Wim dank voor je uiteen zetting, die alustrip en hoekjes inderdaad een goed idee, ikheb ze beide wel in voorraad

Maar ik zoek nog een lijm soort om die rail/bocht vast te kunnen zetten stevig in de bocht zonder dat deze rare vormen aan gaat nemen, zoals je zelf al zei, houtlijm word keihard, is dit dan een optie in zon bocht, trouwens terwijl ik dit schrijf bedenk ik me dat er na die bocht ook weer wat komt een rechte rails, maar dan zit ik nog met een lijm iets wat het liefst redelijk snel droogt en vast maakt. die bogen lukken me vandaag hopelijk wel, ik heb hier enige standaard R5 en 6 bochten als voorbeeld.
Dadelijk eens kijken als ik deel van baan heb afgebroken hoe dat ligt daar die bocht, gelukkig heb ik rond de spiraal al een hele ruime bocht liggen R5 iets van 108 cm diameter, en daar loopt de BB redelijk mooi doorheen, R6 word dan de Wokkel optie samen met R5 dat word me een bakbeest zeg

Gelukkig kan ik de opstel sporen bijna gebruiken als ik er 2 doorgaande sporen bij leg zodat de BB niet over die wisselstraten hoeft te rijden.
Word vervolgt met tekening zoals het eerste schaduwstation moet gaan worden, als ik het uitgetekend heb dan zit nu in mijn hoofd nog