Beste Johan,
De bouw van deze baan is begonnen in 1979 in mijn vorige huis, analoog met blokkaarten en geautomatiseerd met logische poorten, in 1988 ben ik verhuisd naar mijn huidige huis en ben ik opnieuwe begonnen, met hetzelfde ontwerp en een deel van de bestaande tafels.
Het digitale tijdperk was begonnen en ik bouwde de Edits zelfbouwcentrale, wissel- en schakeldecoders en terugmelders, de baan werd geautomatiseerd met Trainbrain (het gratis Koploper was er toen nog niet, denk ik), toen mijn laptopje de geest gaf en Trainbrain steeds meer moeite kreeg met de nieuwere computers (DOS nodig...), ben ik overgestapt op de Raptor.
Op de kale rechterpoot ben ik nu bezig met het industrieterrein, er komt nog een stad, het hoofdstation en de lokwerkplaats, onder dat gedeelte ben ik nu bezig te denken over een zo groot mogelijk schaduwstation, maar groot is relatief, 2 maal 3 sporig zal wel de maximale maat zijn.
Onderstaand een schets met de afmetingen van de baan.

Beste Ronald,
Al doende leert met, ik ben een scheepswerktuigkundige, kon goed werken met boutjes en moertjes van 200 mm dik, maar dit creatieve gebeuren gaat me, na een leerproces, toch goed af.
Groet, Anne W