Auteur Topic: The Big Bull Rail Road, "BBRR"  (gelezen 406691 keer)

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
  • Geslacht: Man
Re: The Big Bull Rail Road, "BBRR"
« Reactie #250 Gepost op: 26 augustus 2014, 21:24:22 »
Jongens jullie vervuilen weer :D :D :D

Vandaag de rail en de steunen voor het schaduwstation verder afgemaakt.

en kwam ik daar bij Karwei toch ook al Gamma blauw tegen zeg :)

Oja de bovenbaan is ook al klaar, moet nog 2 inhammen maken voor die rail vanacht en dan past die ook, en kan het er weer uit gehaald worden, toch wel makkelijk dat systeem.

Ook kwam er een pakketje binnen zodat ik bijn ringleidingen gewoon aan de voorkant kan vastschroeven aan de raildraadjes.

De bovenkant,

en de onderkant waar ze vast gesoldeerd worden aan elkaar.

Deze printplaatjes zijn afbreekbaar dus worden op maat af- geknipt/gezaagd/gebroken,

Morgen eens verder kijken, maar vrouwtje heeft nachtdienst dus ik doe niet veel boven als ze slaapt eronder.

Oja Wim, vraag eens gewoon om een Mac op je werk ;D

wordt vervolgt,.....

KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #251 Gepost op: 26 augustus 2014, 22:27:19 »
Heel erg off topic: die hadden we ooit. Maar IT-ers zijn daar nogal bang voor omdat ze arbeidsplaatsen kosten; ze vergen namelijk geen onderhoud en gaan (bijna) niet stuk. Dus is er voor automatiseerders en support-jongens erg weinig brood aan te verdienen. Als fotograaf heb ik wel een MacBook Pro met retina beeldscherm, maar die valt onder de noemer foto-apparatuur.
Ik heb op mijn zolderkamer een stuk of acht Mac's staan; van Macintosh SE t/m de eerste iMac en ze zijn wel verouderd, maar ze doen het nog wel allemaal. En ja, iets wat niet stuk is kan ik gewoon niet weggooien.  :(

Als je nou morgen even wat planken tegen de muur zet, dan ben je die meuk op de vloer kwijt... dat schreef Pierre ook al.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #252 Gepost op: 26 augustus 2014, 23:05:53 »
Ja Wim, ik schreef ook al dat ik dat ging doen op die rails, maar zoals je zelf al zei, morgen, dus morgen ga ik eerst even kijken voor kortere steuntjes richting plafond, ik kan toch niet op een 50 cm diepe plank komen zo hoog zonder halsbrekende toeren uit te gaan halen.
Trouwens zoveel losse troep ligt op dit moment niet in de weg, en geloof me er staat nog 2 m3 overal en nergens in dozen waaronder een beste partij rail voor de treinbaan :)

Maar morgen veel steuntjes halen dus bij de karwei ze zijn ok nog eens in de aanbieding bij ze nu :)

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #253 Gepost op: 27 augustus 2014, 09:11:09 »
Hans, ik heb toch nog een vraagje over je LGB baan. Als ik zo zie waar je opstelsporen moeten komen dan kan je toch niet meer bij je H0 baan komen zonder op/over de sporen te moeten stappen? Ze steken ver voor je treintafel uit (met een spoorwegovergang kom je er ook niet). ;D Hoe ga je dat oplossen?

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline SuperSylvester

• Super Modelspoorder
« Reactie #254 Gepost op: 27 augustus 2014, 10:14:28 »
Hans, ik heb je bouw met veel belangstelling en in stilte gevolgd.
Erg knap wat je op korte tijd voor elkaar hebt gekregen.

Nu ben ik best wel van het plannen en passen en meten maar in jouw geval kom ik er ook niet echt uit.
Ik zie dat je h0 baan ook vlak onder het raam doorgaat, dit kan naderhand dus niet meer open, ik heb hier hetzelfde aan de hand
en heb mijn tafelhoogte daar iets op aangepast.

