Dank voor je uitzoekerij, Pierre. Betekent wel dat ik nog iets van kolen moet maken in beide bakjes.

Laat ik maar eerst eens beginnen met die stoomdom. Voor de nietweters; dat is die bult die bovenop de ketel zit. Ik geloof dat Pierre me geleerd heeft hoe zo'n ding heet, want voorheen wist ik dat ook niet. De stoomdom op het getransformeerde Anna-locje vond ik te groot worden voor smalspoor, want alles wordt toch een maatje kleiner dus moet die bult ook kleiner.

Dit is de donor-loc uit een van de bakken van Pierre. Elke zichzelf respecterende modelbaanhobbyist haalt z'n neus er voor op en loopt er voorbij, maar Pierre vist dat onderuit zo'n bak. En zie: deze kap van een Lima-opwindloc bewijst zijn nut. De dom is eraf.

Het onderstel met wat paswerk voor de opbouw. De N-koppelingen laat ik er voorlopig nog even zitten.

Het machinistenhuis en de ketel met de dom van de Lima-loc. Ikzelf vind de verhoudingen nu beter kloppen.

De achterzijde van het machinistenhuis met weggeplamuurde verlichting en rechts de ketel.

Het lijkt nog niet goed aan te sluiten doordat alles nog los ligt. Ik denk dat de schoorsteen nog wel een paar millimeter hoger mag, zodat de pijp net boven het dak uitkomt.
Aan de voorzijde hangt de bodem(traan)plaat een beetje over en ik ben er nog niet uit of ik 'm korter maak en hoeveel korter.

De achterzijde. Er komt nog een dakluik op het machinistenhuis.

En de voorzijde. Ik ben er nog niet uit of ik er verlichting opbouw. Ben een beetje bang dat het te vol wordt.