Fijn dat je weer een beetje opgeknapt bent Pierre, en weer met een nieuwe uitdaging bent begonnen.Ik blijf je volgen.
Ik ben nog niet van mijn longontsteking af Arend maar ja .... ik kan zo goed stilzitten hè.

Update wissel:
Eén verbinding kon ik niet op de print maken en die doen we dan maar aan de onderkant.

Ik soldeer er gelijk wat draadjes aan. Ik hou het simpel. Ze komen beide op dezelfde voeding te staan met elk een eigen schakelaar. Zwart is de gezamenlijke spoorstaaf. Oranje is H0e en rood is H0.

Ik heb van de printplaat tot bovenkant spoorstaaf 2,5mm Ik plak wat strookjes styreen 1mm op de print en daarbovenop de magneetstrip van 1,2mm

Er is nog net ruimte om steentjes te stempelen. Ik heb dit alles uitgeprobeerd op een teststukje om te kijken of de autootjes er lekker overheen lopen. Het is net een echte spoorwegovergang ergens in Frankrijk … ze rammelen er lekker overheen. Ik vind dit toch wel een stuk leuker dan asfalt.

Als je goed kijkt kan je zien waar de magneetstrip loopt omdat de voegen van de steentjes heel ondiep zijn maar ik doe het er voor. Je moet van de kwade de minst kwade kiezen.

Nog even wat stoeien met een kleurtje en dan is dit het eindresultaat. Als alles lekker droog is zet ik er nog een matte laklaag op.

Nu nog een kruising.