Misschien wat tips om eens over na te denken:
- je tafels dicht maken aan de voorkant met hier en daar een schuifdeurtje
- LGB spoor voorlangs je tafels en plaatselijk met tunnels onder je h0 baan door
- een plafondje boven je h0 tafels waarin de verlichting en waarop je spullen kwijt kunt (zie Pierre zijn LGB dio)

maar ik laat me verrassen door jouw ingevingen, misschien kan ik er ook mijn voordeel mee doen  :D

Jack
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #255 Gepost op: 27 augustus 2014, 11:40:04 »
Hans, ik heb toch nog een vraagje over je LGB baan. Als ik zo zie waar je opstelsporen moeten komen dan kan je toch niet meer bij je H0 baan komen zonder op/over de sporen te moeten stappen? Ze steken ver voor je treintafel uit (met een spoorwegovergang kom je er ook niet). ;D Hoe ga je dat oplossen?

Pierre ik had al eerder geschreven dacht ik ergens, als ik ga werken aan mijn H0 baan komt er een steun onder die plank te staan EN ik ga iets maken van een losse vlonder die ik over die LGB rails heen kan leggen, ik kan trouwens gewoon bovenop die rails ga staan ook hoor, zelfs er tegenaan schoppen kan nog, ze zitten namelijk allemaal aan elkaar vast geschroefd , de rail staven dus, dus niet met van die scoennen die jij hebt maar echt geschroefd.

Daarnaast steken ze niet ver uit he, eigenlijk niks, de 4 sporen die er al liggen zijn 60 cm diep, de plaat van het schaduwstation is ook 60 cm diep, zal iets uit steken maar niet veel, en die opstel sporen voor de LGB baan komen er nu nog niet te liggen, die naar die wissels toe gaan lopen die je nog ziet liggen rechts.

@Jack, het raam kan nog open zelfs al ligt er gamma blauw en rails op de baan, het is een kantel, klapraam dus klappen ligt altijd, daarnaast heb ik airco op de zolder dus hoefd het niet open anders als om schoon te maken, jammer dan :D , 1 raam minder om te kuisen :D er kan trouwens frisse lucht zat naar binnen, ik heb nog zo'n raam boven werkblad en 2 velux gevallen aan de andere kant en een koepel die ook open gedraaid kan worden.

Dan komt er boven de baan inderdaad nog een plaat om de Led verlichting aan op te hangen en om spullen bovenop te zetten, daar ik best wel veel spullen heb word dit deel met draadeinden( ja daar is die weer met zijn draadeinden) in het plafond vastgemaakt om de 80 cm, als ik niks kwijt kan onder de baan dan er maar boven :) en als die planken hangen kan ik dus spullen kwijt daarop en krijg ik weer ruimte om aan mijn LGB baan te gaan werken, hoe ik dat ga afwerken is zelfs voor mij  nog een raadsel, dat het niks alla Pierre, Wim of Gert-Jan gaat worden weet ik nu trouwens al, dat kan ik namelijk helemaal niet eens, ik ben meer van de dik hout zaagt men planken afdeling, met H0 wil ik wel eens een poging gaan wagen maar daar zien jullie dan toch niks van omdat ik dan al zelf gezien heb dat het niks is geworden :P

Maar om de chaos even uit te leggen hier, ik wilde eerst die H0 baanstukken klaar hebben want die zijn lang om te zagen, en anders loop ik mezelf nog meer in de weg, ik ga vandaag hoop ik verder met de laatste poot van de U richting trapgat zo gezegd dat stuk van blauwe-gamma-plaat naar links dus, ja waar al die zooi nu nog staat.

graag mee- of vooruit- denken.

wordt vervolgt, .....

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #256 Gepost op: 27 augustus 2014, 11:54:38 »
Over draadeinden en lange planken:
In mijn garage (1:1) heb ik een constructie gemaakt van draadeinden die vastzitten aan het plafond met aan de onderzijde een aantal U-profielen. Op deze constructie van U-profielen liggen al mijn lange delen zoals hoekprofielen, lange planken, pvc-en koperen pijpen. Op die manier heb ik dus een hangende stellage in mijn garage.
Volgens mij kun jij ook zoiets op je treinzolder maken. En ik herken het wel; je bent constant bezig met het verplaatsen van lange stukken die steeds weer in de weg staan. En soms denk je: "Had ik maar wat meer ruimte!" Als je klaar bent en alles heeft een plek gevonden, dan kun je eventueel die hangende constructie weer demonteren.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #257 Gepost op: 27 augustus 2014, 12:12:19 »
Wim, dat is dus precies wat ik ook ga doen in het midden, maar ik kan ook niet alles tegelijk doen, onee, nee, en ik hoef niet meer ruimte hoor, de rails die ik dadelijk over heb van LGB zet ik gewoon in bakken op het dak neer :D heb ik daar ook geen last meer van.

