Auteur Topic: Baanbouw Pierre  (gelezen 695485 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Baanbouw Pierre
« Gepost op: 8 juli 2012, 22:05:49 »
Vandaag de stoute schoenen aan getrokken om ook maar eens een stukje knutselwerk te laten zien van mijn treinbaan.

Vandaag was het niet zo warm en met de nieuwe spulletjes die ik gisteren in Houten heb gescoord gaat het weer kriebelen. Ik heb een aantal bussen gekocht die ik in een busgarage wil stallen en ??n moet er gaan rijden met het car-system. Dat ombouwen voor het car-system is weer een verhaal apart. De garage wil ik maken in een arcademuur maar ...... die is er nog niet. Ook een paar Fiatjes gekocht en een Preiser lasser voor een garage aan de andere kant van de muur die er nog niet is.

Aan de slag dus! Vandaag de muur maken. In de muur moet ook een tunnelportaal van het straatje komen.



Van morgen een aantal muurtjes en paaltjes gegoten van gips. Snelgips gebruikt dan kan ik snel doorwerken. Soms kan je ook TE snel willen en dan breekt er wel eens wat. Ook snelgips heeft (genoeg) tijd nodig om uit te harden.



Gewoon weer aan elkaar geplakt met witte houtlijm en een kartonnetje er achter.





In de verf met vier kleuren grijs.





Dit zijn de plekken waar de garages moeten komen.





Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re:Baanbouw Pierre
« Reactie #1 Gepost op: 9 juli 2012, 06:00:43 »
Beste Pierre,

Dit ziet er goed uit en ik ben benieuwd naar het vervolg! Dank voor het plaatsen.

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Baanbouw Pierre
« Reactie #2 Gepost op: 9 juli 2012, 09:30:19 »
Kijk dat zien we graag.
Mooie update, die muurtjes zien er goed uit zeker met de verschillende grijstinten.
Zelf doe ik eerst alles zwart verven met verdunde zwarte verf en daarna op kleur brengen.
Geeft door het geringe zwart wat achter blijft net wat meer diepte werking.
Maar een ieder heeft zo zijn eigen methode en smaak.

Die donderbus mag ook weleens door de wasstraat, wat ziet dat er goed uit, heb je die zelf geweatherd.??
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Baanbouw Pierre
« Reactie #3 Gepost op: 9 juli 2012, 14:25:02 »
Dank voor de lovende woorden.

Waar jij zwart voor gebruikt Tom is bij mij heel donker grijs. Dat is idd de eerste verdunde laag om alle witte plekken weg te werken en de diepe kieren vol te laten lopen. Bovendien zijn de kleuren in echt een stuk donkerder dan op de foto. Als de muur straks klaar is ga ik nog met groen (mos, alg) aan de gang en ook een paar tipjes wit (kalk) doet het erg goed op zo'n muur. Daarna nog een beetje groenvoer er tegen aan laten groeien en dan lijkt het wel weer wat.

De donderbus komt uit een heel setje wat ik ooit een jaar of 10 geleden onder handen heb genomen. Is van Roco. Ik gebruik deze wagon om de baan te testen. Hij is heel gevoelig in de wissels en in krappe bochten. Overigens helpt een wasstraat niet...... 'tis verf op thinner basis!  :D Ha .. Ha! 
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Baanbouw Pierre
« Reactie #4 Gepost op: 9 juli 2012, 17:28:36 »
Een update van mijn fr?belwerk:

De busgarage is vandaag geopend en de bus kan uitrijden. De bestuurder zet nog even de deur verder open zodat hij de schrpe bocht iets makkelijker kan maken en zucht. De deuren schuiven over de grond en in het verleden zijn er zelfs ruiten gebarsten door het buigen van de deur.







Tom, Dit is de hele sleep donderbussen.

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Baanbouw Pierre
« Reactie #5 Gepost op: 9 juli 2012, 17:48:39 »
Wauw, dat ziet er geweldig uit, wel zonde van die ruiten in de deuren.
Deuren opnieuw afhangen en de glaszetter laten komen.

Ik vind die bergwand ook heel erg mooi, alleen blijft de kleur zo of ga je daar nog iets mee doen.
Heb je er stukken kurkschors inzitten.
Dat reclame bord is ook goed gevonden, er waren in die tijd nog geen restaurants de Gouden Bogen zeker.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Baanbouw Pierre
« Reactie #6 Gepost op: 9 juli 2012, 19:50:27 »
Tja .... de glaszetter kan daar wel een boterham verdienen.

