Vandaag lekker opgeschoten met de camping. Ik wilde eigenlijk aan mijn auto werken maar mijn lichaam dacht daar heel anders over.

Een weggetje in de vorm van een acht was niet haalbaar. Ik heb een teststraatje gemaakt en om een hoogte verschil van 5cm te overbruggen was de afstand te kort en dus het weggetje te stijl. Het gaat gewoon een slingertje worden. Het is niet anders. Eerst maak ik een grondplaat die later zo op mijn baan ingepast kan worden. Dat werkt een stuk prettiger zo op je werktafel. Kan je overal lekker bij.

Op deze plaat maak ik een mal zoals het weggetje moet komen te lopen van een stuk karton.

Langs de achterkant komt een 7,5 cm hoge piepschuim rand waar de trein achter kan verdwijnen. De rest van de hoogteverschillen werk ik ook op met piepschuim.

Als de vormen en hoogteverschillen een beetje naar mijn zin zijn maak ik de kartonnen mal na in Gamma blauw. Nou heb ik een mooi egaal weggetje en bovendien maak je daar met een mes in een handomdraai een groefje in voor de rijdraad. Niks geen moeilijke gereedschappen.

Ik had nog een rolletje Faller rijdraad liggen en dat kan ik hier mooi gebruiken. Ik zet de draad in de groef vast met witte houtlijm. Als de lijm droog is zet ik er een laagje latex op. Dit is geen gewone latex maar een met een toevoeging die een heel dun soort van elastisch rubberlaagje achterlaat. Gebruikt men gewoonlijk om kleine scheurtjes weg te werken.

In de rommelbak vind ik een restje schuimplaat met natuursteen motief (Heki) wat nog groot genoeg is om de kleine steunmuurtjes van te maken die de terrassen gaan vormen op deze camping.

Nou kan ik lekker gaan kliederen met het papier-maché prutje.

Ik heb deze keer eens wat anders geprobeerd. Samen met de lijm heb ik ook groene en een beetje bruine kleurstof toegevoegd. Ik denk dat het straks makkelijker is met gras zaaien als de ondergrond al een kleurtje heeft.

Dit moet nu een paar dagen goed drogen voor ik hier weer verder kan. Ondertussen eens even de spullen tevoorschijn gehaald die ik afgelopen jaar bij elkaar gesprokkeld heb. Ik hoop dat de camping groot genoeg is.

Wordt vervolgd .....