Vanmiddag weer eens lekker aan het fröbelen geslagen. Ik ben met de steiger verder gegaan maar omdat ik iedere keer latjes moest lijmen en daardoor telkens moest wachten tot die een beetje droog waren heb ik tussendoor ook een interieur gemaakt voor de kapperszaak. Maar daarover straks meer. Eerst mijn vorderingen met de steiger.
Eerst maar eens even wat hout bij elkaar gesprokkeld. Vuurpijlen, roerhoutjes van Albert, satè prikkers, lucifers en ander dunne resthoutjes. Kortom een hele stapel hout.

Eerst heb ik de paaltjes vanaf de waterlijn in de verf gezet omdat je daar straks echt niet meer bij kunt komen.

Dan lijm ik de dragers voor de rails tegen de paaltjes.

Ik meet de rails heel precies uit en fixeer deze met een paar spelden. Daarna lijm ik hem vast met witte houtlijm.

Alles waar ik straks moeilijk bij kan komen zet ik gelijk in de verf.

Wordt vervolgd .....
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zoals ik al vertelde heb ik tussendoor gelijk een interieur voor de kapperszaak gemaakt. Gewoon een klein hokje van karton met daarin een printje van internet geplakt. Ik heb gezocht naar een beetje bruine kleuren om een oud donkerbruin kapperszaakje te maken. En dat is volgens mij redelijk gelukt. Een paar preisertjes uit de doos gevist en twee kappersstoelen gemaakt. Twee stickertjes met een schuin potloodstreepje doen dienst als spiegels. Simpel maar ’t werkt.
Moeder is met Teuntje naar de kapper. De kapper heeft Teun de veel te grote schort al om gedaan. Maak het maar lekker kort kapper .. zegt moeder .. en de oren en nek vrij graag. De twee mannen die zitten te wachten grinniken. 
Het interieur is nog niet zo goed te zien door de ramen heen maar dat komt omdat de verlichting nog niet klaar is. Ik moet nu met één hand een foto maken en met de andere hand een ledje boven de kappersruimte houden maar ……… je kan wel alvast het sfeertje proeven dat ik geprobeerd heb te creëren