- gekocht om straks ook handmatig te rijden.

Momenteel is er ook een grote opruiming van de modelbouw bij ons, diverse modelschepen zijn verkocht en mijn smalspoorbaantje staat nu ook bij iemand die er erg blij mee is.

Nu ben ik nog bezig met de bakken van 120x50cm. Deze gaan toch later aan elkaar gekoppeld worden, heb pas nog weer banen gezien die demonteerbaar zijn maar zie toch vaak storingen bij de overgangen en de scenery overgangen spreken me ook niet aan.

Als het sporenplan is uitgelegd en de draadjes naar onder zijn gevoerd gaan de bakken op hun kant en worden de draadjes daar netjes weggewerkt en aangesloten waar ze op aangesloten moeten worden. Dan zal ik tijdelijk verbindingen maken en als alles naar behoren werkt worden de bakken met slotbouten aan elkaar vast gezet.

Er komt ook een achterwand, deze wordt ook weer uit populieren 9mm multiplex panelen van 120x40cm gemaakt. De achterwand panelen worden nog versterkt met latten zodat ik delen aan elkaar kan verbinden d.m.v. dezelfde maar wat kleinere slotbouten.
Er komt tussen de achterwand en de bak een extra lat zodat de achterwand niet direct tegen de baan aan komt te liggen, ooit de tip van @Pierre gekregen en onthouden.
Zal binnenkort wat foto's maken dan zal het wel wat duidelijker worden.

De afgelopen week niet echt opgeschoten want er lag nog wat werk in de tuin te wachten en omdat het redelijk weer was dat eerst maar afgemaakt.

In de late avonduurtjes nog wat zitten rommelen met Wintrack 13 en dan krijg je er zo iets uit.
Let niet op het onroerendgoed, zal voornamelijk industrie gaan worden denk ik.

De tip van Rob een klein beetje meegenomen en og gedacht aan een keerlus maar dan wordt het me toch te groot.
Zo kan het ook denk ik.

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Michel Bikkel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 551
  • Thanked: 24 times
  • Geslacht: Man
Re: Een nieuw idee
« Reactie #9 Gepost op: 27 oktober 2019, 16:21:02 »
Mooi Tom! Ik kijk weer uit naar de vorderingen. Misschien in plaats van een keerlus 2x (hand) draaischijfje?

Groet Mies

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Een nieuw idee
« Reactie #10 Gepost op: 27 oktober 2019, 18:03:40 »
Mooi, maar is het nou de bedoeling dat het zo'n Inglenook dinges wordt?
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Een nieuw idee
« Reactie #11 Gepost op: 27 oktober 2019, 20:09:59 »
Nee, gaat niet zo'n Inglenook dinges worden maar wel een stukje om te rangeren, kan toch geen kwaad.

Vanmiddag aardig door gewerkt, eerst nog wat elektra gewijzigd, stopcontacten verleggen en lichtschakelaars hoger plaatsen. Die vallen anders achter de baan en dan heb ik er niets aan. Wil ze ook niet terug zien ergens in een achterwandje.

Gelukkig geen kortsluiting gehad en alles werkt nog steeds wat met een stekker in het stopcontact zit.

De eerste 2 bakken klaar, nu moeten ze nog aan elkaar verbonden worden maar dan wel eerst de achterwandjes maken.
Platen 9mm versterkt met ribben aan de achterkant worden ook aan elkaar verbonden met slotbouten en gezekerd met hier en daar een houtschroef.
De volgende stap is beide kanten in de grondverf zetten.

Ook alvast een plankje gemaakt voor de laptop, met lade geleiders trek ik deze makkelijk naar voren, die laptop is natuurlijk wel nodig om het straks met iTrain aan te sturen.
Inmiddels zijn de eerste 2 locjes besteld, verwacht ze volgende week binnen.

Het plan in Wintrack gezet, beetje voor de sfeer, maar ik denk dat het meer goederen of industrie gaat worden maar ja, bij mij weetje het toch nooit hoe de scenery gaat worden.



De bakken met de achterwandjes, de achterwandjes worden niet aan de bakken vast gemaakt, ze staan prima zo en de bakken kunnen makkelijk op hun kant staan.



Gelukkig hangt de klok met wintertijd er boven, zo kan ik de tijd goed in de gaten houden,  :)
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Een nieuw idee
« Reactie #12 Gepost op: 27 oktober 2019, 21:04:54 »
Mooi begin Tom. ;) Hoe gaat het trouwens met je schouder? Heb je daar nog last van?
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Een nieuw idee
« Reactie #13 Gepost op: 27 oktober 2019, 21:25:37 »
Mooi begin en een mooie schone lei!
Wat ik me nog wel afvraag in je eerste opzet zag ik iets dat leek op water. Ga je als meester van de waterpartijen daar nog iets mee doen?
Dat vissersbootje heb als onderdeel van de package deal natuurlijk verkocht.  :o
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Een nieuw idee
« Reactie #14 Gepost op: 27 oktober 2019, 22:37:36 »
Mooi begin Tom. ;) Hoe gaat het trouwens met je schouder? Heb je daar nog last van?

Bedankt @Pierre ja, die schouders wil nog steeds niet, af en toe zetten ze er een spuit in en dan gaat het wel weer een tijdje. Maar ik doe het allemaal rustig aan en zoveel mogelijk rekening houden met wat niet kan en wat wel.

Mooi begin en een mooie schone lei!
Wat ik me nog wel afvraag in je eerste opzet zag ik iets dat leek op water. Ga je als meester van de waterpartijen daar nog iets mee doen?
Dat vissersbootje heb als onderdeel van de package deal natuurlijk verkocht.  :o

Ik weet het nog niet @Wim Corduwener , wat jij zag was eigenlijk een soort van weg.
Ik heb nog wel iets in het hoofd zitten met water maar dan komt dat later tegen een bak aan.
Een haven met een binnenvaarder zou ook wel leuk zijn, ik zie wel hoe het gaat uitpakken. Niks moet alles is mogelijk.
Inderdaad is dat garnalenkotterje mee verkocht, was wel een essentieel onderdeel van de baan.

Er zijn nog zoveel leuke boten te maken en te koop. Een boot maken doe ik niet meer, net is het laatste model verkocht en de deur uit gegaan. Iemand heeft 3 modelschepen van me gekocht en dat vind ik wel leuk want de man kan er enorm van genieten. Net als mijn baantje, dat is ook verkocht aan een echte enthousiaste liefhebber.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Een nieuw idee
« Reactie #15 Gepost op: 31 oktober 2019, 21:53:32 »
Het was vandaag schilderdag, eerst het nieuwe raam in de badkamer een lik verf gegeven en daarna de binnenkanten van de achterwand en de bakken in de grondverf gezet.
Moest ook nog een klusje in de tuin doen en gelukkig was het mooi weer en de klus gauw geklaard.

Inmiddels was de grondverf netjes opgedroogd en gelijk een deel van de bak aan de onderkant voorzien van een strip met leds.
Dat deel komt boven de laptop en is wel prettig als er dan wat licht op komt.
Natuurlijk moet het aan en uit kunnen dus een schakelaar opgezocht en gevonden, de verlichting aangesloten, schakelaar er tussen en we hebben werklicht bij de laptop.
De voeding is tijdelijk, een nieuwe voeding staat in bestelling, dan kunnen de draadjes ook netter worden weg gewerkt.





Rechts van de laptop de DR5000 en de WLAN Mouse die via de WIFI van de DR5000 is aangesloten.



Ik ga ook nog extra aansluitingen maken met de baanspanning en de aansluiting van het programmeerspoor.



En zo is het weer donker boven de laptop, het geheel wordt daarna via een hoofdschakelaar uitgeschakeld zo dat er geen spanning op de DR5000 blijft staan.



Er ligt nog geen meter rails en toch heb ik het nu al naar mijn zin, voor mij is dit al hoge elektrakunde  :)
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Een nieuw idee
« Reactie #16 Gepost op: 1 november 2019, 00:40:06 »
Nou @iTom dat ziet er allemaal retestrak uit.
Waar ik waarschijnlijk overheen heb gelezen: wordt het wederom een Duits thema en heb je nog wel genoeg huizen om erop te zetten?


Mocht je belangstelling hebben dan heb ik nummer 3 en nummer 2 (echter zonder ooievaar) voor je bewaard.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Een nieuw idee
« Reactie #17 Gepost op: 1 november 2019, 07:32:28 »
@Wim Corduwener , dank voor het aanbod maar ik was niet van plan om er weer een dorp of zo bij te plaatsen.
Mijn idee is meer overslag van goederen.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Een nieuw idee
« Reactie #18 Gepost op: 1 november 2019, 18:00:16 »
Dat heb je netjes gemaakt en ook alvast de boel in de grondverf gezet, erg leerzaam  :)
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Een nieuw idee
« Reactie #19 Gepost op: 4 november 2019, 21:53:16 »
En weer verder met de bakken en de achterwand.
Er gaan afgeronde hoeken komen, moet nog wel even kijken voor het juiste materiaal. Wat er nu zit is te dun, papierdik styreen en dat gaat op den duur vervormen denk ik.



