Auteur Topic: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)  (gelezen 372924 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #600 Gepost op: 4 augustus 2017, 22:56:19 »
Pierre, het ziet er weer geweldig uit!
 


Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.753
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #601 Gepost op: 4 augustus 2017, 22:57:25 »
Kijk, da's toch ook weer leuk om na het grote project van de brug weer voortgang te zien in de omgeving er van.
Ik vind dit soort 'kleine' projectjes ook erg inspirerend om naar te kijken, Pierre. Dank daarvoor.
Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #602 Gepost op: 5 augustus 2017, 07:08:12 »
Goed bezig!  :D
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Haradigi

  • Stationchef
  • ***
  • Berichten: 176
  • Thanked: 11 times
  • Geslacht: Man
  • Meten (kijken, voelen) = weten
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #603 Gepost op: 5 augustus 2017, 09:18:08 »
Hi Pierre,

Je ben alweer behoorlijk verder, alleen die brug al die ziet er imposant uit.

groet
Harald
Klik hier voor mijn index aan bouwactiviteiten, verslagen en dromen.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #604 Gepost op: 5 augustus 2017, 09:43:54 »
Ik heb nog even teruggekeken naar je vorige baan, maar ik vind deze bogen duidelijk mooier. Het ziet er allemaal overgeweldigend uit. Wat kun jij bouwen!
Persoonlijk zou ik de balustrade voor de voetgangers van de brug, op de linker oever iets verder hebben doorgetrokken naar de vaste wal. Daardoor lijkt de brug verder door te lopen en breek je de hoge muur aan de zijkant een beetje. Maar dat is mosterd na maaltijd, want je gaat zó rap met bouwen, dat is voor geen zinnig mens meer bij te houden.
Nogmaals knap werk!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #605 Gepost op: 5 augustus 2017, 16:30:20 »
Nog steeds / alweer / en waarschijnlijk niet voor het laatst, wauw... :o

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #606 Gepost op: 5 augustus 2017, 16:35:19 »
Man ... man .. wat een veren weer ... allemaal hartelijk dank. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #607 Gepost op: 5 augustus 2017, 17:05:02 »
Man ... man .. wat een veren weer ... allemaal hartelijk dank. ;D
Tsja @Pierre dat werk je zelf ook wel een beetje in de hand.
Vergeet je straks niet die oprijstukjes van de brug in je garage?  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #608 Gepost op: 5 augustus 2017, 17:15:55 »
Tja al die veren, je hebt ze verdient.
Goed idee om die groeven wat dieper te maken, ik heb ook nog 2 van die schuimplaten liggen, weet nog niet waar ik ze voor ga gebruiken maar dat komt vanzelf.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #609 Gepost op: 5 augustus 2017, 17:47:24 »

Vergeet je straks niet die oprijstukjes van de brug in je garage?  ::)

Nee Wim ...komt goed. ;D

Goed idee om die groeven wat dieper te maken, ik heb ook nog 2 van die schuimplaten liggen, weet nog niet waar ik ze voor ga gebruiken maar dat komt vanzelf.

Ik heb de groeven niet zo zeer dieper gemaakt Tom maar de randjes een beetje rond zodat het meer losse stenen lijken en niet zo vlak. Bovendien zijn er geen voegen aan de binnenkant van de boogjes en dat vind ik ook een raar gezicht dus die "teken" ik er dan maar in. Door met de zijkant van het potlood langs de scherpe hoeken te gaan maak je die ook een beetje rond.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #610 Gepost op: 5 augustus 2017, 19:26:53 »
Beste Pierre,

Bij het tunnelportaal waar de tunnel over gaat in de brug heb je op de kopse kanten van de muren niet die voegen ingekrast. Ga je dit portaal nog verder afwerken?


Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #611 Gepost op: 5 augustus 2017, 19:44:33 »
Je hebt een scherp oog Ge-Je. Het klopt helemaal. Ik moet inderdaad de tunnelingangen allebei nog bijwerken. Het is hout dus ik moet daar de voegen in zagen of er betonranden van maken. Ook de achterkant moet nog afgewerkt worden. Als ik straks met de arcademuur klaar ben haal ik de brug er weer uit en ga de in/uitgangen aanpakken. :)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #612 Gepost op: 5 augustus 2017, 20:03:20 »
Je kan er ook een stalen portaal in de kleur van je brug voor zetten.

Maar ik zal me er verder niet mee bemoeien. Hoe je het ook op lost, jouw kennende wordt het zeker mooi.


Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #613 Gepost op: 5 augustus 2017, 22:29:42 »
Dat gaat niet Gert-Jan. De brug gaat er aan naar boven toe uit. Of ik moet een staalconstructie maken aan de brug. Dat kan misschien wel. Ik zal eens kijken wat ik met je idee kan. In ieder geval bedankt voor het meedenken.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #614 Gepost op: 9 augustus 2017, 01:07:01 »
Onder mijn linker treintafel komt ook een klein bedieningspaneel. Hier wil ik alles op deze tafel kunnen bedienen. Er komt een rijbediening die ik zowel voor rangeren kan gebruiken maar ook voor het smalspoor baantje. Gewoon om te schakelen met een schakelaartje.





Nou snel weer even wat anders. Dat draden trekken daar heb ik een giga hekel aan. De brug krijgt ook een vaste plek waar ik hem op kan bergen.



Zoals Gert-Jan al opperde zijn de tunnel in/uitgangen nog aan een opfrisbeurt toe en dat heb ik ook maar gelijk aangepakt. De ontbrekende stukjes opgevuld met klei en geschilderd.







En als je dan toch een kwast in je handen hebt ….





(oprij plaatjes komen nog Wim ;D)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #615 Gepost op: 9 augustus 2017, 01:21:44 »
Het is niet alleen een treinen en autobrug, het is nu zelfs een luchtbrug, goeie oplossing.
Rest is weer allemaal netjes opgeknapt, als je geen oprijplaatjes maak doe dan afrijplaatjes, die man wil namelijk zijn auto wel wer eens terug.  :D

Bedieningspaneel ziet er goed uit, moet straks ook zo iets maken voor mijn analoge veldbaantje.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Raages

  • Gast
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #616 Gepost op: 9 augustus 2017, 08:26:51 »
Ja, dat is een prachtige plek voor je vliegende brug. Leuk dat er ook nog mensen op staan die naar beneden kijken. Het lijkt wel een heteluchtballon.  ;D

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #617 Gepost op: 9 augustus 2017, 09:21:22 »
Ik vind met name het industriële sfeertje erg mooi; het samengaan van roet, roest, vuiligheid en de tand des tijds, vind ik bijzonder goed geslaagd. Helemaal @Pierre! En ik ben natuurlijk benieuwd naar het eerste filmpje.
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar ik mis de plek waar op de linker oever de (FCS)weg de tunnel in gaat om onder de brug uit te komen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #618 Gepost op: 9 augustus 2017, 10:04:36 »
Het wordt een mooi geheel zo  :)

Wel grote stenen in je arcade muren  ::)
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #619 Gepost op: 9 augustus 2017, 11:34:26 »
Wel grote stenen in je arcade muren  ::)

Vaak zit ik te piepen over te grote bakstenen, maar in dit geval zijn het basaltblokken en die zijn meestal wat groter. Perfecte maat dus!
Had je nog meer?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #620 Gepost op: 9 augustus 2017, 12:00:32 »
Dankjewel heren,


Misschien heb ik er overheen gelezen, maar ik mis de plek waar op de linker oever de (FCS)weg de tunnel in gaat om onder de brug uit te komen.

Ik denk dat je het vergeten bent Wim. Er waren toen discussies over de doorrijhoogte.

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #621 Gepost op: 9 augustus 2017, 12:07:21 »
Nu ik dat seinhuis zie staan is mijn oriëntatie weer compleet. Misschien wordt het tijd voor een panoramafoto.
Nu zie ik ook dat de binnenkant van die tunnel bekleed is met stenen; komt of zit er dan ook verlichting in die tunnel?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #622 Gepost op: 9 augustus 2017, 12:59:31 »
Nee Wim ... er komt geen verlichting in de tunnel maar ik vind het zo'n armoedig gezicht als je een tunnel in kijkt dat je dan papier, gaas of ouwe kranten ziet of zo. Dit is hetzelfde als bij een treintunnel waar de binnenkant niet is afgewerkt. Dat klop ook niet.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #623 Gepost op: 9 augustus 2017, 13:18:01 »
Inderdaad. Bij een onafgewerkte tunnel is een donker gat beter dan verlicht gaas, ouwe kranten en rommel.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #624 Gepost op: 9 augustus 2017, 15:17:27 »
Wel grote stenen in je arcade muren  ::)

Vaak zit ik te piepen over te grote bakstenen, maar in dit geval zijn het basaltblokken en die zijn meestal wat groter. Perfecte maat dus!
Had je nog meer?

Nee hoor, tis perfect.
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands