De verlichting van de 3e wagon van de sneltrein "tegen de klok in" is nu ook klaar, maar had nogal wat voeten in de aarde waardoor ik weer wat geleerd heb
De voeding naar de nieuwe plaats op de strip

De test, het werkt, ook het licht in de wagon erachter

Het resultaat in "daglicht"

Hierna de wagon weer in zijn eigen trein geplaatst, het resultaat op het paradebaanvak in de schemering

Het resultaat op het paradebaanvak in het donker

Maar ik was er nog niet, het knipperde in alle twee, de restauratie en in de wagon daarachter, omdat ik wist dat de wagon "daarachter" goed was, de restauratie er tussen uit gehaald en de wagon "daarachter" aan de eerste wagon gekoppeld, resultaat de wagon "daarachter" knipperde nog, dus de verbinding uit de 1e wagon was niet goed, opgelost
Restauratie er weer tussen gezet, knippert niet meer, maar wagon "daarachter" wel, de de verbinding uit de restauratie was dus ook niet goed, opgelost, bij de laatste test knipperde het niet meer, behalve een heel klein beetje in de 1e wagon, wielen zijn vuil zag ik, een poosje in de wasbenzine leggen.
Maar wat heb ik nu geleerd:

Dit zijn onderdelen uit de sets 72020 of 72021 scheidbare stroomvoerende kortkoppeling, het zijn de stripjes die de beweegbare verbinding maken tussen de koppelinghouder en de wagon
In de koppelinghouder moet het 3e pootje ingestoken worden en hij moet goed op zijn plaats zitten, waardoor de twee andere poten wat tegen een messing vlakje drukken en zo de spanning al bewegend in de wagon brengen.
Als het 3e pootje ingebracht is dan kun je de koppeling zelf insteken, als je e.e.a. goed gedaan hebt dan gaat de koppeling er goed in, heb je het niet goed gedaan gaat het wat zwaar en duw je het 3e pootje weer naar buiten.
Hierdoor zijn de diverse hoeken in de stripjes niet meer correct en moet je heel lang pielen om het weer goed te krijgen zodat de twee andere poten tegen het messing plaatje drukken, dat geduld had ik niet, dus heb ik draadjes aan de koppelingen gesoldeerd.
Dus voortaan "check, check, dubbel check" of het stripje goed in de koppelinghouder zit, is moeilijk te zien, maar als de twee "andere pootjes" wat omhoog staan dan zit het goed.
Groet, Anne W