En inderdaad ook al staat zo ongeveer alles hier op een hondje, je blijft verplaatsen ja :( word er wel eens een beet moedeloos van ondertussen ook. Wil je met frisse moet aan het volgende deel beginnen staa er weer iets in de weg, er staat een zaagtafel op zolder, schitterend om die lange platen in stroken van 30 of 15 te zagen maar een giga sta in de weg ook.
En inderdaad waar ik vandaag verder wil staat dat ding in de weg :D, dus hopla naar de andere kant van de zolder.
Het grappige aan de zaagtafel en het gemak en het tegenvallen is ook, dat als je een plaat van 250 in de lengte door wil zagen je dus 2 x 250 cm plus zaagtafel nodig hebt = 6 meter totaal, en dan is een zolder van 8 meter lang bijna alweer te klein, ik ga mijn vrouwtje overhalen om te verhuizen naar het oosten geloof ik, ze hebben daar erg ruime huizen voor 2 x niks zo ongeveer :)

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #258 Gepost op: 27 augustus 2014, 14:02:29 »
Twee keer niks weet ik niet, maar voor het bedrag dat je voor een Haarlems huis betaalt daar kun je hier behoorlijk ruim van wonen.
Maar wat moet jij als Hagenaar in Haarlem wonend nou in vredesnaam in het oosten doen? Goedkoop tanken?

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #259 Gepost op: 27 augustus 2014, 14:13:19 »
Twee keer niks weet ik niet, maar voor het bedrag dat je voor een Haarlems huis betaalt daar kun je hier behoorlijk ruim van wonen.
Maar wat moet jij als Hagenaar in Haarlem wonend nou in vredesnaam in het oosten doen? Goedkoop tanken?

Wim deze haagenaar woont waar zijn dak staat :) dus mij boeit het niet waar dat huis staat, trouwens is goedkoop tanken wel een mooie bijkomstigheid.

@wordt vervolgt,.... verder
Oja ik was alvast voorbereidend werk aan het verrichten voor de zolder, ik moest planken gaan maken van sommigen hier, wel dan doen we dat toch gewoon.
Dus hopla in de tuut van moe naar Karwei, en dan plunder je daar gewoon het schap  met steuntjes voor de planken.
( het is niet stoffig daar begrepen :P )

Vervolgens plunder je ook nog even het schap met meubelplaten of legplanken of hoe dat heet ( meubelpaneel staat op de bon )

Zo, en nu maar wachten tot me meiske wakker wenst te worden, kan ik ook weer verder met het ophangen van die planken en wegzetten van enige dozen met spul. oja welke spullen wel dit wat nog steeds in de badkamer staat :)en wat bestaat uit de treintjes in dozen op de volgende link >> klikkie doen.

er staat ook nog iets voor Pierre tussen zag ik ineens weer :) komt er tzt aan hoor Pierre en anders neem ik ze mee op 11 oktober als jij tenminste ook naar Utrecht komt.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #260 Gepost op: 27 augustus 2014, 16:55:05 »
Kijk ... dat gaat straks een opgeruimde boel worden daar op zolder. Alles van de grond af. Moet je eens kijken hoe lekker dat is Hans. ;D

Heb jij dan nog wat voor mij Hans. Dat weet ik niet (of niet meer) :-[ . Ik ben er op 11 oktober daar in Utrecht. Je maakt me wel nieuwsgierig man. ::)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #261 Gepost op: 27 augustus 2014, 17:31:39 »
dan zl i je nog even in die waan laten ;D ;D

Onee dat kan ik niet dus

Nu zeker weer het OOOOOOOOJAAAAAAAA gevoel Pierre??, het is trouwens dat ik diedoos zag staan toen ik LGB spul zocht hier beneden :)

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #262 Gepost op: 27 augustus 2014, 18:36:40 »
Wauww ... Hans nu weet ik het weer. Super man. :o Dat zijn er wel een paar.

