Wim, ik heb wel eens een redelijk grote ovaal gehad in de tuin, maar hier moest alles van de grond af liggen, er liepen toen nog zo'n 20 katten rond te sc*** en zei** hier, maarja daar hadden we zelf voor gekozen dus dan die niet de schud gaan geven van het niet op de grond kunnen neerlegen, toen dacht ik ok dan ga ik op 60 cm hoogte rijden, wel ik ben tot 12 meter dubbelspoor gekomen, maar die "klote" ugh ugh katten deden het wel wat minder maar toch, dus dan elke keer met de hogedrukspuit eroverheen

dan houd je zin vanzelf op he. Toen het idee van binnen rijden extra etage erop zetten, gelukkig financieel goed haalbaar dus dat was ook het punt niet, ik helemaal in de wolken, letterlijk en figuurlijk, en de banenplannen schoten de computer uit, de bodem maten wist ik, alleen was ik vergeten dat je dan bijna niet meer normaal kan lopen, wel dan een grote spiraal en de lucht in, zoals Pierre al opperde, dat zou een godsvermogen aan rails gekost hebben, en geloof me die stukken van 120 cm lengte kosten bijna 25 euro per stuk, ok gebruikte "maar" 17,50 , als ik het goed berekend zou hebben zou ik net op 2 meter kunnen komen daar een keerlus maken en zelfde traject weer omlaag kunnen. dat is nog te doen he, maar dan loop, liep ik tegen het probleem aan dat ik niks meer aan de muur op kon hangen en dat de H0 baan ook 15 cm van de rechte kant af zou komen te liggen ( er loopt een spiraal langs de muur ) daarnaast word het in de hoeken nog leuker, de bocht die ik daar moet leggen heeft een radius van 239 cm, wel tel uit je winst.....

Daarnaast werd ik zoals ik al in mijn vorige bericht aangaf weer er even op gewezen dat dit goddelijke jonge lichaam, enige gebreken begint te vertonen als ik op me knietjes op de grond ga zitten freubelen, ja dan freubel je op hoogte moet ik toch me gefreubel eens op de grond zetten.
Dus, ik laat het even zo Wim, en ga me toeleggen op de H0 baan net zoals ik al schreef stapje voor stapje en niet over bergen en rotsblokken na gaan denken als er niet eens rails ligt, Opa is soms een klein beetje een gaot, gelukkig weet ik dat van mezelf.
@Gert-Jan gelukkig lag er nog niet vast op de latten eronder, alleen schroef je deze rails met schroefjes aan elkaar vast, en ja afbreken is nooit leuk maar gelukkig heb ik mijn treinen zien rijden, en ik heb er nu nog steeds een goed gevoel bij, bij wat ik gedaan heb.
Nu rustig verder.
Dan Jack nog net even, het schaduwstation word het drukste deel van de baan ook Jack, daar ga ik ook als eerste mee beginnen, is ook niet echt moeilijk hoor allemaal wissels en opstel sporen die links en rechts via een helix naar de bovenbaan gaan.
En ik heb al gelezen dat "less is more" beter is op de boven baan, zeker amerikaans dus die rijden al bijna niet met dubbelspoor maar met passeer stukken op een enkelspoor, of ik moet verkeerd zijn ingelicht

Wordt vervolgt,....