Auteur Topic: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)  (gelezen 422321 keer)

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
  • Geslacht: Man
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #400 Gepost op: 16 juli 2016, 14:21:54 »
Jullie hebben toch wel een beetje gelijk hoor.  :) Ik heb er eens een "4 m wagen" bij gepakt en de lat moest echt wel een paar mm omhoog. Gelukkig is dit geen grote klus. De lat zit met twee spelden in de stenen gedrukt dus een klein beetje dieper en het is gepiept. Ik heb de spelden ook gelijk maar zwart gemaakt.

(misschien moet ik ook nog maar eens even naar het ringetje om de lamp van de lantaarn kijken ... zit erg scheef :-[)

Oud en ....

Nieuw. ;)

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Raages

• Gast
« Reactie #401 Gepost op: 17 juli 2016, 18:04:03 »
 ;) :) Niets aan toe te voegen.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #402 Gepost op: 17 juli 2016, 20:25:08 »
Mooi werk!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Yentl

• Super Modelspoorder
  • Geslacht: Vrouw
  • Bad nailpolish is better than a good day at work
« Reactie #403 Gepost op: 18 juli 2016, 12:06:24 »
Citaat van: Pierre
Dank jullie wel voor deze veren.  ;D

Mooi geworden Pierre... :o :o
Niet te hoog gaan zitten nu he... ;) ;)

Veren horen in een dekbed of kussen...  ;D ;D
Märklin c rail, digitaal. Arduino mega's met shields

Scenery wordt volledig fictief tussen NL en AU.

Pc besturing wordt iTrain of Rocrail. Wordt wel DCC protocol

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #404 Gepost op: 24 januari 2017, 20:31:30 »
Vandaag heb ik eens wat heel anders gedaan. Al een tijdje zitten denken waar ik mijn H0e spoortje kon laten lopen op deze baan. Dat was nog niet eens simpel. Ik laat hem lopen van de fabriek (achter de locloods) naar de steiger in de haven. Nou was er op de steiger ook al een normaal spoor gepland en twee naast elkaar is teveel dus ... moeten ze samen over één spoor. Dat zorgt voor twee problemen: 1e ik moet het spoor naast de locloods kruizen en 2e ik moet zorgen dat er een soort wissel komt waardoor het smalspoor op het normaalspoor komt te rijden. Ik gebruik hiervoor één gezamenlijke rail. De kruizing komt later we gaan eerst maar eens beginnen aan de "wissel".Voor H0 in combinatie met H0m is wel het één en ander te krijgen maar ja ... Ik heb nu eenmaal smalspoorlocjes met een spoorbreedte van 9mm. Bijkomend probleempje is dat nog op de plaats van de wissen ook het FCS moet kruizen.

Ik zal de foto's hier onder op een rijtje zetten. Heel veel commentaar is denk ik niet nodig.

Ik maak van een stukje plastic een soort neusstukje zodat de wielen beter sporen maar ook niet tussen de railstukjes in een gat zakken.

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

• Super Modelspoorder
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
« Reactie #405 Gepost op: 24 januari 2017, 20:46:10 »
Wat een uitdaging weer, man man, soms denk ik waar begin je aan.
Maar dan denk ik, dat is Pierre, gaat geen probleem uit de weg, vind overal een oplossing voor.
Succes met de bouw van de wissel, ik was halverwege de foto's het spoor al bijster.  :)
ROCO Proline zonder bedding: YD7001: YaMoRC/LocoNet: DCC: iTrain 5 pro:: h0

Offline Johan

• Super Modelspoorder
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
« Reactie #406 Gepost op: 24 januari 2017, 20:53:37 »
Beste Pierre,

Geniaal! Klasse man! Ik ben benieuwd hoe je de FCS overgang gaat maken  ;)

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #407 Gepost op: 24 januari 2017, 20:59:04 »
Knap werk.

En een hele uitdaging omdat dat FCS-spoor er natuurlijk ook nog doorheen moet lopen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline mark mms

• Super Modelspoorder
« Reactie #408 Gepost op: 24 januari 2017, 21:23:19 »
Een huzarenstukje! Knap werk.