Overigens even gekeken op je zolder maar .... dat is lekker zo die planken. Wat een bergruimte er bij. Goed gedaan man. ;)
Groet Pierre.

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #263 Gepost op: 27 augustus 2014, 19:51:46 »
Ja dat was die grote doos met een berg Big Boy's en ander amerikaans spul :)

Maar om niet te ver af te dwalen maar eens wat foto's van hetgeen Pierre al gezien heeft, en waardoor ik dus een nieuw opstapje moest aanschaffen, de bovenste plankjes zitten zelfs voor mij heul hoog :)

de rechter kant

en de linker ( lege kant nog )

En nu was ik eens in gedachten verzonken en zag de hoek waar dus nog een deel schaduw en een deel bovenbaan moet komen, maaaaaaaar , jaja niet is veranderlijker als ik :D

soms zit ik wel eens in mijn stoel te kijken, meestal eigenlijk wel, en dan denk ik tussen de schaduwbaan en de hoofdbaan zit 35 cm ruimte, als ik nu 2 schaduwstations maak dan hoef ik die hoek niet om, zeker niet voor het schaduwstation dus.
Dan zou ik in die hoek waar dat zwarte snoer hangt een spiraal kunnen maken waar de treinen omhoog en omlaag kunnen rijden.
wat vinden jullie van mijn idee ?
Waarom vraag ik dat omdat ik nu nog kan wijzigen ( wel of geen lappen plaat onder het raam door dus ) en ik moet het toch weer opnieuw in anyrail zetten.

Oja ff vraagje tussendoor aan Jack: in welk programma heb jij je baan getekend, ik vind het er mooi uit zien namelijk .

Oja nog even voor Pierre, hopelijk vergeet ik ze 11 oktober niet mee te nemen naar Utrecht :)

Oja en dit is het trappetje wat ik net besteld heb.

het is niet veel maar dan staat/hangt het ook niet in de weg :D

wordt vervolgt,......

Offline SuperSylvester

• Super Modelspoorder
« Reactie #264 Gepost op: 27 augustus 2014, 21:00:30 »
Ohja, ik teken mijn baan met AnyRail :)

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #265 Gepost op: 29 augustus 2014, 20:43:23 »
O nog nooit die symbolen gezien in anyrail :( toch eens verder kijk.

Het was vandaag nationale opruimdag schijnbaar, Pierre had het namelijk ook, en ik dus ook maar gedaan. Mensen die het verhaal van afgelopen nacht hebben meegelezen snappen onderstaande foto wel denk ik, maar ik blijf het er zelf heel moeilijk mee hebben desondanks :( maar als ik zo kijk zie ik ook weer licht voor de dozen die in huis staan en waar de zolder ook voor bedoeld is.

Zonder woorden dus  :'( :'( :'( :'(

de hele baan op een hondje.

Gelukkig ben ik met al dit gebeuren wederom door de rug gegaan, en is het daarom misschien ook wel goed dat het van de grond is, eraan werken, afwerken van de op en neer gaande sporen met keer muren enzo zou ook in diezelfde houding moeten gaan gebeuren namelijk.

Vanavond doe ik niks meer, en morgen ga ik de ruimte die nu weer wel met H0 gevult mag worden eens tot op de centimeter opmeten en deze maten in anyrail zetten, en ga ik de baan die ik hier als JPG heb en die ik mooi vind toch maar ook in anyrail zetten, pas als ik daar het banen plan naar mijn zin in heb staan en 1 op 1 heb uitgeprint zodat ik de rails als een soort leg puzzel neer kan leggen ga ik eens echt rails leggen, ik ben veel te veel in een hurry bezig met alles, ik wilde die LGB treinen zien rijden wel dat heb ik en de rondjes bevielen me niet, en veel meer als tegen de zijkanten van een loop ruimte kan je met zulk groot spul.

Dus LGB zit even op een hondje, de loc's en rijtuigen gaan mijn vitrine kast weer in en alle H0 dozen kunnen de badkamer uit en naar de zolder onder de schaduwbaan staan en op de planken die er nu hangen :D

Uiteraard zal er wel een ovaaltje komen te liggen bij het stuk waar eerst die grote boogbrug onder zat. Ik wil mijn Big Boy's wel eens zien rijden weer :)

Iemand nog ideeën of opmerkingen van ik zou het zus of zo doen, of als je start neem dan dit gelijk mee of denk daaraan, graaaaaaag.

Ik ben toch een stuk opgeluchter na dit schrijven.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #266 Gepost op: 29 augustus 2014, 21:08:58 »
Pffff... heftige shit Hans!
Een ding is duidelijk: het ruimt wel op en niet alleen op je zolderkamer, maar ik hoop ook in je hoofd.
Wat ik mij los van dit alles afvraag: toen je nog geen zolder had, waar heb je toen met je LGB-baan gereden in je tuin?

Offline GéJé

• Super Modelspoorder
  • Gert-Jan
« Reactie #267 Gepost op: 29 augustus 2014, 21:12:49 »
Hans! wat is dat nou?  :o
Ja ik heb het verhaal van afgelopen nacht gelezen. (Niet vannacht trouwens want normale mensen slapen dan.)
Maar ik dacht dat het een misschien een tijdelijke inzinking was. Ik dacht; Daar gaat hij een tijdje rustig over nadenken en dan komt hij tot de conclusie dat het zonde is van al dat werk om het nu weer af te gaan breken.

Offline SuperSylvester

• Super Modelspoorder
« Reactie #268 Gepost op: 29 augustus 2014, 21:33:24 »
Tjeeej, das wel drastisch Hans  :o

Maar, hoe je het ook wend of keert, een LGB baan binnen blijft een crime passionel en al helemaal als je er ook nog een flinke H0 baan bovenop wil zetten.

Doch respect voor je beslissing, ik denk dat dat de enige goede oplossing is voor jouw hobbyruimte ondanks de redelijke afmetingen.

Tja en tips? Je zegt zelf al, je ruimte goed in kaart brengen, aangeven waar je absoluut geen baan kunt maken en op een rijtje zetten wat je:
- zeker wil bouwen
- heel graag wil bouwen
- mogelijk wil bouwen
- heel misschien wil bouwen

Ga ook niet alles vol met rails plannen (in ieder geval niet zichtbaar, dat is niet realistisch). Houd genoeg ruimte voor andere zaken zoals scenery, gebouwen, straten etc.
In plaats van keerlussen zou je ook helemaal rond kunnen gaan door je ruimte, iets wat ik zelf ook overwogen heb.

Het blijft een spel van compromissen sluiten.

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #269 Gepost op: 29 augustus 2014, 21:41:16 »
Wim, ik heb wel eens een redelijk grote ovaal gehad in de tuin, maar hier moest alles van de grond af liggen, er liepen toen nog zo'n 20 katten rond te sc*** en zei** hier, maarja daar hadden we zelf voor gekozen dus dan die niet de schud gaan geven van het niet op de grond kunnen neerlegen, toen dacht ik ok dan ga ik op 60 cm hoogte rijden, wel ik ben tot 12 meter dubbelspoor gekomen, maar die "klote" ugh ugh katten deden het wel wat minder maar toch, dus dan elke keer met de hogedrukspuit eroverheen :( dan houd je zin vanzelf op he. Toen het idee van binnen rijden extra etage erop zetten, gelukkig financieel goed haalbaar dus dat was ook het punt niet, ik helemaal in de wolken, letterlijk en figuurlijk,  en de banenplannen schoten de computer uit, de bodem maten wist ik, alleen was ik vergeten dat je dan bijna niet meer normaal kan lopen, wel dan een grote spiraal en de lucht in, zoals Pierre al opperde, dat zou een godsvermogen aan rails gekost hebben, en geloof me die stukken van 120 cm lengte kosten bijna 25 euro per stuk, ok gebruikte "maar" 17,50 , als ik het goed berekend zou hebben zou ik net op 2 meter kunnen komen daar een keerlus maken en zelfde traject weer omlaag kunnen. dat is nog te doen he, maar dan loop, liep ik tegen het probleem aan dat ik niks meer aan de muur op kon hangen en dat de H0 baan ook 15 cm van de rechte kant af zou komen te liggen ( er loopt een spiraal langs de muur ) daarnaast word het in de hoeken nog leuker, de bocht die ik daar moet leggen heeft een radius van 239 cm, wel tel uit je winst..... :( :(

