Auteur Topic: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)  (gelezen 372137 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #100 Gepost op: 16 oktober 2015, 17:18:34 »
Oke Pierre, dat ding heb ik ook nog ergens liggen, zal eens kijken of die frees nog goed is. Bedankt voor de tip.  :)

Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #101 Gepost op: 16 oktober 2015, 17:19:12 »
ik weet niet wat voor pilletjes jij slikt Pierre maar je gaat als een sneltrein  :o :o

Een snelTRAM in dit geval  ;D
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #102 Gepost op: 16 oktober 2015, 20:30:55 »

 De zijkanten zet ik ook alvast in de "roest". Ik gebruik hiervoor de roestkleur van Anita Decor. Ik probeer tegenwoordig zoveel mogelijk te doen met acrylverf lekker snel droog en je kwastje spoel je uit in water.


Hè, hè, dat roep ik al jaren.
Lekker snel droog en gelijk een schone kwast en de kwaliteit van de soorten acrylverf wordt ook steeds beter.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #103 Gepost op: 16 oktober 2015, 21:48:59 »

 De zijkanten zet ik ook alvast in de "roest". Ik gebruik hiervoor de roestkleur van Anita Decor. Ik probeer tegenwoordig zoveel mogelijk te doen met acrylverf lekker snel droog en je kwastje spoel je uit in water.


Hè, hè, dat roep ik al jaren.
Lekker snel droog en gelijk een schone kwast en de kwaliteit van de soorten acrylverf wordt ook steeds beter.

Nog steeds werkt acrylverf niet voor alles het beste Tom. Voor sommige dingen gebruik ik toch liever Humbrol of zo. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #104 Gepost op: 16 oktober 2015, 23:14:42 »
Net als met verf geldt dat ook met lijm; één soort lijm kun je ook niet overal voor gebruiken.
Humrol-verf vind ik trouwens lekkerder schilderen dan verf van Revell. Maar dit terzijde.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #105 Gepost op: 16 oktober 2015, 23:35:05 »
Ik gebruik alleen nog maar acryl, de Humbrol potjes afgevoerd  naar het chemisch afval.
Weg er mee. ;) :)
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #106 Gepost op: 17 oktober 2015, 00:13:48 »
Acryl heeft een minder goede hechting op plastic dan de verf op olie basis. ik gebruik ook acryl maar voor de plastic bouwmodellen werkt een verf op olie basis gewoon beter.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #107 Gepost op: 17 oktober 2015, 07:12:33 »
Dan heb ik waarschijnlijk toch heel andere plastiek huizen want bij mij zit het er prima op, je moet wel eerst even het plastiek afwassen met zachte zeep en daarna niet meer met je vingers aanraken.
Probeer het eens met Vallejo verf, gaat uitstekend, ook mijn Preisertjes worden er mee geverfd.
Zelfs de TirolerHolzzakkerboemers staan in de acryl.

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #108 Gepost op: 17 oktober 2015, 09:48:22 »
Dan heb ik waarschijnlijk toch heel andere plastiek huizen want bij mij zit het er prima op, je moet wel eerst even het plastiek afwassen met zachte zeep en daarna niet meer met je vingers aanraken.
Probeer het eens met Vallejo verf, gaat uitstekend, ook mijn Preisertjes worden er mee geverfd.
Zelfs de TirolerHolzzakkerboemers staan in de acryl.



Hebben we deze discussie niet al eens een keer of 10 gehad Tom. ::) Denk je niet dat het heel persoonlijk is welke verf je gebruikt. Ik ben het met Gert-Jan eens dat in sommige gevallen acrylverf een stuk minder voldoet. Bovendien kan je de Humbrol verf veel makkelijker en mooier mengen. En met vervuilen loopt verdunde verf veel mooier in de naadjes. Dus misschien als jij die hobbezakkendrumband met Humbrol geverfd had waren ze misschien nog mooier geweest. Maar eerlijk is eerlijk ze zijn wel heel netjes geworden. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #109 Gepost op: 17 oktober 2015, 11:13:08 »
Citaat van: Pierre
Hebben we deze discussie niet al eens een keer 10 gehad Tom. ::) Denk je niet dat het heel persoonlijk is welke verf je gebruikt.
Dit wordt inderdaad een beetje een discussie die ik al eens eerder heb gelezen op het forum. Laten we er maar vanuit gaan dat iedereen zo z’n eigen voorkeuren heeft. De één lust geen haring en de ander moet niks van schelvislever hebben. Laten we het daar voorlopig maar bij laten.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #110 Gepost op: 29 oktober 2015, 00:56:11 »
Maar weer eens een update van mijn vorderingen met het station.

