Auteur Topic: Baanbouw Pierre  (gelezen 755478 keer)

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
  • Geslacht: Man
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1150 Gepost op: 6 februari 2014, 13:26:43 »

Ik laat de werkplaatsjes in de haven even voor wat het is. De bestelde inboedel daar moet ik toch op wachten dus maar weer even verder met wat anders. Ik heb alle lantaarns op de kade geplaatst. Eén van palen heb ik gebruikt om een spaninrichting op te zetten voor de bovenleiding van de tram. Een klein klusje maar het moet wel gebeuren. En ... ik weet nu zeker dat de paal op zijn plek staat.

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Semantha

• Moderator
  • Super Modelspoorder
  • Geslacht: Vrouw
  • I didn't choose photography, photography chose me!
    • Van der Kuijp Photography
« Reactie #1151 Gepost op: 6 februari 2014, 15:28:55 »
Wat een heerlijk sfeertje Pierre :) Ziet er geweldig uit.
Fotografen met passie.

Offline Rick

• Super Modelspoorder
    • Rick's Modelspoorweg Blog
« Reactie #1152 Gepost op: 6 februari 2014, 18:17:54 »
leuk die spanner zo aan die lantaarn. Spant ie ook echt, of is dit weer allemaal uit de rommelbak.
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline arend65

• Super Modelspoorder
« Reactie #1153 Gepost op: 6 februari 2014, 18:51:20 »
Nou Rick, noem dat maar een rommelbak. ik heb meer het idee dat Pierre thuis een enorme schatkist heeft.
Groet Arend

Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #1154 Gepost op: 6 februari 2014, 18:51:58 »
leuk die spanner zo aan die lantaarn. Spant ie ook echt, of is dit weer allemaal uit de rommelbak.

Hij spant niet echt Rick. Het is inderdaad fake. De gewichten is gewoon een rond stukje hout met groefjes er in en het wieltje is een wieltje van vooras van een paardenkar wat ik tegen kwam in de rommelbak. Het andere wieltje heb ik gebruikt voor een ander miniprojectje. Namelijk een grote compressor voor onder het afdak van het motorenrevisie bedrijf. Het ziet er voorlopig niet naar uit dat het spul wat ik besteld heb komt dus ga ik maar zelf wat fröbelen.

Nou Rick, noem dat maar een rommelbak. ik heb meer het idee dat Pierre thuis een enorme schatkist heeft.

Wat voor een ander rommel is kan ik vaak nog heel goed gebruiken Arend. Je moet het gewoon zien waar het voor gebruikt kan worden. Nadeel is dat ik (bijna) alles kan gebruiken. :P
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #1155 Gepost op: 6 februari 2014, 19:12:39 »
Ik heb ook nog even een foto gemaakt van de nieuwe lantaarns bij nacht. Hier is goed te zien dat ik voor deze hoge lantaarns leds heb gekozen die niet zo erg breed schijnen. Ook werkt het ringetje dat ik heb gebruikt een beetje als reflector.

Groet Pierre.

Offline kriskras

• Kruier
  • *
  • Droom niet je leven, maar leef je dromen!
« Reactie #1156 Gepost op: 6 februari 2014, 19:22:13 »
Wauw Pierre ...ik geniet telkens van deze foto's ..hier kunnen we nog veel van leren.  :)
Met vriendelijke groeten Chris.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #1157 Gepost op: 6 februari 2014, 19:39:04 »
Eerder schreef ik dat ik die lantaarnpalen -naar mijn smaak- iets te hoog vond. Maar beste Pierre, ik buig mijn hoofd nederig en kom terug op mijn eerdere mening; ik zie nu in dat ze de perfecte lengte hebben.  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #1158 Gepost op: 6 februari 2014, 19:53:57 »
Zin  die gewichten nu al in het wate r gevallen, ik zie ze niet hangen namelijk :D
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #1159 Gepost op: 6 februari 2014, 19:59:50 »
Zin  die gewichten nu al in het wate r gevallen, ik zie ze niet hangen namelijk :D

Ze liggen idd in het water Hans. Ik heb verder nog geen bovenleiding dus dat stukkie blijft niet hangen. ;D
Groet Pierre.

Offline arend65

• Super Modelspoorder
« Reactie #1160 Gepost op: 6 februari 2014, 23:57:26 »
Wat voor een ander rommel is kan ik vaak nog heel goed gebruiken Arend. Je moet het gewoon zien waar het voor gebruikt kan worden. Nadeel is dat ik (bijna) alles kan gebruiken. :P

Dat bedoel ik Pierre, voor jou is het geen rommel, maar zijn het schatten, je maakt er erg mooie dingen van. Die "rommel" is wat ik nog mis. :)
Groet Arend

Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #1161 Gepost op: 7 februari 2014, 00:13:21 »
Kijk om je heen Arend ..... karton, rietjes, blister verpakkingen roerhoutjes en satéprikker overal is wat bruikbaars te vinden. Als je een uurtje op Marktplaats rondkijkt heb je voor 10 euro een doos vol huisjes die je kan slopen of opknappen. Als je dan ook de doos bewaard dan heb je gelijk een rommeldoos. :P
Groet Pierre.

Offline arend65

• Super Modelspoorder
« Reactie #1162 Gepost op: 7 februari 2014, 07:53:44 »
Gaan we zeker doen Pierre.

