Auteur Topic: Module Stationsomgeving (vervolg van Baanplan Wilmse)  (gelezen 259723 keer)

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:Baanbouw Wilmse (vervolg van Baanplan Wilmse)
« Reactie #200 Gepost op: 16 februari 2013, 19:43:03 »
Was wel gezellig hoor! Elke beurs is natuurlijk een beetje een gok: de ene keer is het maar een klein beetje wat je mee terugneemt en de andere keer kom je met klauwen vol goed spul terug.
Zo was ik al tijden op zoek naar metalen L- en H-profielen (natuurlijk van plastic). Faller en Volmer hadden van die setjes. Nooit meer gevonden. Gisteren op Marktplaats... zakken vol in ??n koop. Soms win je ook wel eens wat.  :D
Toch maar naar Houten?
Sowieso ga ik naar Houten!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #201 Gepost op: 16 februari 2013, 21:31:01 »
Was wel gezellig hoor! Elke beurs is natuurlijk een beetje een gok: de ene keer is het maar een klein beetje wat je mee terugneemt en de andere keer kom je met klauwen vol goed spul terug.
Da's heel erg waar Wim. Het is nooit te plannen waar je mee thuis komt van een beurs.

Zo was ik al tijden op zoek naar metalen L- en H-profielen (natuurlijk van plastic). Faller en Volmer hadden van die setjes. Nooit meer gevonden. Gisteren op Marktplaats... zakken vol in ??n koop. Soms win je ook wel eens wat.  :D
Ik ben heb deze week ook ook nog staan kwijlen bij die avertentie op marktplaats. Maar het was wel heel erg veel. En ik had nog wat liggen dus heb er niet op geboden. Heb je alles gekocht?
Toch maar naar Houten?
Sowieso ga ik naar Houten!
Ga je volgend weekeind Wim of op 9 februari?
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #202 Gepost op: 16 februari 2013, 22:15:03 »
Citaat van: Pierre
Ik ben heb deze week ook ook nog staan kwijlen bij die avertentie op marktplaats. Maar het was wel heel erg veel. En ik had nog wat liggen dus heb er niet op geboden. Heb je alles gekocht?
Alles gekocht; de hele zooi! Kan ik weer even voort.

Ga je volgend weekeind Wim of op 9 februari?
Ik ga 9 maart. Komend weekend heb ik weekenddienst en 9 maart is er geloof ik ook meer beurs met meer handel.

Verder ben ik nu bezig met met het interieur van het seinhuis. Ik ga niet van het hele station een soort poppenkast maken, maar waar het van buitenaf zichtbaar is wil ik wel interieur maken: een stationshal met kaartverkoop en een wachtkamer vind ik wel het minimale.

In het seinhuis staat dit zogenaamde bloktoestel tegenwoordig ongebruikt achter archiefkasten... die ben ik dus nu aan het maken.
Meer info over bloktoestellen:
http://www.klassiekebeveiliging.com/main.htm
http://nl.wikipedia.org/wiki/Klassieke_beveiliging

Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #203 Gepost op: 18 februari 2013, 20:46:47 »
De bij Station Goor geleverde schoorstenen heb ik even opnieuw gemaakt. Nou ja, even? Een avond werk dus.

Schoorsteen links moet nog geschilderd.

Het seinhuis begint ook al ergens op te lijken. De vensters heb ik vervangen voor meer doorzichtig ?n dunner glas van een blisterverpakking, zodat je nog een beetje kan zien wat er binnen gebeurt.
Het schilderwerk is nog niet af.

Ik zat te dubben: zal ik een kacheltje in dat seinhuis zetten? Maar volgens mij is deze schoorsteen iets te groot. Tsja, ik was toch bezig met schoorstenen, dus ik dacht er maar een paar bij te maken.  :)

In het seinhuis van Station Goor staat nog het overblijfsel van een bloktoestel. Hij is niet helemaal precies hetzelfde als het origineel.

Voor de verhoudingen heb ik Gerrit er er even naast gezet. Dat slingertje kan echt draaien... alleen gebeurt niks als je dat doet.  :D

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #204 Gepost op: 18 februari 2013, 22:14:20 »
Puik stukje werk Wim. Jij kan wel wat!! ;) Ik vind dat bloktoestel geweldig. Krijg al pijn in mijn handen als ik er naar kijk. :P

Als de schoorsteen er op komt moet je idd een kacheltje neer zetten. Je kijkt precies tegen die muur aan.

