Auteur Topic: The Big Bull Rail Road, "BBRR"  (gelezen 406697 keer)

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
  • Geslacht: Man
Re: The Big Bull Rail Road, "BBRR"
« Reactie #300 Gepost op: 5 september 2014, 21:19:12 »
welk gele metaal, er is bijna alleen geel hier, ok op roco na dan, maar die flexen worden allemaal nog uitegzocht.

Ik heb nu al een verschrikkelijke doos met afval rails, iemand interesse in Lima met zo'n ontkoppel rails met een rood ding eraan :)
Gelukkig kan ik met al de spullen die ik heb redelijk selectief te werk gaan met wat en waar ik het ga gebruiken.

Hetgeen ik nu alleen maar heb gesorteerd zijn de wissels want daar hebik er in het schaduw station wel een paar van liggen :D
Morgende schuur uitruimen, ik ben mat kwijt, mijn track leggers en afstands gevallen, zullen wel weer te voorschijn komen.

wordt vervolgt,.....
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline steekie

• Rangeerder
« Reactie #301 Gepost op: 6 september 2014, 14:58:39 »
Hans, ik heb toch wel diep respect voor de hoeveelheid werk en het tempo waarin je dat allemaal verzet hebt hoor!

Vroege Sinterklaas bij Hans  :)  Goed bezig weer!

Nog even over die blauwe isolatie, ik had van tevoren wat testjes gedaan en daarbij speciaal op het geluid gelet.
Dit is mijn conclusie, de stap geeft de mate van isolatie aan:

1) zonder isolatie en rails vast geschroefd
3) isolatie vast gelijmd en rails vastgeschroefd
3) isolatie los en de rails vastgeschroefd
6) isolatie los en de rails los
Op het moment dat je de rails gaat vast schroeven dan komt het geluid grotendeels weer terug.
Dit komt omdat deze dan tegen de plank geklemd worden. Maar ja, baat het niet, schaadt het niet

Ik mis eigenlijk de optie rail op isolatie gelijmd, waarschijnlijk blijft de rails toch niet goed vastzitten..
Jack en Pierre, jullie hebben gelijk dat het veel gedoe is voor meestal minimale winst, echter bij schaduwstations en gedeeltes waar (nog) geen scenery is, werken harde oppervlakten als een geluidsversterker, het "ketst", haal maar eens een slaapkamer leeg, als je normaal praat hoor je een ongelofelijk kabaal door het gegalm, dit komt omdat geluid door zachte oppervlakten geabsorbeerd wordt en is veel prettiger voor het gehoor. Het zal voor de meesten inderdaad niet interessant zijn zijn maar als je wat gevoeliger voor geluid bent (zoals ik met de bekende muzikanten gehoorbeschadiging) kan het toch wel waardevol zijn.
Groet,
Theo

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #302 Gepost op: 6 september 2014, 18:17:56 »
Theo ik ben nog eigenwijzer, ik ga ze door die blauwe laag vast schroeven, ik hoor graag kadeng kadeng tis een treinbaan en die maken geluid.

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #303 Gepost op: 6 september 2014, 19:56:04 »
Nou Hans,
Er is nog één puntje: als de geluidsisolatie geen enkel nut heeft, dan komt daar ook nog bij dat veel lijmsoorten een agressieve werking op die platen hebben.
Die platen hebben wèl ontzettend veel nut als je met laagjes op elkaar gaat werken om bergen te maken. Dus maak die blauwe platen niet allemaal op aan je geluidsisolatie.  ;)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #304 Gepost op: 6 september 2014, 20:42:39 »
Wim zoals ik al eerder zei komt het in principe alleen op de onderbaann te liggen en wel om er de messing buisjes in te kunnen wegwerken voor de wissels.
dat de baan geluid maakt vind ik eigenlijk wel Best. zelfs de decoders die dadelijk in de loc's komen worden geluidloos, ik wil wel kadeng maar geen tjoek vanuit een loc op de baan :)

En nu ga ik in bed tv kijken, ik val bijna om van de slaap, en ik wil morgen toch echt eens wat rails leggen, wissels solderen, en draadjes maken aan terugmelder delen en gaatjes boren voor de draadjes door de plaat heen.