De bergen zijn idd gemaakt van grotendeels kurk. Heb ik een keer meegenomen op een vakantie uit Itali?. Tussen de kurk zit zo'n zelfde soort prutje als jij gebruikt. De berg is nog niet "bekleed" met groenvoer. Daar moet ik nog een keer aan beginnen. De rotspartij heeft bovenop een vrij groot kasteel. Nagemaakt van een kasteel in Chapignon. Bestaat uit karton en behangmonstertjes (Ga**a). De rotsen en het kasteel zijn nog een erfstuk van mijn vorige baan. Ik heb nog niet zo lang geleden aan de voet van de berg een paar veldjes geploegd omdat ik daar wijn wil gaan verbouwen. Ik heb even een snel rekensommetje gemaakt en ...... ik moet ongeveer 1200 wijnstokken maken en poten.  Even aanpoten dus! Mooi klusje voor 1, 2 of 3 regenachtige weekeinden ....... toch?   :P



Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Baanbouw Pierre
« Reactie #7 Gepost op: 9 juli 2012, 19:53:47 »
P.S.

Tom,
De cola mevrouw en de boom zijn daar gewoon even op de berg geparkeerd tot ik er een plekje voor heb.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re:Baanbouw Pierre
« Reactie #8 Gepost op: 9 juli 2012, 20:07:29 »
Beste Pierre,

Het toetsenbord heb ik moeten afdrogen en ik hoop dat er geen kortsluiting ontstaat. Mijn echtgenote heeft het afwasteiltje al aangereikt maar die dreigt ook al over te lopen.  ;)

Wat ziet dat er mooi uit! En die wijnstokken daar moet je inderdaad even voor gaan zitten.

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Baanbouw Pierre
« Reactie #9 Gepost op: 9 juli 2012, 20:38:47 »
Hou het hier ook niet helemaal droog hoor, dat kasteel is ook geweldig, schitterend zo op de achtergrond.
Die wijnstokken ben ik wel benieuwd naar, moet toch te doen zijn 1200 stuks, iedere weekend een stuk 0f 400 dan zijn ze binnenkort wel gepoot. 8)
Ik blijf dit adembenemend volgen.
Zou bijna mijn vakantie's er voor gaan annuleren maar ja, daar kan ik dan ook weer inspiratie opdoen ;D :D
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Baanbouw Pierre
« Reactie #10 Gepost op: 9 juli 2012, 21:32:12 »
Jongens....jongens hier word ik wel een beetje verlegen van hoor. ???  Een ietsie pietsie minder mag gerust. Jullie baan mag er toch ook zijn!

Tom, ga maar gewoon lekker met vakantie jongen. Dan kan je er weer volgas tegen aan als je terug komt. Na een vakantie zit je weer vol nieuwe ideetjes. 

De wijnstokken zijn nog niet aan de beurt. Ik ga morgen eerst beginnen aan de Fiat garage/benzinepomp onder aan de heuvel. Dat is wel een uitdaging op zo'n kleine ruimte. Morgen weer een update met de vorderingen. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Baanbouw Pierre
« Reactie #11 Gepost op: 9 juli 2012, 21:51:10 »

Tom, ga maar gewoon lekker met vakantie jongen. Dan kan je er weer volgas tegen aan als je terug komt. Na een vakantie zit je weer vol nieuwe ideetjes. 


probleem is, we gaan dan 4 weken later weer met vakantie.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Baanbouw Pierre
« Reactie #12 Gepost op: 9 juli 2012, 22:02:01 »
Is dat een probleem?? Dan zeker een luxe probleem. In 4 weken kan je een hoop doen Tom! ;) Bovendien kan je dan twee keer ideetjes opdoen.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Baanbouw Pierre
« Reactie #13 Gepost op: 9 juli 2012, 22:08:00 »
Eerste vakantie ga ik zeker ideetjes op doen, Zuid-Duitsland (Allg?u), Itali? (Gardameer), Oostenrijk (Zillertal) en tot slot Straatsbourg.
Tweede wordt wat minder, komen we al 5 jaar, Griekenland inspireert me niet zo heel erg voor de modelbouw, wel soms maar dan heb ik te veel aan de Ouzo gezeten, hahahaha.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Baanbouw Pierre
« Reactie #14 Gepost op: 10 juli 2012, 19:42:56 »
Weer even gaan fr?belen aan de garage in de arcademuur. Dit is de plaats waar het garagebedrijfje moet komen.



1e gat komt het magazijn/benzinepomp, 2e gat komt de garage met brug, 3e gat is te ondiep om wat mee te doen dus daar komt een dichte deur en het 4e gat komt de plaatwerkerij/lasserij.
Ik begin met het magazijn. Om het idee van een beetje diepte te geven heb ik een plaatje met stellingen op internet opgezocht. Dit plak ik tegen het achterwandje.