(Overigens staat de broer van Gerrit .... Klaas bij mij op de markt met verse vis.)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #205 Gepost op: 18 februari 2013, 22:20:40 »
Puik stukje werk Wim. Jij kan wel wat!! ;) Ik vind dat bloktoestel geweldig. Krijg al pijn in mijn handen als ik er naar kijk. :P
Dankje. Het zijn voor een deel onderdelen uit de cockpit van een FA-16... heel geavanceerd dus.  :)

Als de schoorsteen er op komt moet je idd een kacheltje neer zetten. Je kijkt precies tegen die muur aan.
Kacheltje met daarin een ledje uit zo?n electronisch kaarsje. Maar ik vind deze schoorsteen een beetje te fors. Ik ga er wel een kleinere opzetten.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #206 Gepost op: 19 februari 2013, 21:40:34 »
Het seinhuis is nagenoeg af...

De voor (spoor)zijde met een wat slankere schoorsteen.

De zijkant.

Een doorkijkje vanaf de stationszijde. Het schilderwerk in het interieur ziet er slordiger uit dan ik had gehoopt Achteraf had ik beter eerst het binnenwerk kunnen doen en dan het zaakje in elkaar plakken. Nu weet ik meteen waarom scheepjes in een fles bouwen niet mijn ding is.

Het interieur met links Gerrit... hij is nog maar een kruier, als-ie een beetje z'n best doet wordt-ie stationchef. Het potkacheltje (voor het geval jullie denken dat ik zoiets kant-en-klaar uit een setje trek) is een onderdeel dat onder een helicopter hing. In zo'n buis stoppen ze dan raketten... die buis wat ingekort en toen was het een kachel.  :D

Offline iTom

• Super Modelspoorder
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
« Reactie #207 Gepost op: 19 februari 2013, 21:57:03 »
Kijk daar kan ik nu enorm van genieten, lekker tot in de details.
Komt toch zeker nog wel een vlammetje in het potkacheltje, wel even kijken of er niet nog een raket in zit.
Ik denk dat Gerrit wel snel promotie zal maken.
ROCO Proline zonder bedding: YD7001: YaMoRC/LocoNet: DCC: iTrain 5 pro:: h0

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #208 Gepost op: 19 februari 2013, 22:16:46 »
Ik vind dit helemaal geweldig Wim. Zeker dat helicopterraketpijppotkacheltje (leuk scrabble woord) ....... hoe kom je er op! Zelfs een telefoon.

Maar denk om de kolendamp!! De pijp is uit de schoorsteen!! ;D

Ga zo door man .... precies wat Tom al zegt .... dit is genieten.  ;)
Groet Pierre.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #209 Gepost op: 19 februari 2013, 22:31:50 »
Die telefoon komt w?l uit een setje; hetzelfde setje waar die bureaustoel vandaan komt... er zijn grenzen.  ;D
Als ik onder die potkachel een gaatje boor en een electronisch theelichtje van de Action eronder zet, dan wordt het rete gezellig. Op de vensterbank komt nog een pot met iets groens, maar voorlopig ga ik even verder met het belendende station.
Het kost een berg tijd, maar dan heb je ook wat.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #210 Gepost op: 19 februari 2013, 22:42:51 »
Maar denk om de kolendamp!! De pijp is uit de schoorsteen!! ;D
Jou ontgaat ook niks. Die kolenkachelpijp zit wat lager omdat het plafond er nog niet in zit.  :P
Dat plafond zie natuurlijk niet, maar ik moet nog wel iets van licht maken.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #211 Gepost op: 21 februari 2013, 23:45:11 »
Altijd leuk als de postbode langskomt.

Leuke bouw-zelf-je-tunnenportaal-onderdelen

En een hele winkelvoorraad profielen. Daar wordt ik nou blij van.

Om even terug te schakelen naar het station:

Voor de variatie vandaag maar eens bezig geweest met de fundering van het station. Om kromtrekken van de perrons en fundering te voorkomen staat het geheel op een soort mini-module en dat werkt ook nog een stuk handiger. Deze mini-module wordt later in de grote module ingebouwd.

Links komt een spoor met stootblok.

Hier en daar een put maakt het minder saai.

Mijn eerste loc... twintig jaar oud.

...en mijn laatste aanwinst: ? 15,-  :)
Zie ineens dat ik Supermodelspoorder ben.  8)

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #212 Gepost op: 22 februari 2013, 00:01:27 »
Nou, nou, Supermodelspoorder met al 501 berichten.
Bezig bijtje hoor.

