Yep, ik weet het van die hondjes, er liggen er nu 4 onder mijn stapel, zeg maar STAPEL, H0 baan platen van 250x60 cm, en diverse losse plankje en een bak met elektrisch gereedschap staat ook op een hondje, dat word dus denk ik even Karwei plunderen

( en ik moet nog steeds naar die "Action" toe he

Maar ondertussen zit Opa niet stil uiteraard, we gaan te keer als een dolle , een hondsdolle

, onderstaand een paar foto's en een filmpje van de eerste bocht onder de vloer uit, ik zet wel een beschrijving neer wat en hoe op de foto staat en of te zien is.
Zo als eerste de hoek, waar mijn hout opslag schuin tegen de muur stond opgeruimd, uiteraard alle latten netjes op de gewenste maat gezaagd, en hoog tegen de muur weggeborgen. ook gelijk wat planken tegen de muur voor de losse spullen enzo, en een plank is nooit weg.

Ondertussen werd ik bijna omver gelopen door het baanwerkers volk wat nu eindelijk ook eens wat kon gaan doen, opzij ouwe we moeten meten, want meten is weten toch

Daar we eindelijk eens wat ruimte hebben ook maar de eerste R3 bocht gelegd en dat stuk recht op maat gezaagd anders paste het niet, gelukkig is het schaal 1:22,5 dus grote stappen snel klaar

Er werd mij vriendelijk doch dringend verzocht door de spoorwerkers om de dozen met rails te sorteren omdat het anders geen werken was met dat gezoek telkens.

En als je dan goed je best doet krijg je onderstaande, ik heb ze maar niet verteld dat er nog een berg rails in de tuin ligt.

De baan werkers waren ondertussen ook aardig opgeschoten met de bocht op hoogte te leggen. De baan begint te stijgen zodra die onder de vloer vandaan komt, tenminste 1 spoor dus die andere blijft op de grond.

de eerste wissels liggen er ook al,

alleen het linker paar ligt nog te dichtbij, maar daar staat nog het 1 en ander in de weg, de hondjes zijn op, ik moet naar de "karwei kennel" verse halen dan kan onderstaand er ook op.

Onderstaand een test rit van de baanwerkers-baas.
zo hopelijk vonden jullie het verhaaltje leuk