Groet Arend
Groet Arend

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #1163 Gepost op: 8 februari 2014, 23:40:27 »

Vandaag de bovenleiding van de tram afgemaakt. De bovenleiding paaltjes heb ik ooit in Houten op de kop getikt. Zo te zien zijn ze van Sommerfeldt.  Ze waren zwaar mishandeld maar daar was de prijs ook na. Even geleden heb ik alle paaltjes recht gebogen en een verfje gegeven dus die waren klaar voor gebruik. Een beetje uitmeten en ik blijk er precies genoeg te hebben. Ook de bovenleiding draadjes zijn van Sommerfeldt. Het zijn stukjes van ongeveer 30 cm. Ik heb aan de uiteinden een haakje gebogen en deze aan de dwarsligger van de paaltjes gehaakt. Toen alles naar mijn zin was vast gesoldeerd. Daarna de bovenleidingen geverfd  met een onbestendig kleurtje groen wat een beetje op koperoxidatie moet lijken.

Het laatste punt heb ik opgehangen tussen een lantaarnpaal en een huisgevel. Niet omdat paaltjes te kort kwam maar gewoon omdat ik het wel leuk vond staan zo. Als isolatoren heb ik drie kleine glaskraaltjes gebruikt. 

Groet Pierre.

Offline Semantha

• Moderator
  • Super Modelspoorder
  • Geslacht: Vrouw
  • I didn't choose photography, photography chose me!
    • Van der Kuijp Photography
« Reactie #1164 Gepost op: 9 februari 2014, 00:46:45 »
Wauwwww Pierre het zijn de details die het hem doen he. Hihi zie ineens
je bakje met verfjes. Dacht dat Rick veel had maar jij  :o :o
Fotografen met passie.

Offline arend65

• Super Modelspoorder
« Reactie #1165 Gepost op: 9 februari 2014, 08:30:16 »
Het is een lust voor het oog Pierre, je raakt niet uitgekeken, je ziet steeds weer wat nieuws.
Groet Arend

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #1166 Gepost op: 9 februari 2014, 09:35:48 »

Wauwwww Pierre het zijn de details die het hem doen he. Hihi zie ineens
je bakje met verfjes. Dacht dat Rick veel had maar jij  :o :o

Ach Sem ... je kwast heel wat weg met zo'n hobby. ;D Ik zal het laatje snel weer dicht doen.

Het is een lust voor het oog Pierre, je raakt niet uitgekeken, je ziet steeds weer wat nieuws.

Dat is nou net de bedoeling Arend. De details die niet gelijk opvallen maken wel het geheel compleet. ;)
Groet Pierre.

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #1167 Gepost op: 9 februari 2014, 09:52:34 »
Poe hee, dat lijkt meer op een snoepshop voor modelbouwers dar met al die doosjes en laadjes :)

Het ziet er idd heel goed uit allemaal Pierre, vooral zo doorgaan :)

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Rick

• Super Modelspoorder
    • Rick's Modelspoorweg Blog
« Reactie #1168 Gepost op: 9 februari 2014, 11:08:49 »
Wat een geweldig hoekje is het geworden. die laatste draad aan de huisje geeft het net iets extra's
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #1169 Gepost op: 9 februari 2014, 12:05:32 »
Een lust voor het oog en op de manier zoals je die bovenleiding geschilderd hebt, lijken de rijdraden veel dunner. Ik zie vaak op modelspoorbanen van die glimmende bovenleiding zitten, waardoor ze veel te veel opvallen. Op jouw baan heb je precies de goede toon te pakken en gaan ze mooi op in de omgeving.
Op de manier zoals jij het gedaan hebt vind ik bovenleiding wèl mooi.

Volgens mij is de helft van jouw verfpotjes uitgedroogd.  :D Ikzelf gooi ook wel eens een keer gewoon wat weg.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Roel

• Super Modelspoorder
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
« Reactie #1170 Gepost op: 9 februari 2014, 13:40:39 »
Schitterend Pierre!
Wat je gemaakt hebt is toch wel heel moeilijk hoor.
Het is echt in het miniatuur werken, alles is piepklein. En er komt veel geduld bij kijken.
Ik hoop je ooit eens op dit vlak te benaderen, maar er blijft toch een eerbiedwaardige afstand bestaan  :D
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #1171 Gepost op: 9 februari 2014, 18:18:52 »
dank je wel allemaal.

Volgens mij is de helft van jouw verfpotjes uitgedroogd.  :D Ikzelf gooi ook wel eens een keer gewoon wat weg.

Ik zal je een trucje leren Wim waardoor de verf heel lang mee gaat. Laat de olie op de verf staan!! Dus niet roeren in je potje voor gebruik. Als je wat verf nodig hebt schep je met b.v. een satéstokje of zo een klein beetje dikke verf onder uit je blikje en smeer dat op een stukje papier/plankje/schoteltje of zo. Neem dan een beetje terpentine en maak de uitgeschepte verf op dikte zodat het te gebruiken is voor je project. Zorg natuurlijk wel dat de blikjes altijd rechtop staan. Omdat er ook geen verf aan het dekseltje komt en je de kwast niet langs het randje van de potjes afveegt sluit het potje ook weer goed af. Ik doe dus heel lang met de verf en daarom heb ik ook zoveel blikjes die nog steeds bruikbaar zijn.

Tís maar een tip! ;)
Groet Pierre.

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #1172 Gepost op: 9 februari 2014, 18:27:11 »
Misschien ook nog een tip, zet de potjes op zijn kop, wel goed afsluiten uiteraard :)

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #1173 Gepost op: 9 februari 2014, 19:26:15 »
Goede Tip. Ik roer de verf eerst helemaal door, maar dat is dus fout.  :o
Dankjewel vent!

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #1174 Gepost op: 9 februari 2014, 19:35:00 »
Goede Tip. Ik roer de verf eerst helemaal door, maar dat is dus fout.  :o
Dankjewel vent!

'Tis niet fout maar dan kan je vaak een half blikje weggooien omdat de verf dan te dik, een vel er op of opgedroogd is. ;D
Groet Pierre.