Misschien lijkt het alsof ik niks doe, maar in de achtergrond ben ik heel erg druk geweest.

Het leuke van een station op zo'n handzame mini-module is dat als het steentjes plakken de keel uit gaat hangen, kun je altijd nog een spoorwegovergang maken. Deze overgang is bedoeld voor reizigers die van het ene perron naar het andere perron willen. De platen tussen de rails worden van die Stelcon betonplaten, gegoten in zo'n metalen raamwerk.
Even voor de duiding: deze mini-module wordt straks dus ingebouwd in de grotere module. Dit leek me handiger werken dan zo'n grote bak steeds op schoot en je kunt makkelijk overal bij. Dit deel van het perron is linksonder van de stationsmodule; het station zit rechts en het tweede spoor komt op de grotere module, aan de overkant met daar ook weer een spoor en een perron.
En natuurlijk is dit nog een ongeverfde versie.

Ben inmiddels met de voorgevel begonnen. Veel werk zit in de bakstenen rond dat ronde raam bovenin. Dat is niet een vrolijk cirkeltje knippen uit een plaatje bakstenen... na tweede keer het spul er weer uitgehaald te hebben, heb ik ze vrijwel steen voor steen ingeplakt.
Die lijsten om die drie ronde moest ik zelf maken... dat was eigenlijk n?g veel meer werk. Het bouwpakket voorziet niet in een soort sierlijst om de ramen heen, terwijl ze er in het echt wel zitten. Het moeilijke was om precies die ronding te vinden die bovenin die ramen passen. Ik heb dus uiteindelijk een Revell bouwdoos van een stoomlocomotief
Baureihe 18 505 geplunderd en bij een aantal spaakwielen van de tender de spaken eruit gehaald, door de helft gesneden en erin geplakt.
Aan de onderzijde van de gevel komt nog een rand van cement. En natuurlijk: er komt nog verf op.
Die Baureihe 18 505 vindt zijn plek wel als roest bij een locloods 

Bij de andere gevels heb ik steeds de originele onderdelen van de muren gebruikt, waarop ik mijn baksteen op heb geplakt. Bij het voorportaal: een soort stenen huisje met de hoofdingang, dat tegen de voorgevel aan staat, heb ik nieuwe platen gemaakt. Links het origineel en rechts de nieuwe versie.

De muurplaten waarmee ik werk zijn maar 2 mm dik. Dat snijdt lekker makkelijk maar is natuurlijk nooit stevig genoeg. De witte plaat links wordt dus ter versteviging achter de baksteenplaat rechts geplakt.

Bij elkaar ziet het er dan ongeveer z? uit. Ongeveer omdat er nog grijze vensterbanken onder de ramen komen en een rand van cement langs de onderkant.
De zijkanten van deze voorkant moet ik natuurlijk nog op verstek maken, zodat de hoeken mooi strak aansluiten met de zijmuren.
! Als iemand daar nog iets slims op weet: hoe maak je randen in verstek? Dat zou me enorm veel snij- vijl- en schuurwerk schelen.