Offline NickvR

• Super Modelspoorder
    • Reizen met de trein
« Reactie #409 Gepost op: 25 januari 2017, 07:06:06 »
Prachtig gedaan zover Pierre :)! Ik kan het je niet nadoen!

Raages

• Gast
« Reactie #410 Gepost op: 25 januari 2017, 09:46:14 »
WoW! Dat is weer een heerlijk stukje huisvlijt aan het worden. Super.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #411 Gepost op: 25 januari 2017, 13:43:02 »

Deze foto is een combi tussen H0 en H0m. Daar kan ik niets mee Wim. H0m is 12mm en H0e is 9mm. Bovendien is dit geen straat versie dus moeilijk in bestrating te verwerken. Het principe is wel gelijk. ;)
Groet Pierre.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #412 Gepost op: 25 januari 2017, 20:01:10 »
Deze foto is een combi tussen H0 en H0m. Daar kan ik niets mee Wim. H0m is 12mm en H0e is 9mm. Bovendien is dit geen straat versie dus moeilijk in bestrating te verwerken. Het principe is wel gelijk. ;)
Ik wil natuurlijk niet te bijdehand doen, maar:
Tillig Elite 85181 H0/H0e
Dat jouw project makkelijker te verwerken is met bestrating, staat natuurlijk buiten kijf.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #413 Gepost op: 25 januari 2017, 20:46:28 »
Ik wil natuurlijk niet te bijdehand doen, maar:
Tillig Elite 85181 H0/H0e
Dat jouw project makkelijker te verwerken is met bestrating, staat natuurlijk buiten kijf.

Sorry Wim ... Ik wist niet dat het bestond. :-[
Groet Pierre.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #414 Gepost op: 25 januari 2017, 21:28:56 »
Kom @Pierre, we gaan geen sorry zeggen.  :o
Jouw rails zijn een soort tramrails en die bestaan niet. Nou ja, nu wèl natuurlijk.  ;D
Enne... ik vind het knap gemaakt.

Offline Jan Trein

• Stationchef
  • (2+3)-rail rijder
« Reactie #415 Gepost op: 25 januari 2017, 23:40:26 »
Knap werk, en het bespaart veel, gesteld dat je anders een andere zelfbouwer in had moeten huren.
Groet, Jan

ik spoor niet, ik doe alsof

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #416 Gepost op: 26 januari 2017, 11:10:27 »
Kom @Pierre, we gaan geen sorry zeggen.  :o
Jouw rails zijn een soort tramrails en die bestaan niet. Nou ja, nu wèl natuurlijk.  ;D
Enne... ik vind het knap gemaakt.

Ik weet het Wim het is ook meer een dolletje. Ik had natuurlijk ook zo,n Tillig ding kunnen aanpassen maar de rails daarvoor gebruikt is code 83. Dat is voor het H0e gebeuren niet erg maar het H0 baantje daar moet een Anna op komen te lopen met wat simpele wagonnetjes. Daarvan lopen de flenzen dan op de bielzen. Ik heb voor alles code 100 rails gebruikt. Nu is alles even hoog. Ik moet alleen straks even een aansluiting maken op de H0e rails. En het allerbelangrijkste ... het is leuk weer een zelfbouwprojectje/uitdaging op stapel te hebben.
Groet Pierre.

Offline SuperSylvester

• Super Modelspoorder
« Reactie #417 Gepost op: 26 januari 2017, 18:44:00 »
Met die laatste zin sla je de spijker op zn kop! Mooi werk, ik weet uit ervaring dat het niet zo eenvoudig is maar je krijgt wel
heel veel voldoening terug als straks de boel ook nog blijkt te werken :)
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #418 Gepost op: 26 januari 2017, 22:29:50 »
Precies Jack. ;)
Groet Pierre.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #419 Gepost op: 27 januari 2017, 12:18:38 »
Ik had natuurlijk ook zo,n Tillig ding kunnen aanpassen maar de rails daarvoor gebruikt is code 83. Dat is voor het H0e gebeuren niet erg maar het H0 baantje daar moet een Anna op komen te lopen met wat simpele wagonnetjes. ...het is leuk weer een zelfbouwprojectje/uitdaging op stapel te hebben.
Het gaat uiteindelijk om de lol, de uitdaging en het resultaat. Ik had zelf ook een berg bouwpakketten kunnen scoren, dan was mijn stedelijk gebied in drie maanden helemaal volgebouwd. En dat hoeft niet voor iedereen te gelden, maar ikzelf heb meer voldoening van het zelf in elkaar fröbelen.

