Al een tijdje niets gepost maar wel wat verder opgeschoten. Dus even een update.
Het plein dat ik bedacht had en getekend op mijn baan heb ik overgezet via een stukje doorzichtig papier en daarna uitgesneden uit een stuk schuimkarton.

Ik wil een beeld en ook een grote boom op dit plein hebben en ik wil voor de boom eens iets heel nieuws gaan proberen met een stuk grondkabel waar ik de mantel van ga gebruiken. Ik heb er stukken van ongeveer 20 cm van afgeknipt en deze uit elkaar geplozen. Het is lekker soepel koperdraad waar ik snel een boom mee in elkaar kan draaien.

Dit moet zo’n beetje de opstelling worden op het pleintje. Misschien zet ik de auto nog wel op de straat om wat meer ruimte te krijgen maar dat zien we later.

De boomstam daar smeer ik wat schorspasta op.

Daarna spuit ik alles bruin.

Wim heeft me ooit eens iets toegestuurd wat verpakt zat in een stuk filtermateriaal of zo. Dat heb ik natuurlijk bewaard met het idee … altijd makkelijk.

Ik wil het nu gaan gebruiken.

Heel kleine plukjes op de takken geplakt en ……

….. ook bruin gespoten.

Daarna strooisel er op en …..

BAGGER!!

Lijkt helemaal nergens op.

Dus de hele boom maar weer kaal gemaakt en dat gaat dus boom 2.0 worden. Voorlopig laat ik het wat de boom betreft hier even bij.

Het pleintje is voorzien van gestempelde sierbestrating. Leek me wel leuk. Ik breng er gelijk maar een donker grijze basiskleur op aan voor de voegen.

Het beeld (een soort Moors soldaatje) krijgt een sokkel van een chocomel dop en ik lijm deze in de bestrating van het pleintje.

De sierbestrating schilder ik in twee kleuren en het goudkleurige soldaatje is plotsklaps veranderd in een bronzen beeld.

Het pleintje wordt op zijn plek gelijmd en ik ga me verder bezig houden met het schilderen van de andere stoepjes.

De stoepjes zijn van dichtbij volgens mij ook heel redelijk. Ik ben tevreden en doe er niets meer aan.

Later meer …..