Daarnaast werd ik zoals ik al in mijn vorige bericht aangaf weer er even op gewezen dat dit goddelijke jonge lichaam, enige gebreken begint te vertonen als ik op me knietjes op de grond ga zitten freubelen, ja dan freubel je op hoogte moet ik toch me gefreubel eens op de grond zetten.
Dus, ik laat het even zo Wim, en ga me toeleggen op de H0 baan net zoals ik al schreef stapje voor stapje en niet over bergen en rotsblokken na gaan denken als er niet eens rails ligt, Opa is soms een klein beetje een gaot, gelukkig weet ik dat van mezelf.

@Gert-Jan gelukkig lag er nog niet vast op de latten eronder, alleen schroef je deze rails met schroefjes aan elkaar vast, en ja afbreken is nooit leuk maar gelukkig heb ik mijn treinen zien rijden, en ik heb er nu nog steeds een goed gevoel bij, bij wat ik gedaan heb.
Nu rustig verder.

Dan Jack nog net even, het schaduwstation word het drukste deel van de baan ook Jack, daar ga ik ook als eerste mee beginnen, is ook niet echt moeilijk hoor allemaal wissels en opstel sporen die links en rechts via een helix naar de bovenbaan gaan.
En ik heb al gelezen dat "less is more" beter is op de boven baan, zeker amerikaans dus die rijden al bijna niet met dubbelspoor maar met passeer stukken op een enkelspoor, of ik moet verkeerd zijn ingelicht :)

Wordt vervolgt,....

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #270 Gepost op: 29 augustus 2014, 21:46:31 »
Even klein aanvulling op het katten verhaal, het is uiteraard niet zo dat de tuin 1 grote pest bende is hoor, maar ja er ligt wel eens wat, en dan meestal ligt dat waar ik het niet wilde hebben liggen, er staan ook 10 kattenbakken in de tuin :)

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #271 Gepost op: 29 augustus 2014, 21:53:20 »
Ik dacht dat LGB-ers met katten in de tuin een speciaal middel hadden.

En dan heb je natuurlijk ook nog bakken vol koikarpers... toch?

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #272 Gepost op: 29 augustus 2014, 22:19:24 »
Wim, ik had gewoon altijd stroom op de baan staan, digitaal he dan heb je altijd spanning op de rails staan :D :D :D dus geen sneeuwruimer nodig, er zijn trouwens voor LGB sneeuwruimers met zo schoep voorin die de sneeuw ook echt wegspuiten dan, of een kat natuurlijk ;D ;D

En die Koi karpers zijn ook al 3 jaar weg hier Wim, onderhoud werd op den duur echt teveel werk, en in een bloedhete schuur wat doen vond mijn suiker niet zo leuk.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #273 Gepost op: 29 augustus 2014, 22:35:02 »
Die schuiver is ook niet voor de sneeuw, maar voor de katten die op je rails schijten.  ::)

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #274 Gepost op: 29 augustus 2014, 22:53:18 »
Wauww ... Hans dit zijn geen halve maatregelen. Ik zag je vanmiddag al zwoegen op de webcam. Ik zou gewoon gaan voor het eerste plan wat je in gedachten had en dit helemaal goed uitwerken. Maar dan ook helemaal goed zodat je niet weer tegen te veel problemen aan gaat lopen. Dapper hoor dat je de knoop doorgehakt hebt en helemaal van nul af weer gaat beginnen. En eerlijk is eerlijk .. met H0 kan je natuurlijk veel meer doen op deze oppervlakte en je kan nu echt de hele oppervlakte gebruiken. Succes man ;)
Groet Pierre.