In de rommelbak haal ik een oud huisje waarvan ik een stuk uit zaag dat ik kan gebruiken. Zij en bovenkant van karton. Twee witte LED's als tl verlichting. Goed te zien dat de diepte maar 16 mm is.

 




Meneer de Boer is het niet eens met de magazijnmeester over de juiste olie voor zijn auto. De discussie gaat door tot diep in de nacht.



Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Baanbouw Pierre
« Reactie #15 Gepost op: 10 juli 2012, 20:43:08 »
Ook dit ziet er weer heel erg professioneel uit.
Led's doen het goed als TL, misschien tzt een module er tussen zetten van een kapotte TL die flikkert.
Pui, bandenrek en benzinepompen komen ook geweldig tot hun recht op die manier.
Met dat printje zie je dat er een mooie dieptewerking ontstaat ook al is het maar 16mm diep, je moet er maar op komen.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Baanbouw Pierre
« Reactie #16 Gepost op: 10 juli 2012, 20:53:13 »
Dank je wel Tom.

 Even een vraagje: Deze pagina wordt wel een beetje lang. Hoe kan ik er een volgende bijmaken?  :-\
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Baanbouw Pierre
« Reactie #17 Gepost op: 10 juli 2012, 20:56:36 »
Dank je wel Tom.

 Even een vraagje: Deze pagina wordt wel een beetje lang. Hoe kan ik er een volgende bijmaken?  :-\
Dank je wel Tom.

 Even een vraagje: Deze pagina wordt wel een beetje lang. Hoe kan ik er een volgende bijmaken?  :-\

Gewoon doorgaan met posten, wordt vanzelf een volgende pagina.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Baanbouw Pierre
« Reactie #18 Gepost op: 10 juli 2012, 21:07:11 »
Wat kan het leven toch simpel zijn!   :P :P :P
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Baanbouw Pierre
« Reactie #19 Gepost op: 10 juli 2012, 21:08:41 »
Wat kan het leven toch simpel zijn!   :P :P :P
Heerlijk toch.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re:Baanbouw Pierre
« Reactie #20 Gepost op: 11 juli 2012, 08:39:15 »
Wat ziet dat er geweldig uit.
blijf vooral posten. ik volg je met veel plezier.
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Frans

  • Gast
Re:Baanbouw Pierre
« Reactie #21 Gepost op: 11 juli 2012, 09:29:46 »
Pierre,

Geweldig leuk om naar te kijken en als het even kan meer foto's.


Mvg Frans

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Baanbouw Pierre
« Reactie #22 Gepost op: 11 juli 2012, 18:37:04 »
Dank jullie wel.

Hier komen weer een paar foto's van het 2e gat in de arcademuur.



Ditmaal de garage. Ik heb net als bij het magazijn het geheel in een soort bakje gemaakt wat ik zo in de muur kan schuiven. Het zit gewoon een beetje geklemd zodat het er altijd weer uit kan als ik er wat aan wil veranderen of repareren.









Ik had nog wat tijd over voor het eten dus ook maar het 3e gat dicht gemaakt met een gesloten roldeur.



Alles ziet er nogal nieuw uit en op de foto is zelfs de verf nog nat. Morgen maak ik het laatste gat dicht met een plaatwerkerij en dan maak ik alles vuil en oud.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Kees

  • Stationchef
  • ***
  • Berichten: 205
  • Geslacht: Man
  • WinDigiPet
Re:Baanbouw Pierre
« Reactie #23 Gepost op: 12 juli 2012, 08:15:02 »
Erg leuk gemaakt Pierre, doet me denken aan het oude spoorgedeelte in Rotterdam er zitten daar ook
allemaal bedrijfjes onder het spoor, in van die zal maar zeggen grotten.

Gr. Kees
Treinen WDP 2012 pr. Laptop win 7 64 bit Tams(rijden), CS1(schakelen) terugmeldingen over HSI usb 56 loks K-en C rail K83, K83 met relais, littfinski schakeldecoders 12 boosters.
FCS WDP 2012 pr. Laptop win 7 64 bit CS2(schakelen), terugmeldingen over HSI usb, Dc en AC voedingen, K83 met relais.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Baanbouw Pierre
« Reactie #24 Gepost op: 12 juli 2012, 09:07:44 »
Dat waren de boogjes, spoor bij station Hofplein.
Die zijn er nog steeds, worden gerenoveerd en er komen nieuwe bedrijfjes in, de treinen rijden er niet meer.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0