Eerst maar even terug naar deze morgen, na de koffie in de tuin waar het heerlijk toeven was even de dam, krib, pier in de juiste kleur zetten, basalt blauw/grijs.
De verveling in de tuin sloeg namelijk al na 15 minuten toe dan naar boven en rap een beetje.

Omdat ik deze keer geen epoxy in de haven heb gegoten moet het toch lijken dat alles in het water staat en niet er op.
Met heldere deco-glue rondom alle palen e.a. een beetje aan smeren, het droogt helder op dan zie je er niet veel meer van alleen lijkt dan alles in het water te staan.

En na een tweede bak koffie was alles bijna mooi helder en droog.

Dan is het inmiddels middag en het wordt gewoon zomers buiten.
Dat is heerlijk toeven en gelijk overpeinzen hoe nu verder, zelf had ik ook al zo iets van wat moet ik nu met dat deel achter de krib, dam en waarom ben ik daar eigenlijk aan begonnen.
Mijn creatieve brein draaide over uren en zo bedacht ik dat er geen onderhoud meer werd gedaan aan de haven.
Eigenlijk zou de boel uitgebaggerd moeten worden voor de scheepvaart maar daar was geen geld meer voor, alles is nog in opbouw zo rond 1950 en echt veel geld leverde die haven nu ook niet op.
Het moest even bezinken haven achter de dam is redelijk onbereikbaar voor de scheepvaart en de krib ligt daar onlogisch terwijl de steiger voor de pleziervaart onbruikbaar is.
Ik ben geen waterarchitect en wat ik bouw is puur uit mijn fantasie.
De oplossing ligt altijd bij jezelf, dat werkt altijd en ook nu.
Mijn idee :idea:, een kleine zeilschool, te beginnen met 3 tot 4 zeilbootjes zodat de plaatselijke jeugd kan leren hoe je een zeilboot in beweging kan krijgen, knopen kan leggen en alles wat er verder bij komt kijken, vond het zelfs een briljant idee ook al zeg ik het zelf.
Er zal daar een kleine steiger bij komen zodat daar de zeilbootjes aangelegd kunnen worden en de bemanning ook van boord kan.

Zo en nu genieten van Legomasters.