Leuke aanwinsten, die profielen ga je zeker veel plezier mee beleven, ik hoop zaterdag ook nog zoiets te vinden in Houten.
Ga deze keer de beurs gebukt rond, misschien denken ze dan wel h? daar gaat Pierre :D want ik ga heel veel onder de tafels kijken. ;)

Die put zat dat ook bij het station, ziet er wel heel erg gaaf uit.
Trotoirtegels lijken me mooi van maat, moet natuurlijk later nog wel een kwastje straatvuil over heen.
Ik blijf dit aangenaam volgen.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #213 Gepost op: 22 februari 2013, 00:18:31 »
Zo ... ik ben ook weer on line met m'n laptop. Mijn harde schijf was gecrasht dus moest er een nieuwe in en natuurlijk de hele boel opnieuw instaleren.  :'(

Leuke bouw-zelf-je-tunnenportaal-onderdelen
En een hele winkelvoorraad profielen. Daar wordt ik nou blij van.
Echt een pretpakketje Wim. Daar zou ik ook vrolijk van worden. Je gaat ons een hoop leuke fr?belstukjes voorschotelen met deze profielen denk ik zo.

Hier en daar een put maakt het minder saai.
Schitterende putten. Dat maakt het wel af.

Mijn eerste loc... twintig jaar oud.
...en mijn laatste aanwinst: ? 15,-  :)   
Allebij wel mooie loc's Wim. ;D

Zie ineens dat ik Supermodelspoorder ben.  8)
Als je maar genoeg te vertellen hebt gaat dat vanzelf ..... toch?
Groet Pierre.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #214 Gepost op: 22 februari 2013, 00:22:56 »
Citaat van: Tom
Nou, nou, Supermodelspoorder met al 501 berichten.
Bezig bijtje hoor.
Mwa... eerlijk gezegd was ik als kruier ook heel tevreden.

Die put zat dat ook bij het station, ziet er wel heel erg gaaf uit.
Heb ik eerlijk gezegd niet eens op gelet  :) Het hoeft niet helemaal precies hetzelfde; ik probeer een geloofwaardig Nederlands station te maken. Het hoeft geen maquette te worden van Station Goor.  
Die profielen daar was ik al tijden naar op zoek. Ik kan nu eindelijk het interieur van mijn fabriekshal afmaken.

Trotoirtegels lijken me mooi van maat, moet natuurlijk later nog wel een kwastje straatvuil over heen.
Tegels zijn van Auhagen en komen qua maat aardig overeen met de Nederlandse stoeptegels. Het Weatheren doe ik pas later als ik meer station heb gebouwd. Ik weet precies hoe dat bij mij gaat; dan staan er ineens ook bankjes, zitten er mensen op... en nog geen station.
Qua kleur op het perron wilde ik de kleuren gebruiken die jij ook hebt gebruikt op jouw station. eerder maakte ik ze grijs, maar ik denk dat ik er nu wat geel bij meng.
Trouwens, het idee om het station op een kleinere module te zetten, heb ik van jou geleend; het werkt op deze manier veel praktischer.

Zo ... ik ben ook weer on line met m'n laptop. Mijn harde schijf was gecrasht dus moest er een nieuwe in en natuurlijk de hele boel opnieuw instaleren.  :'(
Verschrikkelijk. Blij voor je dat het weer werkt, maar het kost natuurlijk wel een dag. In die tijd had je een hele versnellingsbak in elkaar kunnen zetten.

Als je maar genoeg te vertellen hebt gaat dat vanzelf ..... toch?
...of het allemaal even hoogdravend is, is natuurlijk weer heel wat anders  :)

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #215 Gepost op: 22 februari 2013, 14:01:41 »
Vandaag heb ik van een van mijn collega's overgenomen het zeer natuurgetrouw model van het type station 'Waterstaat 4e Klasse', uitgebracht door Protomodel. Dit gebouw uit de hand van architect van Brederode is in opdracht van de Maatschappij tot Exploitatie van Staatsspoorwegen speciaal ontworpen voor de kleinere plaatsen. Het model kenmerkt zich door de markante gootlijsten en windveren, die ook in HO door Protomodel kenmerkend zijn weergegeven. Het eerste model in 1:1 verscheen in 1862 langs de baan bij Roermond. Nu 150 jaar later komt een Groningse firma met dit fraaie model in 1:87. Het model wordt geleverd met een uitvoerige handleiding!
Bron: Protomodel

Het is een uit zogenaamd architectenkarton gesneden model. Het ziet er inderdaad strak uit.

