Een beetje van alles wat... Uitmeten van de lokloods en draaischijf, de sporen uitleggen en alvast wat met de achtergrond aan het proberen.
Er is weinig ruimte voor de lokloods, hij zit klem tussen de achtergrond, het stationsspoor en de draaischijf. Dus dit alles eerst maar eens 1 op 1 uitgelegd.

Waarschijnlijk gaat er een stukje van de uitbouw van de lokloods af. Maar sowieso moest de hoek van de draaischijf sporen wat aangepast worden. Dus daar zit nu in het midden een half 'tegeltje' tussen. Daar moet ik wel de Arduino software straks wat op aanpassen, want de draaihoeken zijn nu anders.

Ik heb nog even overwogen het 4e kleine spoor weg te laten, maar dan heb ik geen ruimte voor de bekoling. Dus die er toch maar in gelaten.
Nu de draaischijf goed is uitgemeten, kan ook de rest van de sporen precies worden uitgelegd. Daarvoor moest wel de aansluiting op het andere segment nog een cm naar binnen worden gelegd (gelukkig was dat nog niet afgewerkt.

Qua sporen klopt zo'n beetje alles wel, De segmentdraaischijf kan ingebouwd worden. Deze komt verdiept te liggen, dus er moet een gat worden uitgezaagd.

Terwijl de verdiepte vloer voor de draaischijf ligt te drogen, ben ik al een beetje met de achtergrond aan het experimenteren geslagen.
Het grappige is, dat ik stadse plaatjes van mijn afgelopen vakantiebestemming (Wernigerode) aardig kan laten aansluiten bij de Faller huisjes.

Ik denk dat ik de huizenrij als losse coulisse op een stuk karton of hardboard ga plakken en deze iets voor de achtergrond neer zet. Op zich werkt de berg met burcht en kerktoren best aardig, dus die hou ik op de achtergrond, denk ik.
Bij het zoeken van de plaatjes, hou ik ook rekening met de lichtval en schaduw. De zon moet wel zo'n beetje aan dezelfde kant staan overal. Dit geeft ook aan dat de verlichting van deze module van rechts voor moet gaan komen.
Tot zover weer even.
Rob