Laatste tijd leek het hier erg rustig, maar tussendoor ben ik wel druk geweest aan mijn project.

Ik heb een vrij kleine werktafel en dat heeft als voordeel dat ik niet zoveel troep maak... ofwel, als ik een grotere tafel zou hebben dan zou de puinhoop nog groter zijn.

Inmiddels ben ik ook de basis, dus waar het station op komt te staan, aan het aanpassen. Het trottoir loopt nu rondom het station. Het stukje rails bovenin is eigenlijk het enige stukje rails dat deze Supermodelspoorder heeft liggen.

Ben nu bezig met de losse delen van de gevels.
Links de gevel die aan de linkerzijde van het station komt. Dat gele stuk is een binnenmuur van het seinhuis, die tegen de gevel aansluit. Met verschillende tinten grijs (leuke titel voor een boek) ben ik aan het bekijken wat de beste kleur is voor de voeg.
De rechter gevel is de voorzijde van het station. Dat witte deel is de binnenmuur van de entree. De onderzijde van de gevel moet er aan de rechterzijde nog worden opgezet. Dit ter compensatie van de hoogte van het perron.

De gevel die ter rechterzijde van het station komt. Spreekt voor zich dat ik de voegen van de rollagen nog moet vullen.

De entree aan de voorzijde. Het oorspronkelijke model van de entree heeft aan beide zijkanten een ingang én aan de voorzijde. Dat leek me niet echt handig, dus heb ik een entree gemaakt die één ingang heeft en minder uitsteekt om ruimte te maken voor een trap. Bijkomend voordeel van deze actie is dat ik dan weer een paar deuren over heb. Die witte voeg in de rollaag boven de deur is plamuur om lelijke kieren te dichten.
Het schilderen stel ik zoveel mogelijk uit. Het gebeurt me te vaak dat ik nog een vensterbank of een regenpijp vergeet en dat het dan een knoeiboel wordt. Bovendien moet ik ook nog binnenmuren maken omdat het zichtbare deel voorzien wordt van een interieur, zoals bijvoorbeeld een wachtkamer en een kaartverkoop.

Dit wordt de vloer in het interieur... er komt dus een stukje van ons eigen (echte) huis in het station. Met Adobe Photoshop ga ik de gehele vloer volpuzzelen.