Ben vast eens begonnen met een proefje met de bakstenen van Station Goor.

Het seinhuis van dit in 1863 gebouwde station is van een duidelijk latere datum. Dat is denk ik ook de reden waarom de handletoestel, waarmee seinen en wissels worden bediend, buiten het seinhuis staat.

In afwachting van mijn bakstenen uit Engeland, leek het me wel handig vast een begin te maken. Ziehier het voorbeeld uit de doos. Voor de foto heb ik de onderdelen even los tegen elkaar aangezet om een beetje een indruk te geven.
Ik ben van plan om de muren van het station te beplakken met steentjesplaat. Bij het seinhuis heb ik dat niet gedaan, daar heb ik de muren opnieuw uitgesneden en heb ik de originele muren als mal gebruikt.

Van het originele seinhuis ga ik alleen de raamkozijnen, de zijingang en het dak gebruiken. Het bijgeleverde vensterglas wordt vervangen voor doorzichtiger glas, zodat het interieur goed te zien is.
Inmiddels heb ik al een binnendeur gemaakt tussen het seinhuis en het station en komt er nog zo'n apparaat met knoppen tegen de muur, een bureau en misschien een Pelgrim Bambino gaskachel, maar dan moet er nog wel een schoorsteen op het dak. Oh ja, op het dak van het seinhuis komt zandkleurig schuurpapier.
De ramen van het hele station worden donkergroen aan de binnenkant en wit buiten.
Spreekt voor zich dat het geheel natuurlijk nog geschilderd moet worden.