Even een grote stap gemaakt. Ik woon in dit huis ongeveer 6 jaar en dat betekend dat ik zo’n 5,5 jaar aan mijn baan bezig ben. Maar er heeft nog geen trein gereden en daar ga in nu verandering in brengen. Niet dat ik veel zal rijden maar ik ben nu met locs en treinstellen bezig en die wil je ook wel eens een keer een rondje zien maken.
Eerst maar eens de brug er tussen hangen. Hij valt na een paar jaar aan de muur te hebben gehangen nog zonder problemen precies op zijn plek.

Wel moet ik een aansluiting maken om de rails van stroom te voorzien en de verlichting boven het autodek.

De rails op de brug ziet er zeer stoffig en vuil uit dus daar moet zeker iets aan gebeuren. Alleen stofzuigen en een doekje met wasbenzine is blijkbaar niet genoeg. Bovendien kan ik met mijn handen bijna niet bij de brugrails. Gelukkig heb ik ooit eens wat makkelijke hulpmiddeltjes gemaakt en daarmee is het toch nog snel opgelost.

De hele baan krijgt ook een grote stofzuig beurt en bij een groot gedeelte schilder ik ook de rails nog roestig.

Zo ook in het station werk ik de ballast bij en schilder de roest. Na ook hier een poetsbeurt en dan kan de overkapping weer op zijn plek.

Nu blijkt dat ik een hele lus nog niet voorzien heb van bedrading en er zit één wissel een beetje vastgeplakt door de verf.

Tot mijn grote verbazing werkt verder werkt alles perfect. Er heeft al die jaren nog nooit een trein gereden. Hier en daar moet er nog gepoetst worden maar dan gaat de test-loc toch helemaal rond. Ik laat hen nog een 20 minuten rijden met een Roco poetswagentje.

En dan is het tijd voor het echte werk. Ik laat een TEE treinstel testrijden. Dit is een heel lastig treinstel. Als er ergens iets mankeert merk je dat gelijk maar …

het gaat prima. Ik ben blij met deze grote stap.
Later meer ….