Met name de markante gootlijsten en windveren zijn een lust voor het oog. Wel zou het mooier zijn als de collega de spandraden die de overkapping overeind houden van messing had gemaakt.

Ook onder de overkapping is aandacht voor elk detail.

De bakstenen op de hoeken grijpen als een ritsluiting in elkaar. Kon natuurlijk ook niet anders omdat je met lasercut niet in verstek kunt snijden. Ze steken ook een beetje uit en ik vraag me af of je dat kunt wegschuren.

Wel jammer dat het verband van de bakstenen onder het schuine dak niet helemaal klopt. Maar laat ik eerlijk zijn; het formaat baksteen klopt helemaal.

Het is zondermeer een mooi model... en het heeft niks met mijn eigen model te maken, maar ik vind het eigenlijk meer een bouwkundige maquette voor op de schoorsteenmantel dan een model voor op mijn spoorbaan. En dat komt waarschijnlijk ook omdat ikzelf veel slordiger bouw, daardoor valt dit strak gesneden model wat uit de toon naast de rest van mijn spul. En € 79,90 (excl. verzendkosten) is behoorlijk aan de prijs. Maar ja, dan heb je wèl een realistisch bouwwerk op je baan staan en de meeste loc's zijn duurder.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #216 Gepost op: 22 februari 2013, 15:07:36 »
Laat ik eerst zeggen dat dit station mij persoonlijk niet zo aanspreekt maar ik kan me voorstellen dat jij er helemaal vol van bent. Maar qua details is het dus wel een meesterstukje en er is volgens mij door jou best een heel erg mooi station van te maken. Op de schoorsteen (als je die al hebt) vind ik ook wel erg jammer. Daar is het ook te prijzig voor ...toch? Dit model vraagt gewoon om een vuile kwast van jou en dan is er toch wel een plekje voor te vinden op een module. Anders maak je er maar een extra. Bovendien hebben de ramen best een aardige afmeting zodat er wel een Wim interieurtje in te knutselen valt. Er ligt vast nog wel in een bakje van de chinees ergens een oud vliegtuig met een raketpotkachel of zo.

Al met al weer een erg leuk project Wim. Ook voor ons om te volgen. ;)
Groet Pierre.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #217 Gepost op: 22 februari 2013, 16:01:04 »
Prijzig? Welnee!
Maar Pierre, het is van karton... het is geen lekker ouderwets plastic dat als je een keer iets verkeerd doet, je het er met terpentine weer af kunt vegen of lekker kunt opschuren. Als daar op ga zitten kwasten laat alles los en hoe haal ik 'm uit elkaar? En weer inelkaar lijmen... met Velpon, Prittstift?
Ik maak eerst mijn "eigen" station af en dan ga ik wel eens wat verzinnen. Ik ga niet twee dezelfde stations op ??n baan zetten.  ;D
En er is ook nog iets anders: ik ben er zelf niet zo'n warm voorstander van om andermans werk uit elkaar te halen en er dan mijn eigen ding van te maken. Dat voelt gewoon niet lekker... en het wordt dan toch nooit helemaal mijn ding. Daarom koop ik nooit al in elkaar gezet spul... of het is voor loop- en slooponderdelen en die gaan dan in een van mijn bakken.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #218 Gepost op: 27 februari 2013, 16:18:24 »
Misschien lijkt het alsof ik niks doe, maar in de achtergrond ben ik heel erg druk geweest.

Het leuke van een station op zo'n handzame mini-module is dat als het steentjes plakken de keel uit gaat hangen, kun je altijd nog een spoorwegovergang maken. Deze overgang is bedoeld voor reizigers die van het ene perron naar het andere perron willen. De platen tussen de rails worden van die Stelcon betonplaten, gegoten in zo'n metalen raamwerk.
Even voor de duiding: deze mini-module wordt straks dus ingebouwd in de grotere module. Dit leek me handiger werken dan zo'n grote bak steeds op schoot en je kunt makkelijk overal bij. Dit deel van het perron is linksonder van de stationsmodule; het station zit rechts en het tweede spoor komt op de grotere module, aan de overkant met daar ook weer een spoor en een perron.
En natuurlijk is dit nog een ongeverfde versie.

