Ik laat het perron maar even voor wat het is. Ik heb twee MDF-stroken op elkaar gelijmd en je kon er uiteraard op zitten wachten.
Aardig kromgetrokken
. Omdat ik het perron (nog) niet aan de ondergrond wil bevestigen moet ik die stroken toch wel weer recht krijgen. Ik denk dat ik hoeklijnen 10x10 mm probeer te krijgen en die aan de onderkant van de stroken bevestig. De opbouw van de perrons, zoals bestrating en de overkappingen, wil ik wel doen op rechte stroken. Anders wordt het een puinzooi. Ik moet de breedte van die stroken dan wel 2 mm smaller maken.
Om toch bezig te zijn ben ik maar begonnen met de voetgangersbrug.
Deze brug moet helemaal worden aangepast aan mijn situatie.
Normaal is die brug bedoeld voor het overbruggen van twee perrons, maar ik wil drie perrons met elkaar verbinden.
Dus een tweede doos was nodig om voldoende materiaal te hebben.
Omdat het voor mij de eerste keer is dat ik een Fallerproduct aan mijn eigen wensen ga aanpassen, is dit toch wel spannend.
Eerst maar de afstanden van de trappen op de juiste plaats fixeren. In de dozen zitten stukken perrons die ik toch niet ga gebruiken, maar die wel handig zijn om de voetgangersbrug op te bouwen.
De eerste ramen erin geplaatst. Zoals te zien is het rechtste raamgedeelte iets smaller geworden. Maar dat valt niet erg op.
De ramen rechts zijn er nu ingezet. Ik moest één kozijnstijl wat verbreden om daar twee ramen erin te kunnen plaatsen. Dat ging precies!
Het eerste gedeelte van de vloer pasgemaakt.
.
Zo, de hele vloer zit er nu in. Het was wel passen en meten, maar wel gelukt.
Tevens ligt op de voorgrond al het lange raamkozijn voor de achterkant. Laten we hopen dat ik geen rekenfout heb gemaakt
.
Het kozijn aan de achterkant geplaatst. Was eigenlijk 1,5 mm te lang. Maar dat is ondertussen opgelost.
Ik maak we wel zorgen om de twee hoeken links en rechts achter. De lijmvlakken zijn daar maar minimaal.
Zou het opvallen als ik daar in beide hoeken verticaal een klein hoeklijntje zou plaatsen? Volgens mij zou dat de boel wat kunnen verstevigen. Het dak kan wel voor enige vastigheid zorgen, maar die wil ik voorlopig niet erop lijmen. Eigenlijk wil ik daken nooit vastlijmen. Over die hoeklijntjes moet ik dus nog even nadenken.
Zo, de drie daken pasgemaakt en nu maar beginnen aan het pas maken van de tussendaken.
Op de voorgrond liggen die al te wachten. Dat wordt wel weer een secuur werkje.
Tot nu toe ben ik niet ontevreden met het resultaat. Het is toch de eerste keer dat ik een Faller-product toch behoorlijk heb aangepast aan mijn baansituatie.
Wordt vervolgd.