De U vorm zit er nu helemaal in, achteraan bij het raam komt een bakje van 25x75cm waar een haventje later wordt aangebreid van 15x65cm daar zal later (hoop ik) een binnenvaartschip in komen.



Het digitale centrum begint ook zijn vorm te krijgen.
De Mouse heeft inmiddels ook een vast plekje gekregen.



De andere hoek staat ook al in de grondverf en wordt verder afgelakt met muurverf en wellicht met een kleurtje.



Deze week nog wat plaatmateriaal halen voor het havendeel.
Voorlopig nog genoeg te doen.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Een nieuw idee
« Reactie #20 Gepost op: 4 november 2019, 22:10:09 »
Ziet er weer top uit Tom. Misschien een domme vraag maar de laptop kan niet open onder de baan zo te zien. Waarom dan die verlichting er boven?

Styreen van 1mm dik is stevig genoeg voor een gebogen hoek in de achterwand Tom. Dunner zou ik niet gaan.
Ga je de achterwand beplakken Tom ... of schilder je er wolken en fabrieken op of zo?
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Een nieuw idee
« Reactie #21 Gepost op: 4 november 2019, 22:26:29 »
Die ronde hoeken vind ik mooi opgelost.
@Pierre ik denk dat die laptop op een uitschuifbare plank ligt.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Een nieuw idee
« Reactie #22 Gepost op: 4 november 2019, 22:38:20 »
@Pierre, @Wim Corduwener, de laptop staat inderdaad op een uitschuifbaar plankje, ik heb er led bij gezet omdat ik dat prettig vind en ik bij slapeloosheid in de nacht niet alle verlichting aan hoeft te doen.

Ik heb bewust voor deze opstelling gekozen omdat ik denk meer gebruik zal maken van de Mouse dan van de aansturing middels de laptop.
Overigens ga ik wel met iTrain de boel automatiseren omdat ik die ervaring ook wil delen in mijn workshops.

Ik zat ook te denken aan 1mm styreen, heb denk ik in Werkendam nog wel wat staan wat ik kan gebruiken.

De achterwand wordt geverfd met muurverf, wil proberen om van onderkant licht naar bovenkant wat donkerder te werken met nat in nat.
Wolken weet ik nog niet, beplakken zou kunnen want zoals ik dat bij jou (Pierre) zie spreekt me wel aan.

In Wintrack 13 heb ik een scala van achterwanden waar wel het e.e.a. is uit te halen en te printen.

Bedankt voor jullie reactie, helpt mee weer wat verder.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Een nieuw idee, de tafel krijgt vorm.
« Reactie #23 Gepost op: 6 november 2019, 21:15:02 »
Vandaag de plaatjes styreen van 1mm dik gehaald en de eerste ronding past er in.
Van de multiplex plaat een strook van 1mm weg gestoken (met een heel scherpe beitel) dan nog even vlal schaven met de blokschaaf en na een schuurpapiertje past het precies in de weg gestoken sponning.



Om een afdekking van het gat te maken even een mal gesneden, morgen netjes overzetten op resten multiplex en daarmee de bovenkant dichtmaken.
Ik zie nog wel een randje van de overgang multiplex/styreen maar dat wordt nog dicht geplamuurd.



Vandaag ook nog de laatste stukken multiplex gezaagd, die ga ik morgen verder verwerken en dan zou het zo maar kunnen dat volgende week de tafel helemaal klaar is.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Een nieuw idee, de tafel krijgt vorm.
« Reactie #24 Gepost op: 7 november 2019, 09:06:31 »
Echt een knap stukje werk @iTom!
Die ronde hoeken (essentieel voor een mooie achtergrond) zijn mooi uit de verf gekomen. Ook dat je wat ruimte hebt gelaten tussen de achtergrond en je ondergrond is slim bedacht, waardoor je het effect hebt verkregen alsof de achtergrond nog verder naar achteren staat.
Ikzelf -maar dat is heel persoonlijk- zou de achtergrond gewoon lichtblauw schilderen.
Enfin, ik ga je volgen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)
The following users thanked this post: iTom