Auteur Topic: Baanbouw Pierre  (gelezen 755454 keer)

Offline Semantha

• Moderator
  • Super Modelspoorder
  • Geslacht: Vrouw
  • I didn't choose photography, photography chose me!
    • Van der Kuijp Photography
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #725 Gepost op: 27 augustus 2013, 19:12:20 »
We moeten binnenkort maar eens een tourtje Nederland houden en banen gaan bekijken bij allemaal. Hahah hier zo klaar valt weinig te zien.
Daar in tegen bij Tom en Pierre al heel wat.
Ook bij Bram wezen kijken in Steenwijk daar is al heel wat te zien.
Fotografen met passie.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
  • Geslacht: Man
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #726 Gepost op: 30 augustus 2013, 20:45:44 »
Voor de herenkapper in mijn huizenrij wil ik een kapperslogo maken. Je weet wel zo’n lichtgevende toren aan de gevel. Na even zoeken vond ik een rietje van een pakje appelsap in mijn prullenbak. Inwendig 3mm dus precies goed voor een led van 3mm. Hiermee moet het lukken. Ik ga hier een probeerseltje mee maken.

Met cd markers maak ik schuine strepen op een gewoon printerpapiertje. Daar een stukje uit geknipt en op een achterkant van een penseel gerold. Nu kan ik het stukje papier af laten rollen in het rietje.

Even het hoge randje van de led af vijlen en dan past hij er precies strak in.

Een stukje van het rietje afgeknipt en testen in de led tester. Het werkt! Hier ga ik nog een wat nettere versie van maken en dan kan hij zo aan de kappersgevel.

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #727 Gepost op: 30 augustus 2013, 21:46:25 »
Toen ik de eerste foto zag dacht ik: "Nee hè, hij gaat het niet doen!"
Volgende foto's: "Ja hoor... hij doet het! Rietje uit de prullenbak, restje appelsap eruit blazen, papiertje, paar viltstiften, ledje een beetje rond schuren... huppetee!"
Laatste foto: "Pierre heeft het wéér geflikt!"
Wel knap: gewoon een rietje uit de prullenbak, papiertje, ledje... valt er nog meer te zeggen?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rick

• Super Modelspoorder
    • Rick's Modelspoorweg Blog
« Reactie #728 Gepost op: 30 augustus 2013, 21:49:11 »
 :o :o :o :o
twee weken geleden in het spoorweg museum heb ik er nog een zien hangen. Samen met mijn zoon nog naar staan kijken. Maar niet in me opgekomen om dat te gaan maken. En jij komt er gewoon weer mee. Geweldig
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline iTom

• Super Modelspoorder
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
« Reactie #729 Gepost op: 30 augustus 2013, 22:26:08 »
Ik sta weer perplex.
Nu hoop ik niet dat Pierre binnenkort ook de vuilnisbakken op straat gaat controleren om daar nog wat nuttigs uit te vissen.
Rietje van een pakje appelsap uit de prullenbak en zwart geblakerde vuurpijlstokken kan ik nog wel tegen, maar het moet niet gekker worden :D
ROCO Proline zonder bedding: YD7001: YaMoRC/LocoNet: DCC: iTrain 5 pro:: h0

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #730 Gepost op: 30 augustus 2013, 22:45:54 »
Of dat nou uit een bak onder een kraam in Houten komt, een frummeltje uit een viskoffer of iets dat onder je schoen zit vastgeplakt, het maakt niet uit het gaat uiteindelijk om het zién van de mogelijkheden.
En ik moet eerlijk zeggen, die Pierre heeft me wel op ideeën gebracht... ik heb nu wèl een berg vuurpijlstokken in een van mijn bakken liggen.
Wie van jullie kent de term: "ochtendster"?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rick

• Super Modelspoorder
    • Rick's Modelspoorweg Blog
« Reactie #731 Gepost op: 30 augustus 2013, 23:24:53 »
Ik ken het Wim,
en vele zijn ouder als ik hier op het forum, dus met mij vast ook nog wel andere.
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #732 Gepost op: 31 augustus 2013, 12:03:18 »
Ik ken het Wim,
en vele zijn ouder als ik hier op het forum, dus met mij vast ook nog wel andere.
Ik denk dat er ergens (nog niet eens zo) diep in het hart van Pierre een ware ochtendster zit.  ;)

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #733 Gepost op: 31 augustus 2013, 12:07:42 »
Ik ken de uitdrukking niet, uiteraard wel de naam.
Ben niet zo thuis in de atrologie :D

