Ik heb vernomen dat ze vrolijk doorgaan met uitbreidingen.
"Das Miniatur Wunderland soll übrigens noch weiter wachsen. „Wenn es nach uns geht, werden wir immer weiterbauen. Die Welt bietet noch so unendlich viele spannende Geschichten und Landschaften“, beschreibt Frederik Braun, Initiator und Chef der Miniatur Wunderland Hamburg GmbH. Er fügt hinzu: „Dafür bräuchten wir aber unbedingt weitere Flächen.“ Momentan stehe die Ausbauplanung kurz vor dem Abschluss. Wenn alles klappt, kämen 2018 ca. 3.000 qm an neuer Fläche auf der anderen Fleetseite hinzu. Über eine Brücke soll diese für Besucher und Züge an den Rest der Ausstellung angebunden werden. Konkret geplant seien die Abschnitte Venedig, Monaco, Großbritannien und Frankreich. Danach könnten Teile Afrikas oder Asiens folgen."
Inmiddels maar eens begonnen met de voorbereidingen om de K-rails te gaan ballasten.
Eerst heb ik de ondergrond en het Neopreenband in de grondverf gezet en de eerste basis laag ballast wordt nu aangebracht.
Dit doe ik omdat ik zeker weet dat er onder het wisselmechanisme ook ballast is te zien, later komt het ballasten d.m.v. strooien.
Ik ga het niet met verdunde houtlijm inwassen maar met voorstrijk.
Zover is het echter nog niet, eerst de hele ondergrond met basis ballast, dan de rail plaatsen en hier en daar vastzetten. Schroefjes gaan er later weer uit.
Daarna de bedrading weer aansluiten, rijden testen, bezetmelders testen en wissels testen.
Nu wel alles beetje uit proberen want het is alweer een tijd geleden dat ik met K-rail bezig ben geweest en van ballast heb voorzien.
Natuurlijk vooraf de rails roestig verven.
Kijken of dit kleurtje me gaat bevallen.

Vervolgens eens kijken of mijn seinhuisje beetje in het geheel past.

Zie gelijk dat het bord met de stationsnaam ook veranderd moet worden, maar dat is voor later.
Dit bevalt me wel dus gaat het op de lijst met uit te voeren scenery.
Ook de verkeersbrug heeft een eerste behandeling gekregen, tijdens het drogen van de basis ballast tijd om hier wat aandacht aan te besteden.