Ben inmiddels met de voorgevel begonnen. Veel werk zit in de bakstenen rond dat ronde raam bovenin. Dat is niet een vrolijk cirkeltje knippen uit een plaatje bakstenen... na tweede keer het spul er weer uitgehaald te hebben, heb ik ze vrijwel steen voor steen ingeplakt.
Die lijsten om die drie ronde moest ik zelf maken... dat was eigenlijk n?g veel meer werk. Het bouwpakket voorziet niet in een soort sierlijst om de ramen heen, terwijl ze er in het echt wel zitten. Het moeilijke was om precies die ronding te vinden die bovenin die ramen passen. Ik heb dus uiteindelijk een Revell bouwdoos van een stoomlocomotief Baureihe 18 505 geplunderd en bij een aantal spaakwielen van de tender de spaken eruit gehaald, door de helft gesneden en erin geplakt.
Aan de onderzijde van de gevel komt nog een rand van cement. En natuurlijk: er komt nog verf op.
Die Baureihe 18 505 vindt zijn plek wel als roest bij een locloods  :D

Bij de andere gevels heb ik steeds de originele onderdelen van de muren gebruikt, waarop ik mijn baksteen op heb geplakt. Bij het voorportaal: een soort stenen huisje met de hoofdingang, dat tegen de voorgevel aan staat, heb ik nieuwe platen gemaakt. Links het origineel en rechts de nieuwe versie.

De muurplaten waarmee ik werk zijn maar 2 mm dik. Dat snijdt lekker makkelijk maar is natuurlijk nooit stevig genoeg. De witte plaat links wordt dus ter versteviging achter de baksteenplaat rechts geplakt.

Bij elkaar ziet het er dan ongeveer z? uit. Ongeveer omdat er nog grijze vensterbanken onder de ramen komen en een rand van cement langs de onderkant.
De zijkanten van deze voorkant moet ik natuurlijk nog op verstek maken, zodat de hoeken mooi strak aansluiten met de zijmuren.
! Als iemand daar nog iets slims op weet: hoe maak je randen in verstek? Dat zou me enorm veel snij- vijl- en schuurwerk schelen.

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #219 Gepost op: 27 februari 2013, 16:32:57 »
Blokje hout op 45 grdn afzagen stukje schuurpapier er op plakken en dan het onderwerp er langs laten lopen. Krijg je mooie strakke hoeken.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #220 Gepost op: 27 februari 2013, 16:37:04 »
Uitgekookt!
En dat 45? blokje langs een latje laten schuiven om het blokje recht te houden?
Geweldig! Ga ik proberen.

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #221 Gepost op: 27 februari 2013, 16:49:37 »
Uitgekookt!
En dat 45? blokje langs een latje laten schuiven om het blokje recht te houden?
Geweldig! Ga ik proberen.

Jij hebt toch ook scheepsmodellen gebouwd ??
Daar gebruikte ik ook vaak deze techniek om bijv. een stuurhut mooi passend op het dek te krijgen als er een behoorlijke zeeg in zat.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #222 Gepost op: 27 februari 2013, 17:40:04 »
Ach, ik deed eigenlijk alles met een vijltje, schuurpapier en mesjes. Ik was ook niet zo'n high-end scheepsbouwer als jij.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #223 Gepost op: 27 februari 2013, 21:52:40 »
Je hebt stiekem toch een hoop werk verzet baasje! Die voorgevel met die losse steentjes is echt veel werk maar ......... het ziet er dan ook gelikt uit. Klasse! ;)
Groet Pierre.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #224 Gepost op: 27 februari 2013, 23:38:54 »
Dank.
Vanavond bezig geweest met de betonnen randen aan de onderkant en de zijmuren van de ingang. Origineel horen aan de beide zijkanten van dat bouwwerk ook deuren, maar daar heb ik blinde muren van gemaakt. Anders zouden er in dat hokje drie ingangen zijn... als je haast heb loop je elkaar daar voor de voeten.
Net klaar met de trap. Hopelijk komt er genoeg doorkijk naar binnen, want er moet natuurlijk ook interieur in met een wachtkamer, een eenvoudig doch voedzame stationsrestauratie en iets met loketten. Dat betekent dus dat er ook binnenmuren met een lambrisering in moeten, anders zie je de binnenkant van alle ramen en dat vind ik minder fraai.
De bovenverdieping wordt de woning van de stationschef... maar die gaat-ie zelf maar in elkaar zetten, want we gaan er geen poppenhuis van maken. Bovenin komen dus gordijnen volgens het concept van Tom of :http://www.hollandscale.nl/informatie/43-echte-ramen-met-bloemen-in-de-vensterbank