Dankjewel Martijn.
Vandaag ben ik bezig met de binnenkant van de muren.

Al dat vijlen en op maat maken is niet bepaald een werkje waar ik naar heb zitten uitkijken. Dit zijn nou typisch de momenten dat ik in de verleiding kom om een tussendoor projectje op te pakken. Maar ik ga gewoon door.
In dit geval had ik ook van plaatwerk zelf een binnenkant kunnen maken, maar dan zouden de raamkozijnen te ver naar buiten steken. Deze muur wordt nu wèl een stuk dikker, maar het lijkt allemaal nèt te passen.
Die vreselijke naden die jullie nu zien, daar is niet onderuit te komen omdat de spijltjes van de (binnen)kozijnen precies op de (buiten)kozijnen moeten passen. Omdat die buitenkozijn nooit helemaal 100% recht zitten, moet ik ruimte hebben om die stukken muren te positioneren. Voor de grootste naad komt een gietijzeren zuil en voor die andere naden I-profieltjes, pijpen of anderszins. Bovenin komt een doorlopende strook bakstenen en waarschijnlijk onderin ook, zodat het geheel er weer redelijk strak uit komt te zien.
In dat blinde kozijn komt natuurlijk nog een afvoer... en ik moet nog even verzinnen wat er precies moet worden afgevoerd.