Auteur Topic: The Big Bull Rail Road, "BBRR"  (gelezen 406813 keer)

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
  • Geslacht: Man
Re: The Big Bull Rail Road, "BBRR"
« Reactie #275 Gepost op: 29 augustus 2014, 23:02:21 »
We gan het gewoon proberen Pierre, ik kan in ieder geval mooi op hoogte zitten met die kruk is ook beter voor mijn rug :D

En wim had je niet eerder met die katten schuiver kunnen komen, je bent nu te laat hoor, alles is al opgeruimt :) en boven is katten verbod zoals je wel zal begrijpen, "thanks God" oeps wat zeg ik nu, is eigen schuld dikke bult probleem.
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #276 Gepost op: 29 augustus 2014, 23:20:35 »
Binnenkort gaan Ilse en ik een weekendje Haarlem doen in het Carlton Square Hotel. Moet nog eens zien hoe ik daar de auto parkeer.   ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #277 Gepost op: 30 augustus 2014, 01:19:33 »
Oei allemaal vergunning houders daar Wim, zal wel parkeergarage worden op het houtplein zelf, of het hotel moet iets van een oplossing hebben.

maar wel mooi vlak bij de binnenstad, en bij mij :D :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #278 Gepost op: 30 augustus 2014, 01:48:20 »
maar wel mooi vlak bij de binnenstad, en bij mij :D :D
Oh, oh, wat is dát fijn!  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #279 Gepost op: 30 augustus 2014, 01:57:42 »
Ik kan me er zelf ook ff niks bij voorstellen he :)

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #280 Gepost op: 30 augustus 2014, 14:34:26 »
Ik worstel al enige tijd met en over het maken van een Helix, vanwege de ruimte die zoiets in beslag neemt wil ik weten hoe maak, en belangrijker hoe zaag je een helix, je kunt allemaal bogen uit plaatmateriaal zagen maar dan heb je een berg afval niet mooi meer.

Nu kan je ook met rechte stroken een circel maken en wel met onderstaand programma van de nProject pagina.
klikkie doen

Wel dan is je probleem toch opgelost zou je zeggen, ja maar duits is niet mijn ding helaas :(

Dus weet iemand een ander programma of een andere oplossing dan hou ik me graag aanbevolen.

Ik moet trouwens nog steeds de exacte maten van de treinbaan ruimte op gaan meten, maar ja de rug werkt nog niet mee ondanks dat de diclofinac aardig zijn best doet :)

word vervolgt,......

Offline SuperSylvester

• Super Modelspoorder
« Reactie #281 Gepost op: 30 augustus 2014, 15:02:07 »
Hoi Hans,
Het uittekenen van zo'n helix is toch geen rocket science? Ik kan dat Excel sheetje wel vertalen voor je als je wil.

Maar, als je op schaal een cirkel tekent (de diameter van je spoorcirkel) en daarin een zeshoek dan ben je er in feite al. Een 2e zeshoek parallel aan de binnenste en klaar is Kees (of Hans)

Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #282 Gepost op: 30 augustus 2014, 15:25:13 »
DAt programma zegt geloof ik als je er rails inlegt de de hoogte 19,9 cm moet zijn, en eigenwijs als ik ben wil ik dat eigen op 15 cm hebben, plaat van 60 cm breed delen door 4 is 15 he. en al ik dat aanpas gaat mijn hele berekening de mist in volgens mij :(, maar ik ga inderdaad eens een cirkel maken en die verdelen in 6 stukken, kijken waar ik dan uit kom, met LGB nergens :( dus ben benieuwd enzo.

Eindelijk de maten van de ruimte op papier, even in anyrail plempen als 2 tekeningen schaduw station is namelijk 30 cm langer als bovenbouw vanwege schuine dak aan 1 kant. Of kan je dat anders oplossen in anyrail Jack ?

Offline SuperSylvester

• Super Modelspoorder
« Reactie #283 Gepost op: 30 augustus 2014, 15:30:57 »
Je neemt de grootste maat van je ruimte en geeft die op in anyrail, daarna teken je met de rechthoek-functie je tafels. De onderste tafel teken je in laag 1 en de volgende in laag 2. Die kun je dan naar believen aan/uit zetten. Ik heb bijvoorbeeld mijn trambaan in een aparte laag getekend, als ik dan alle andere lagen uitzet blijft die alleen nog over.

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #284 Gepost op: 30 augustus 2014, 17:19:32 »
wel ff blijven nadenken zeg met al die lagen Jack, als je ook maar ff vergeet wat je doet en in welke laag je bezig bent staat vlak in verkeerde laag.

Gelukkig eerst nu met pootloodje tekenen op een printje hier om te kijken voor de ruimte, we komen erwel, oja mijn schaduw en hoofdbaan in anyrail, en een strook van 20 cm over mijn bureau voor de rondgang, en om dadelijk makkelijk te kunnen aftakken rechts naar een programeer spoor.

wordt vervolgt,.....

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #285 Gepost op: 30 augustus 2014, 17:34:26 »
AnyRail lijkt me een grappig programma om mee te werken. Wat ik alleen niet begrijp van veel softwareboeren is dat ze hun programma's tegenwoordig niet gewoon voor Windows én voor Mac maken. We zitten niet in 1985 maar in 2014!

Offline SuperSylvester

• Super Modelspoorder
« Reactie #286 Gepost op: 30 augustus 2014, 17:58:00 »
Ja Hans, wel bij de les blijven he  :'( ;D

Wel grappig, op de AnyRail website staat een link naar hun forum, mijn project Hoogveld d.d. 25 september 2008 staat
er ook nog steeds (onder Track Plans). Toen nog in de oude uitvoering.

Sorry Wim, de Mac is niet geschikt voor AnyRail vandaar dat ik even spiekte op hun site.

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #287 Gepost op: 4 september 2014, 17:35:20 »
Okay, terwijl ik nog vrolijk aan het nadenken ben kan ik natuurlijk wel gewoon met het grootste deel van het schaduwstation beginnen.
Eerst de platen op maat gemaakt en de dubbele bodem er weer afgehaald ( die moest vanwege de draadjes voor de LGB baan he ) die was niet meer nodig en de platen die eerst 60 cm waren naar 80 cm diep opgerekt ;D

Vandaag hele gebeuren tegen de wand op de juiste hoogte en beplakt met Gamma-blauw, als lijm onverdunde houtlijm gebruikt verdeeld met een hele fijn getande uit strijker. en dan mogen er eindelijk doosjes open nou mogen meer moeten want ik kwam houtlijm te kort en ik wist dat er in de dozen die al boven stonden hout lijm moest zitten, uiteraard in de laatste doos, wel dat ruimt gelijk lekker op en staat er alvast wat onder het schaduwstation.

Foto's van de blauwe baan.

Nu wat anders misschien voor anderen een idee.
Ik kwam laatst op mijn omzwervingen op andere fora een speciaal wagonnentje tegen om stijgings procenten uit te kunnen rekenen, dus ik zoeken, yep Marklin, ja echt niet voor die prijs zoek ik wel even verder, ook werdt er op een veiliing site zoiets aangeboden maar die teller stond al op 50 euro die ook niet dus, toevallig zag ik opp een foto van een lid ergens een naam van zoiets staan, dus even googlen en jaar hoor, wah kost dah oei wel 20 euro :D
en wat is het, een niveau ding wat je op het stuur van je fiets kunt monteren zodat je kan zien hoe stijl je wel niet omhoog gaat :)

Wagon eronder rails eronder en klaar is Opa, lukt uiteraard ook zonder rails en wagon eronder :D

dus Opa was weer lekker bezig.

wordt vervolgt,....

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #288 Gepost op: 4 september 2014, 19:53:11 »
Nou dat heb je mooi gescoord. Trouwens, als ik even mag... die houtlijm koop je voor een drol bij de Action. Voor het geld dat je daar betaalt koop je gelijk een hele doos.
En nu ik toch bezig ben:
€ 6,75: http://www.kokwatersport.nl/plastimo-hellingmeter-met-dubbele-schalen/p06009-BCE0/
€ 5,50: http://www.bootland.nl/hellingmeter.html
€ 14,13: http://www.vakantiefietsshop.nl/accessoires/45-sky-mounti-hellingmeter-zwart-21-21-voor-267-mm-stuur.html
Gratis:

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #289 Gepost op: 4 september 2014, 21:47:45 »
Eens even via je webcam naar het verloop van je baan gekeken, maar je schiet mooi op. Opvallend vind ik ook dat je de keet aardig opgeruimd houdt.
Mooi werk Hans!

