Op z'n Amsterdams: "krijg nou de kolere" of in een ander dialect: "schiet mij maar in een kondoompje", ik heb de hele middag gereden om de fout in het terugmeldsysteem gereproduceerd te krijgen, maar nee hoor, alles perfect, heb ik wat gedaan?, niet echt behalve de kabel tussen de Raptor en de 1e meldeenheid wat netter neergelegd, wellicht is hij daardoor buiten een sterk wisselend magnetisch veld gekomen......
Wel ontdekt dat de test die ik al hele lange tijd aan het doen ben met de nieuwste wisselaandrijvingen van Märklin voor K-wissels, de 75491, voor één van de twee foutief is afgelopen, hij was al een keer gestopt met schakelen, toen heb ik de schakeltijd op 0,2 seconde gezet en begon hij weer te schakelen.
Maar vandaag zag ik dat hij niet meer schakelde, gedemonteerd, nog even met de draadjes geprobeerd, niet flitsend, schakelarmpjes gedemonteerd en de contacten met elkaar verbonden, schakeltijd weer op 0,1 seconde gezet, aandrijving weer gemonteerd, resultaat "flitsend".
Dus nee, Märklin heeft het probleem van de inbrandende schakelaars bij veelvuldig gebruik niet opgelost.
Groet, Anne W