Oja en mijn tracksetta's zoeken die ben ik kwijt en ik weet dat ik ze ergens moet hebben :(  :-\ :-\

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #305 Gepost op: 6 september 2014, 22:20:31 »
Oja en mijn tracksetta's zoeken die ben ik kwijt en ik weet dat ik ze ergens moet hebben :(  :-\ :-\
Ik dacht laats nog: "Hoe zou mijn leven er toch uitzien zonder tracksetta's!"
Hans, wat zijn tracksetta's?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #306 Gepost op: 7 september 2014, 00:21:43 »
Ik dacht laats nog: "Hoe zou mijn leven er toch uitzien zonder tracksetta's!"
Hans, wat zijn tracksetta's?

Dat zijn van die mooie fel gekleurde plastic malletje Wim. Die kan je gebruiken om bochten mee te maken in een bepaalde straal.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #307 Gepost op: 7 september 2014, 00:45:09 »
Oh deze:

Bron: Invicta Model Rail
Nooit geweten, ik heb alleen een zelfgemaakt stuk metaal wat gebruik om flex-rail recht te leggen.
Zo'n compleet setje kost £ 49,50.  ::)

Offline Rob Bosman

• Super Modelspoorder
« Reactie #308 Gepost op: 7 september 2014, 00:51:10 »
In stilte zitten lezen wat een schitterend project ben benieuwd naar het vervolg. Succes.
2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.
Roco Z21, loconet, iTtrain is de bedoeling.

Groet Rob

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #309 Gepost op: 7 september 2014, 10:22:39 »
Dank je Rob, en we gaan zeker verder hoor.

Wim soms kosten dingen nu eenmaal geld, en als je het kan missen koop je het dan.

Maar nadat ik dit gisteravond gepost had wierp ik nog een blik in de opslag onderaan de zoldertrap en kijk eens aan in een plastic box lagen ze, we kunnen dus maandag beginnen met het leggen van de eerste bocht, en daarna met het solderen, polariseren van de eerste wisselstraat :)

Offline steekie

• Rangeerder
« Reactie #310 Gepost op: 7 september 2014, 11:12:42 »
Dus het gaat beginnen  ;D, ik kijk er nu al naar uit om een Bigboy rond te zien rijden!

Even wat anders, je zult begrijpen dat ik regelmatig bij je om een hoekje kijk.
Als ik op je webcam inlog zit er een prachtig bedieningspaneel naast het scherm, heeft dat een functie voor de kijker? En zo ja is daar een gebruiksaanwijzing voor want er lijkt niets te werken.....
Groet,
Theo

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #311 Gepost op: 7 september 2014, 11:18:31 »
Theo, als je inlogt op de webcam kom je in een schermpje met 3 keuzes, je moet de onderste optie nemen

Citaat
No Plug-In Mode (for smartphone browser--JPEG)
Sign in

dan kan je de webcam draaien en zo.

Ik ga trouwens de 2de webcam zo plaatsen op het deel waar ik ga beginnen zo :)

Offline steekie

• Rangeerder
« Reactie #312 Gepost op: 7 september 2014, 11:25:25 »
Yes! : Dan kan ik je beter in de gaten houden  :D
Groet,
Theo

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #313 Gepost op: 7 september 2014, 13:58:03 »
Theo mag hoor :D , het was even testen met de fleischmann wissel, en ja hoor het zijn denkende, en ik kwam er tijdens het testen achter dat mijn multimeter eenklein beetjer heel erg onbetrouwbaar was geworden de cijvers in het display gaven wel heel vreemde waardes aan.

Dus hopla naar meneer bol en een nieuwe besteld en gelijk nietjes nr 10, om de denkende wissels op te heffen dus ;D  polariseren dus die handel.

Dadelijk eerst naar formule 1 kijken/luisteren , en daarna even naar de wissels kijken hoe het zit met aansluiten op elkaar, er zit nogal wat soldeer bij sommige aansluitingen, tja dat weet je als je 2de hands spul inzet :D

Offline steekie

• Rangeerder
« Reactie #314 Gepost op: 7 september 2014, 14:15:28 »
Het werkt inderdaad maar ik ben even te druk om veel achter de computer te zitten.
Omdat ik morgen tuinafval naar de gemeente werf ga brengen heb ik spontaan besloten het muurtje op zolder weg te halen zodat het afval daarvan gelijk mee kan. En aangestoken door jou enthousiastme gelijk maar een 2de muur ( nou ja muur, gipswandje) bij de trap weg zodat er ook een trein rond het trapgat kan rijden in de toekomst  ;D
Groet,
Theo

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #315 Gepost op: 7 september 2014, 15:24:52 »
Zeg Theo, doe eens foto's maken van je sloop werkzaamheden ;D Oja en niet later roepen dat is Opa Bullcat zijn schuld allemaal.