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #290 Gepost op: 4 september 2014, 22:05:39 »
Ja die Action he, daar moet ik nog steeds heen hier :D , ken je dat verhaal van die koe en van achteren :P ;D ;D ;D

dus 1 fles leeg heb nog 1,5 fles waar gebruiken we het allemaal voor? ja dadelijk rest schaduw station en bovenbaan, nou tegen die tijd ben ik denk ik wel bij de action geweesthoop ik :D

Voor de rest ben ik nu rails aan het uitzoeken, denk dat ik morgeneven een tijdelijke tafel in het midden zet, want dat is een gezoek, en nog niet veel uitgezocht, ik zal morgen eens wat dozen en kokers rails omhoog brengen, dan ben ik wel weer uitgeteld denk ik.

Wim, ik loop anders, als ik het niet een beetje bijhou al dat zaagsel het hele huis door, dusbeetje vegen en stofzuigen scheeld in ieder geval die zooi.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #291 Gepost op: 4 september 2014, 22:21:55 »
Het scheelt inlopen van zaagsel, maar een opgeruimde ruimte werkt ook veel lekkerder.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #292 Gepost op: 4 september 2014, 22:42:23 »
Flink doorgewerkt Hans.  :o Alles is blauw en lekker breed. Ik zag op de webcam dat je letterlijk en figuurlijk goed aan het uitpakken bent. Volgens mij weet je zelf haast niet meer wat je allemaal hebt aangeschaft de laatste tijd. Lijkt me best leuk alles zo door je handen te laten gaan. Succes man! ;)

Leuk stoommachientje had je daar. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline SuperSylvester

• Super Modelspoorder
« Reactie #293 Gepost op: 5 september 2014, 06:43:44 »
Vroege Sinterklaas bij Hans  :)  Goed bezig weer!

Nog even over die blauwe isolatie, ik had van tevoren wat testjes gedaan en daarbij speciaal op het geluid gelet.
Dit is mijn conclusie, de stap geeft de mate van isolatie aan:

1) zonder isolatie en rails vast geschroefd
3) isolatie vast gelijmd en rails vastgeschroefd
3) isolatie los en de rails vastgeschroefd
6) isolatie los en de rails los

Op het moment dat je de rails gaat vast schroeven dan komt het geluid grotendeels weer terug.
Dit komt omdat deze dan tegen de plank geklemd worden. Maar ja, baat het niet, schaadt het niet

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #294 Gepost op: 5 september 2014, 09:24:09 »
In een ver verleden ook begonnen met deze blauwe platen maar daar al heel snel van af gezien. De geluidsvermindering is minimaal. Zodra je schroeft of spijkert of zelfs maar ballast maakt de rails weer contact met de plaat en heeft de isolatie bijna geen nut meer. Dus weg die zooi en gewoon rechtstreeks op de plaat. Veel makkelijker en dan maar een beetje geluid. Een echte trein is ook niet stil. Bovendien kan je dan met de blauwe platen weer heel veel andere leukere dingen doen.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #295 Gepost op: 5 september 2014, 11:15:20 »
Ha leuk die blauwe platen zitten er niet tegen het geluid, okay een beetje ertegen dus, eigenlijk heb ik ze alleen maar bij de wissels nodig namelijk, en om dan alleen bij de wissels die platen te leggen is ook zo wat, krijg je een golf effect op de baan toch.

Waar dan die blauwe platen voor, wel ik ga met servo's mijn wissels aandrijven, zowel onder als op de bovenbaan alleen op de onderbaan op de baan en op de bovenbaan Onder de baan. onderstaande foto laten dan even zien wat de bedoeling is van die blauwe platen, je kunt er namelijk zo mooi ook gootjes in maken ( dat word met frezen niks hoor elke keer een frees pakken voor een geul dan liever even scherpmesje en gootje maken en rietje erin plakken en steldraadje er doorheen.

Foto, Martin Domburg, BNLS

Nu alleen de vraag waar zijn mijn messing buisjes gebleven van  1 mm dik :) ach die komen wel weer boven water zullen wel in een dikkere buis zitten, zoeken maar dus.

