Hoog tijd voor een update!
De laatste tijd ben ik bezig geweest met het maken van de kasteelberg. Hij is gebouwd op dezelfde manier als de wijnberg, alleen heb ik in plaats van foamboard 2cm polystyreen platen gebruikt. Eerst een geraamte maken, het geraamte dichtmaken met polystyreen platen en brokken en daar overheen is een laagje papiermaché aangebracht.

De vlakke bovenkant is de fundering voor het kasteel. Onderaan de berg heb ik terrassen gemaakt voor nog maar een wijnberg.

De rivierbedding zonder de brug. Deze heb ik tijdelijk verwijderd om overal beter bij te kunnen.

En met de brug weer op haar plaats. De brug moet overigens ook nog afgebouwd worden. Zoals jullie kunnen zien staat die nog niet met alle pootjes op de grond en omdat ik van een enkelsporige brug een dubbelsporige brug heb gemaakt, is de brug in de lengterichting doormidden gezaagd. De ontstane ruimte in het midden, moet bij alle bogen nog opgevuld worden.
Tot slot twee plaatjes met het kasteel op z'n plek.

Op de rechter foto staat ook een proefopstelling van een nog te bouwen galerij. Ik ben er nog niet helemaal uit of die twee of drie bogen moet krijgen. Daar hebben jullie vast wel een mening over die jullie met mij willen delen.
Groeten, Gert-Jan