Ondertussen zittende wissels aan elkaar voor de eerste ingang van de wisselstraat, ik heb dit deel vast gemaakt aan elkaar. omdat ik daar geen stroomuitval wil hebben en er geen isolerende stukjes tussen hoeven.

ook maar etra glasvezel pennen besteld wand dat gaat wel heel erg hard zo :D

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #316 Gepost op: 7 september 2014, 15:55:10 »
Net even zitten kijken op je zolder, maar je hebt het spul weer aardig vol staan. Heb je nu alles vanuit je huis naar boven verhuisd?

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #317 Gepost op: 7 september 2014, 16:46:35 »
Wim, ik heb nu in principe alles op zolder staan van H0, ik was op zoek naar die tracksetta's dus he, ondertussen gevonden ook, en tja als je dan de dozen toch al in je handen hebt kunnen ze wel gelijk na bekijken onder de baan.

Ik moet alleen wat ruimte gaan maken op dat blauwe deel, dan kan ik met die kruislaser netjes rails recht leggen, kan ook met een lange lat uiteraard , en misschien gebruik ik ze wel beide.

Ik zit nu even beneden meisie komt zo thuis uit werk dus ff gezellie doen, en als vrouw met de hond gaat lopen verhuis ik weer naar zolder :D blauwe deel leegruimen wat er niet gelijk op nodig is.

Offline steekie

• Rangeerder
« Reactie #318 Gepost op: 7 september 2014, 18:31:01 »
Zeg Theo, doe eens foto's maken van je sloop werkzaamheden ;D Oja en niet later roepen dat is Opa Bullcat zijn schuld allemaal.

BAM!
http://www.h0modelspoor.nl/index.php?topic=1813.75
Groet,
Theo

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #319 Gepost op: 7 september 2014, 19:12:34 »
Ik heb in dat topic maar gereageerd :)

Dan een vraag, ik kom soms in doosjes spullen tegen waarvan ik denk wat is dat nu weer voor iets.

Zoals ook onderstaande stukjes en die heb ik veel wat zijn dit voor stukjes, neem niet aan dat het opvulstukjes zijn, of toch wel ?

Ik verneem het graag.

Offline SuperSylvester

• Super Modelspoorder
« Reactie #320 Gepost op: 7 september 2014, 19:29:49 »
Dat zijn die D12, D8, D en nog wat stukjes van Roco die Wim voor veel geld wilde aanschaffen  :D

Die heb je geheid bij je wissels gekregen.

Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #321 Gepost op: 7 september 2014, 19:40:56 »
Jack, inderdaad dat zijn dus die stukjes, we gaan eens even kijken hoe stevig die in elkaar steken, misschien wel een isolatie ding van te maken als dat midden stukje niet verschuift na de dremel :D

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #322 Gepost op: 7 september 2014, 20:24:43 »
Toch wel typisch dat je het hele wereldwijde internet opkoopt en uiteindelijk met spullen blijft zitten waarvan je niet meer weet wat het is.  ::)

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #323 Gepost op: 7 september 2014, 21:25:35 »
Als een isolatie stukje kan je beter een groot stuk rails nemen om in te slijpen Hans. Dit kleine stukje daar daar de railsdeeltjes van verspringen/verschuiven t.o.v. elkaar. Zo maak je je eigen ontsporingen. :o
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #324 Gepost op: 7 september 2014, 21:53:37 »
Het zal ook wel slijpen worden Pierre, maar vraagje hoe soldeer jij een rails die iets verder van je afligt aan de buitenkant ? Bijvoorbeeld nog 5 cm tot de muur en je moet dat stukje aan elkaar solderen ? de binnenkant is niet zo moeilijk maar de andere kant van de rails dus.