Ik ken wel de uitdrukking "morgenster" de betekenis daarvan is een persoon die zich dingen toeëigent die als grof vuil aan de straat zijn gezet.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #734 Gepost op: 31 augustus 2013, 12:27:37 »
Nou Tom, ochtendster en morgenster kan beide. Vroeger had je nog gewoon vuilnisbakken die op vaste dagen werden geleegd en wat er niet inpaste, dat zette je ernaast. Daar waren vaak best heel bruikbare dingen bij zoals kastjes, radio's en stoelen en met een bakfiets werden dat soort spullen opgehaald.
Ikzelf ben van nature ook een hergebruiker en ben ook vaak te vinden in kringloopwinkels... volgens mij is Pierre een kringloopmodelspoorder: wat een ander ziet als oude zooi, daar maakt Pierre een hele haven van.  :)

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #735 Gepost op: 31 augustus 2013, 12:44:14 »
Ok, dan denk ik dat ik meer een "avondster" zal zijn want ik koop meestal alles liever nieuw.
Slechte gewoonte natuurlijk, zeker in deze tijd maar ja, 't zij zo.

Offline Semantha

• Moderator
  • Super Modelspoorder
  • Geslacht: Vrouw
  • I didn't choose photography, photography chose me!
    • Van der Kuijp Photography
« Reactie #736 Gepost op: 31 augustus 2013, 14:11:19 »
Heren back on topic  ;)
Ik weet dat Pierre het niet zo heel erg vind gelukkig.

Pierre ware kunstenaar, hoe ga je trouwens het dopje maken bovenop want volgens mij zit daar boven op die lichtzuil toch nog altijd
een grote "goud geschilderde" knop??
Fotografen met passie.

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #737 Gepost op: 31 augustus 2013, 14:49:49 »
Het is misschien ook wel leuk om er een knipperledje in te zetten.
Ik dacht me te herinneren dat die zuilen altijd draaiend waren.

Ook bij de schepen is het leuk om er de navigatie verlichting op aan te brengen, met een 1,8mm led moet dat volgens mij wel te doen zijn, bakboord en stuurboord plu hekverlichting  geeft wel wat sfeer.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #738 Gepost op: 1 september 2013, 16:48:52 »
Ikzelf ben van nature ook een hergebruiker en ben ook vaak te vinden in kringloopwinkels... volgens mij is Pierre een kringloopmodelspoorder: wat een ander ziet als oude zooi, daar maakt Pierre een hele haven van.  :)

Klopt Wim ... Ik vind iets maken van oude rommel altijd wel spannend en er is zo veel te vinden als je er een beetje oog voor hebt. Bovendien is dat het eerste verdiend .. toch? Zo kost de modelbouwhobby niet te veel ('tis al duur zat)

Ik had overigens nog nooit van die uitdrukking gehoord.

Heren back on topic  ;)
Ik weet dat Pierre het niet zo heel erg vind gelukkig.

Ach het maakt me idd niet zoveel uit Sem. Ik maak me er zelf ook vaak schuldig aan. :)

Pierre ware kunstenaar, hoe ga je trouwens het dopje maken bovenop want volgens mij zit daar boven op die lichtzuil toch nog altijd
een grote "goud geschilderde" knop??

Je hebt helemaal gelijk ...  zit vaak zo'n gouden ui of schijfje op.  Ik weet nog niet waar ik dat doppie van maak. Misschien klei of gewoon van karton met de perforator een goud rondje uit drukken. Ik heb nog goud karton van de Sinterklaas letter liggen. :P

Het is misschien ook wel leuk om er een knipperledje in te zetten.
Ik dacht me te herinneren dat die zuilen altijd draaiend waren.

Klopt Tom over het algemeen waren het draaiende uithangborden maar soms ook gewoon vast. Maar niet knipperend.
Dus ik kan het wel eens proberen maar denk dat het een gewoon ledje wordt.

Ook bij de schepen is het leuk om er de navigatie verlichting op aan te brengen, met een 1,8mm led moet dat volgens mij wel te doen zijn, bakboord en stuurboord plu hekverlichting  geeft wel wat sfeer.

Als de boten aangemeerd liggen branden de lampjes niet Tom. ;) Er komt helemaal geen verlichting in de bootjes. Hooguit een werklamp op de kade en steiger of zo.

