Op mijn baan is er nog een hoekje dat al heel lang braak ligt. Zelfs de weg zit nog niet in de verf.

Ik ga hier een spoorwegovergang maken. Nou heb ik in mijn rommelbak een halfbakken overweg liggen die ik hiervoor wil gaan gebruiken. Omdat er nogal wat manco's zijn heb ik nog wat rommel opgedoken uit de bak.

Het motortje voor de bediening van de bomen ziet er nog goed uit maar werkt het ook? Nee dus ... voor geen meter.

Het spoeltje blijkt een onderbreking te hebben dus daar kan ik niets meer mee. Ik besluit een andere motor op de aandrijving te fröbelen.
Een beetje zagen, knippen en plakken dan maar.

Werkt het nu wel. Ja ... maar het gaat allemaal veel te snel naar mijn zin dus over naar plan B.
Eerst maar eens even verder met slopen. De grondplaat is veel te groot en ik heb eigenlijk alleen maar de twee scharnierpunten voor de slagbomen nodig.

Dus knip ...

Motortje plan B is een motortje met een vertragingskast en zelf zet ik er ook nog eens een vertraging op. Nu gaat alles mooi langzaam naar mijn zin.

De afgebroken bomen boor ik uit en zet ze vast met een klein stukje draad dat ik in de gaatjes vastlijm.

Bij een van de bomen zit in de onderste balk geen gaatje en er ontbreekt zo'n ophangdingetje. Dit maak ik van een stukje draad van een weerstandje. Das lekker soepel.

Ik heb zelf twee andreaskruidjes gemaakt voor dubbel spoor met dubbele ledjes. Ook bij mijn rommel nog een klein simpel schakelingetje gevonden om de boel te laten knipperen.

Nog de laatste hand aan de spoorbomen.

En dan kan ik gaan inbouwen. Maar dat is iets voor de volgende keer.
Later meer .....