Vanavond wat bedrading aangesloten en toch nog even een stukje gedaan van de camping. Voor ik aan de camping zelf ga beginnen moet ik eerst de laatste stukken rails ballasten. Ik heb dit een hele tijd laten zitten omdat je er verdraaid moeilijk bij kan komen. Nu kan ik nog makkelijk leunen maar als straks alles vol is gebouwd gaat dit niet meer. Ik moet straks zorgen dat er een stukje “water” vrij blijft waar ik mijn hand op kan zetten voor noodgevallen. Ook moet ik nog even de “roestkwast” op de rails loslaten.

De boogbrug heb ik afgebroken omdat het maar een oubollig geheel was. Bovendien kan ik zo overal een stuk makkelijker bij. Ik heb de reling laten staan en misschien is het nog wat om met een staalconstructie onder dit restje brug er wat behoorlijks van te maken. Moet er nog even over nadenken.

De nieuwe ballast staat in de witte houtlijm.

Dit is een beetje hoe ik het wil maken. In plaats van een simpel rondje wil ik proberen er het straatje op de camping in een soort acht te laten lopen. Ik heb het autootje getest en hij kan een minimum bocht met een straal van 13cm goed aan. Ik maak de bochten voor de zekerheid 14cm. Misschien heb ik zelfs ook nog wel plek voor een stukje bos wat ik eerder bedacht had. Achter langs de rails moet ik 7,5 cm of meer zijn om de trein uit het zicht te houden.

Eerst begin ik met de haarspeld bocht. Het blijkt dat ik de lange bocht een beetje te kort heb ingeschat maar die verleng ik nog zodat de weg strak langs de oever loopt. Zo hou ik meer ruimte over voor de “acht” binnenin. Als de lijm droog is ga ik de weg verlengen en uitvullen met piepschuim zodat he een stevig geheel gaat worden.