De plank voor de sporen en overkapping heb ik vastgeschroefd en het grootste deel van de perrons is ook geplaatst.



De (mooiste) brugdelen die als zijkanten moeten dienen zijn ontdaan van alle onzin die ik toch niet gebruik en de pootjes zitten er op.



De ruitjes worden gesneden en voorzien van een ruitverdeling die ik er inkras met een kleine priem.



Voordat ik de ruiten er in lijm zet ik de delen vast in de verf. Straks als de ruiten er in zitten is het bijna niet te doen om langs de randjes te schilderen.



De rest van de bogen maak ik ook schoon en kaal. Ook daar lijm ik de pootjes aan en boor er gaatjes in om ze aan elkaar te bevestigen. Dit doe ik met drie stukken draadeind M4
die ik nog had liggen in mijn garage. 'Tis even schroeven ... kost een blaar op je wijsvinger maar dan heb je ook wat. ;D



Ook het stationsgebouw heeft in de steigers gestaan en er is al weer behoorlijk wat aan en opgebouwd.



Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #111 Gepost op: 29 oktober 2015, 07:13:56 »
Dat ziet er fantastisch uit!  :o
Als je glas in lood ramen wilt, moet je eens kijken op hirstarst.com.
Daar staat een pdf van zeer mooie ramen, en wellicht andere interessante zaken.
Als je die bij de copie-shop laat afdrukken op overhead projectievellen, je weet wel van dat doorzichtig plastic, zijn dit perfecte ramen.

Ps ook ik vind die achtergrond perfect.

Offline NickvR

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 689
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Reizen met de trein
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #112 Gepost op: 29 oktober 2015, 08:00:32 »
Wauw! Zo enorm gaaf Pierre! Vind het prachtig om te zien..

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #113 Gepost op: 29 oktober 2015, 09:33:46 »
Ik heb deze laatste update gelezen, opzij gelegd, koffie ingeschonken, nagedacht en heb me bedacht dat nog helemaal los van hoe fantastisch dit project uit de verf is gekomen en ook hoe het bij elkaar lijkt horen, alsof het nooit voor iets anders was bedoeld, is dit weer een typisch gevalletje “Outside the box-denken" van @Pierre. Laten we even wel wezen, niemand in de modelspoorwereld heeft ooit kunnen verzinnen dat je brugdelen, van niet eens zo’n hele bijzondere brug, kunt ombouwen tot de overkapping van een station. Ik struin best wel wat forums af, maar ik heb niet iets kunnen vinden dat ook maar in de buurt komt van wat jij hier neerzet.
En aan één kant misschien wel goed dat die eikel van Marktplaats het liet afweten met z’n lullige overkapping, want anders zou je nooit op dit dit idee zijn gekomen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #114 Gepost op: 29 oktober 2015, 09:52:13 »
Eerst natuurlijk allemaal bedankt voor de veren. :)

Als je glas in lood ramen wilt, moet je eens kijken op hirstarst.com.
Daar staat een pdf van zeer mooie ramen, en wellicht andere interessante zaken.
Als je die bij de copie-shop laat afdrukken op overhead projectievellen, je weet wel van dat doorzichtig plastic, zijn dit perfecte ramen.


De overhead vellen zijn prima voor wat kleinere ramen maar deze zijn best groot en gaan waarschijnlijk bollen en plooien door de afmeting. Toch bedankt voor de tip.

En aan één kant misschien wel goed dat die eikel van Marktplaats het liet afweten met z’n lullige overkapping, want anders zou je nooit op dit dit idee zijn gekomen.

Ik weet het niet Wim ... alles gaat zoals het gaat en in mijn hoofd staan dit soort dingen nooit stil. Ik ben ook al in gedachten aan de andere kant van mijn baan aan het bouwen.  ;D Van de andere overkapping had ik waarschijnlijk alleen de zijkanten gebruikt en dan de dragers zelf gemaakt. Bovendien was de overkapping van Marktplaats voor twee sporen en ik wilde graag vier sporen overkappen. Dan krijg je meer het idee van een station in plaats van een halte.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #115 Gepost op: 29 oktober 2015, 10:57:59 »
De overhead vellen zijn prima voor wat kleinere ramen maar deze zijn best groot en gaan waarschijnlijk bollen en plooien door de afmeting. Toch bedankt voor de tip.