Dadelijk eens extra tafel maken, en dan rails omhoog sjouwen ben benieuwd wat er nog allemaal voor zooi in die dozen zit naast flex lengtes, die herken ik wel :)

Dan dat stoom machientje Pierre, ja dat vind ik dus ook machtig interessant  had ik vroeger al waarschijnlijk komt daar mijn fascinatie voor stoom loc's vandaan, in mijn prille jeugd hadden ze nog van die heimachines op stoom prachtig vond ik die, ouwe tijd enzo verhaal, weten die jonkies niks meer van hier op het forum :)

word vervolgt,....

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #296 Gepost op: 5 september 2014, 12:59:58 »
Maar bij je verdekte opstelsporen kan je toch gewoon de originele wisselaandrijvingen gebruiken. Die zie je toch niet en het is veel makkelijker aansluiten. De draadjes kunnen ook gewoon op de plaat komen te lopen. Bovendien kan je dan je rails vastzetten met railspijkertjes en dat werkt supersnel.

Ik heb ook nog ergens mijn stoommachientje opgeborgen. Ik heb ook vroeger met zo'n ding gespeeld compleet met allerlei gereedschappen en figuurtjes die er op werken. Ik zou alleen niet precies weten waar hij ligt. En inderdaad heb ik ook een duidelijke voorkeur voor stoomlocs. Zou dat daar vandaan komen Hans. ;D

Doe je het rustig aan met sjouwen Hans ;)

Ik zie ineens ook een hond bij je op zolder liggen. Ik wist niet dat je ook een hond had Hans. Mag die wel boven komen?
En wat een rails heb jij verzameld man.  :o Dat kan je volgens mij echt niet allemaal kwijt. Je mag er nog wel een etage bovenop bouwen. ;D
Groet Pierre.

Offline steekie

• Rangeerder
« Reactie #297 Gepost op: 5 september 2014, 13:26:01 »
Ik zit even te kijken naar railgroothandel  "Bullcat & Dog"  :D
Er komt geen eind aan lijkt het wel Hans, zou voor mij toch wel een groot probleem worden om met zoveel materiaal een zinnig plan te maken.....
Groet,
Theo

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #298 Gepost op: 5 september 2014, 14:49:37 »
Theo en Pierre, na het uitpakken en alvast wat sorteren ben ik tot de conclusie gekomen dat ik een winkel in flexrails ga beginnen ( grapje ) Gelukkig denk ik dat ik het wel ff gehad heb voor vandaag, erg fijn zo'n rug die niet echt wil, of zou het gebrek aan conditie zijn wat nu opspeelt.

Maar Om eens een oude opmerking van Wim aan te halen, die zei ooit in een topic dat er geen flexrails meer te krijgen was op marktplaats, go waar zou dat nu toch gebleven zijn :)

eeeeh deze onuitgepakte waren dacht ik de laatste flexen :)ondeerstaand lag er toen al.

Ik wil niet voor niets een groot(heel groot) schaduwstation dus, en ook baan met veel spoor en treinen, lange treinen ook nog.

WIE HEEFT ER TROUWENS DUCKtape uitgevonden, makkelijk bij inpakken maar mensen dat uitpakken he, konden wel pakjes van Pierre zijn :)
Ook kom je tijdens het uitpakken de vreemdste verpakkingen tegen zie onderstaand.

Leuk een paarden deken :)

Oja messing buisjes en verenstaal ook weer gevonden voor de wissel aandrijvingen. die zitten in dat bruine kokertje tussen die flex rails :)

Nog even wat foto's mochten mensen hun aan mijn verkochte waar herkennen, het is heel aangekomen

de start gisteravond.

En toen had ik geen puf meer om verder te gaan

vanavond en morgen sorteren fleishmann en Roco en de rest die er ligt, dan blauwe deel leeghalen opo solderbout en boortje na en dan kunnen we starten met rails leggen van schaduwstation , geloof, denk ik.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #299 Gepost op: 5 september 2014, 19:40:16 »
Ik zou de rails met dat gele metaal alleen voor je schaduwbaan gebruiken en dat metaalkleurige op het maaiveld.