Dank je, Pierre.
Ik heb nog steeds geen animo om de rest van de kasseien te gaan stempelen en wil weer eens wat in het zicht gaan brengen, dus tijd voor het perron voor de reizigers.
Op mijn voorbeeld/inspiratie station was het perron ongeveer zo:

Eerst even het resultaat tot zover. Daarna komt het bouwverslag.

Een deel van het perron heeft lage een rand uit bielzen, aan de linkerkant wat langer dan rechts. Ik maak de rand net wat hoger, dan kan ik de magneetspoelen van de ontkoppelrails in het perron wegwerken. Maar daarmee kom ik wel in het profiel van de cylinders van de stoomlocomotiefen. Even passsen en meten dus. Met name deze oude BR50 steekt nogal uit

Ik maak eerst de perronranden uit een strook dun hout, waarin 'bielzen' zijn ingekerfd. Daarna wordt het midden opgevuld met wat restmateriaal als karton van een sinaasappeldoos.

Vervolgens worden de gaten en spleten opgevuld met surrogaat DAS klei. En dan komt de vorm er al redelijk in.

Terwijl de klei een beetje droogt kunnen de perronranden in de basiskleur worden geverfd.

De 'bielzen' van de perronrand worden op hun plaats gehouden door 'stalen' staven. Dat wordt bij mij een stukje styreenprofiel. Ook dat krijgt alvast een basiskleur van zwart met wat steenrood.

Een zo'n staafje staat alvast op een hoek, zodat het zand eromheen gestrooid kon worden. Als de boel allemaal een beetje droog is kan de perronrand er verder mee worden afgewerkt.

Even wachten dus, voor ik weer verder kan...
Tot zover.
Rob