Nog helemaal los van het feit of glas-in-lood-ramen wel passen bij de stijl van Pierre’s station, is er een aantal nadelen aan het laten uitprinten op overheadsheets:
Ten eerste moet je met een tekenprogramma als Adobe Illustrator 100% precies de contouren van de ramen uittekenen op je computer. Dat betekent dat je het programma moet beheersen en Illustrator is een lastig programma. Met kleine rechthoekige ramen lukt dat misschien nog wel, maar met grote boogramen wordt dat al een stuk lastiger. Bij het opmeten gaat hier écht om halve millimeters, dus moet je eigenlijk al met een cicerolat gaan werken. Vervolgens laat je je pdf-bestand uitprinten bij een copyshop. Bij het afdrukken op een laserprinter ontstaat hitte en die hitte maakt dat je overheadsheet gaat krimpen. Dan kom je thuis met je mooi bedrukte overheadsheet en dan past er helemaal niks meer.


Deze ’glas-in-lood-ramen' zijn eigenlijk voorbedrukte hekjes op doorzichtig folie voor N-spoor.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rob Bosman

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 895
  • Thanked: 42 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #116 Gepost op: 29 oktober 2015, 17:29:06 »
Ziet er netjes uit Pierre dat wordt een heel mooi station
2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.
Roco Z21, loconet, iTtrain is de bedoeling.

Groet Rob

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #117 Gepost op: 29 oktober 2015, 22:11:29 »
Goed gedaan joh! Errug strak, top. Maar, ik heb wel een klein puntje....
Wat me een beetje opvalt is je muur boven het spoor, een enkelsteens muurtje zonder zijkant. Je zou daar toch wel
een soort van ruimte verwachten al is het maar een cm of 2/3. (misschien een suggestie om de hoeken van het gebouw ook iets naar buiten te laten
vallen dan klopt het bouwkundig weer)

Maar ik doe het je nog niet na hoor!


Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #118 Gepost op: 29 oktober 2015, 22:36:52 »
Goed gedaan joh! Errug strak, top. Maar, ik heb wel een klein puntje....
Wat me een beetje opvalt is je muur boven het spoor, een enkelsteens muurtje zonder zijkant. Je zou daar toch wel
een soort van ruimte verwachten al is het maar een cm of 2/3. (misschien een suggestie om de hoeken van het gebouw ook iets naar buiten te laten
vallen dan klopt het bouwkundig weer)

Maar ik doe het je nog niet na hoor!

De voorkant is er zomaar tegen aan geschoven voor de foto Jack. Alles staat nog los. De zijkanten van de overkapping moeten ook nog worden ingekort. De hele overkapping gaat straks nog iets naar achteren en dan krijg je een ruimte tussen de voorkant en de palen van de overkapping. Dit wordt dan opgevuld op het perron. De onderkant sluit rechts aan op een arcademuur en links komt nog een fietsenstalling. Wacht maar tot ik wat verder ben ... dan klopt het weer allemaal (hoop ik  ;D)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #119 Gepost op: 30 oktober 2015, 19:10:38 »
Ja natuurlijk, het is nog een aanbouw. Beetje ongeduldig weer van mij  :-\ :)
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #120 Gepost op: 30 oktober 2015, 20:04:18 »
Beetje ongeduldig weer van mij  :-\ :)
Ik zeg niks!  :-X
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #121 Gepost op: 30 oktober 2015, 23:24:16 »
Ja natuurlijk, het is nog een aanbouw. Beetje ongeduldig weer van mij  :-\ :)

Beetje wel Jack ... ik zit nog in het beginstadium. ;D

Ik zeg niks!  :-X

Ik heb ook niks gehoord Wim. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #122 Gepost op: 31 oktober 2015, 08:21:45 »
Hallo Echo.....stil hier  :D
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Rob Bosman

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 895
  • Thanked: 42 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #123 Gepost op: 31 oktober 2015, 10:13:50 »
The sound of silence
2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.
Roco Z21, loconet, iTtrain is de bedoeling.

Groet Rob

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #124 Gepost op: 31 oktober 2015, 12:51:22 »
@Pierre neemt meestal wat grotere stappen. Niet voor elk geplaats paaltje of bankje plaatst-ie een update. Ondertussen is het gewoon afwachten totdat we ons weer kunnen verbazen.  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)