Offline arend65

• Super Modelspoorder
« Reactie #420 Gepost op: 28 januari 2017, 08:59:47 »
Fijn dat je weer een beetje opgeknapt bent Pierre, en weer met een nieuwe uitdaging bent begonnen.Ik blijf je volgen.
Groet Arend

Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #421 Gepost op: 29 januari 2017, 16:14:37 »
Fijn dat je weer een beetje opgeknapt bent Pierre, en weer met een nieuwe uitdaging bent begonnen.Ik blijf je volgen.

Ik ben nog niet van mijn longontsteking af Arend maar ja .... ik kan zo goed stilzitten hè. ;D

Update wissel:

Eén verbinding kon ik niet op de print maken en die doen we dan maar aan de onderkant.

Ik soldeer er gelijk wat draadjes aan. Ik hou het simpel. Ze komen beide op dezelfde voeding te staan met elk een eigen schakelaar. Zwart is de gezamenlijke spoorstaaf. Oranje is H0e en rood is H0.

Ik heb van de printplaat tot bovenkant spoorstaaf 2,5mm Ik plak wat strookjes styreen 1mm  op de print en daarbovenop de magneetstrip van 1,2mm

Er is nog net ruimte om steentjes te stempelen. Ik heb dit alles uitgeprobeerd op een teststukje om te kijken of de autootjes er lekker overheen lopen. Het is net een echte spoorwegovergang ergens in Frankrijk … ze rammelen er lekker overheen. Ik vind dit toch wel een stuk leuker dan asfalt.

Als je goed kijkt kan je zien waar de magneetstrip loopt omdat de voegen van de steentjes heel ondiep zijn maar ik doe het er voor. Je moet van de kwade de minst kwade kiezen.

Nog even wat stoeien met een kleurtje en dan is dit het eindresultaat. Als alles lekker droog is zet ik er nog een matte laklaag op.

Nu nog een kruising.
Groet Pierre.

The following users thanked this post: arend65

Raages

• Gast
« Reactie #422 Gepost op: 29 januari 2017, 16:41:31 »
Zo Pierre. Het is heel fraai geworden, dat koop je toch nergens hè.

Offline nico

• Stationchef
« Reactie #423 Gepost op: 29 januari 2017, 17:14:53 »
Pierre, dit is echt weer een meester werkstukje van jouw hand. Maar ik had een vraagje(misschien zie ik het verkeerd) maar loop je niet het risico dat de Ho  treintjes ontsporen op de wissel, omdat ze op het puntstukje de HOe rails op kunnen gaan. Misschien is het maar een idee en ik weet je niet of ik het goed zie, dat je naast de HO rails nog een stukje rails neerleg, waardoor de treinwielen niet opzij kunnen.   
Marklin digitaal, k-rails, alleen stoom- en diesellocs, geen voorkeur voor een land, vrije fantasie, aansturing middels IB.+computer alleen weet ik nog niet met welk besturingsprogr.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #424 Gepost op: 29 januari 2017, 17:41:58 »
Nee hoor Nico. Boven aan de foto zie je dat het andere wiel in een goot loopt en daardoor kan hij niet afslaan. Ik heb er wel twintig keer overheen gereden en het blijft goed werken voor beide spoorbreedtes. H0 kan alleen recht door en h0e kan alleen afslaan.

Zo Pierre. Het is heel fraai geworden, dat koop je toch nergens hè.

Nee Frans dat koop je nergens. En het is verschrikkelijk leuk om te doen. ;D
Groet Pierre.