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #739 Gepost op: 1 september 2013, 17:42:48 »
...  zit vaak zo'n gouden ui of schijfje op.
Heb ik nog wel liggen... als ik 'm kan vinden maak ik morgen wel even eerst een foto.
Zo zie je maar.... gooi nooit iets weg.  :)

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #740 Gepost op: 2 september 2013, 09:45:16 »
Ik moet terugkomen op mijn vorige bericht. Ik heb ’m niet kunnen vinden.  :(
Dat wordt een dun stukje plastic in de perforator voor een cirkeltje, daar bovenop een kraaltje en wat goudverf.
Wordt tijd dat ik eens ga opruimen.  :o

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #741 Gepost op: 2 september 2013, 10:32:01 »
Ik moet terugkomen op mijn vorige bericht. Ik heb ’m niet kunnen vinden.  :(
Dat wordt een dun stukje plastic in de perforator voor een cirkeltje, daar bovenop een kraaltje en wat goudverf.

Geeft niks Wim. Ik verzin wel een list. ;) Dat lukt vast wel.

Wordt tijd dat ik eens ga opruimen.  :o

Waar heb ik dat eerder gehoord? ::)
Groet Pierre.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #742 Gepost op: 13 september 2013, 23:41:42 »
Jeetje …. Wat een klein updeetje

Vanavond toch nog even naar boven geweest. Ik heb een nieuw en netter uithang bord/ding gemaakt voor de kappersgevel. Aan de bovenkant heb ik een speld met zo’n plastic bolletje gebruikt en daarin vast gelijmd.. Paste daar precies in en de speld zelf heb ik krom gebogen zodat ik daar gelijk een ophang punt  heb. Aan de onderkant gebruik ik de draadjes van de led. De ophanging en het bolletje heb ik zwart geverfd zodat het geheel er niet zo lomp uitziet. Ik heb ook een startje gemaakt met de binnenkant van de winkel maar dat is nog niet klaar.

Ook aan de steiger heb ik nog even gewerkt en daar alvast een stuk rails gesoldeerd. Nu moet ik eerst de paaltjes verven omdat ik daar straks niet meer bij kan. Misschien is daar morgen even tijd voor.

Wordt vervolgd .....
Groet Pierre.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #743 Gepost op: 14 september 2013, 00:51:03 »
Pierre, het ziet er fantastisch uit: het is net een schilderijtje.
Ik ben misschien een zeurpiet maar ik heb nog wel een heel klein puntje: dat kappersding waren daar de boven- en onderkant niet zilver- of goudkleurig? Of is dit gezichtsbedrog (hoek van de foto) en zijn ze wel goud- of zilverkleurig? Dan heb ik niets gezegd.  :D

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #744 Gepost op: 14 september 2013, 10:23:11 »
Ik ben misschien een zeurpiet maar ik heb nog wel een heel klein puntje: dat kappersding waren daar de boven- en onderkant niet zilver- of goudkleurig? Of is dit gezichtsbedrog (hoek van de foto) en zijn ze wel goud- of zilverkleurig? Dan heb ik niets gezegd.  :D

Ha ... ha .. Waar ken ik die tekst van??
Je hebt gelijk Wim ..... meestal waren die onder en bovenkant van goud of zilver maar ......
In verhouding is hij nogal aan de grote kant en door zwart te gebruiken lijkt het geheel wat minder lomp. Maar ja ... 'tis geen zilver ... dat is waar. ;D
Groet Pierre.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #745 Gepost op: 14 september 2013, 12:20:03 »
Het geheel ziet er gelikt uit... écht waar. Komt er nog wel een interieurtje in "Herenkapper Pierre"?

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #746 Gepost op: 14 september 2013, 12:46:56 »
Yep ... ben ik mee bezig Wim. :)
Groet Pierre.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #747 Gepost op: 14 september 2013, 13:35:17 »
Helemaal leuk! En nu ik nog eens beter naar die foto kijk (hoe langer ik kijk, hoe meer ik ontdek) dat braakliggend stukje grond met die steunbalken links van de kapper zit er ook helemaal top uit. Van mij mag er nog wel wat meer troep liggen: oude fietsen, pallets en oude meuk.
Ben ook wel benieuwd hoe de steiger er straks gaat uitzien.  :)

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #748 Gepost op: 14 september 2013, 19:56:25 »
Helemaal leuk! En nu ik nog eens beter naar die foto kijk (hoe langer ik kijk, hoe meer ik ontdek) dat braakliggend stukje grond met die steunbalken links van de kapper zit er ook helemaal top uit. Van mij mag er nog wel wat meer troep liggen: oude fietsen, pallets en oude meuk.

Ik ben er ook nog niet mee klaar Wim. Maar eerst de inrichting van de winkels en de verlichting in de huizen. Daarna komen er nog lantaarns, mensen fietsen en rotzooi op straat. ;)
Groet Pierre.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #749 Gepost op: 14 september 2013, 20:51:58 »
Ben gewoon een beetje ongeduldig.  :D