Ikzelf ben van nature ook een hergebruiker en ben ook vaak te vinden in kringloopwinkels... volgens mij is Pierre een kringloopmodelspoorder: wat een ander ziet als oude zooi, daar maakt Pierre een hele haven van. 
Klopt Wim ... Ik vind iets maken van oude rommel altijd wel spannend en er is zo veel te vinden als je er een beetje oog voor hebt. Bovendien is dat het eerste verdiend .. toch? Zo kost de modelbouwhobby niet te veel ('tis al duur zat)
Ik had overigens nog nooit van die uitdrukking gehoord.
Heren back on topic 
Ik weet dat Pierre het niet zo heel erg vind gelukkig.
Ach het maakt me idd niet zoveel uit Sem. Ik maak me er zelf ook vaak schuldig aan.

Pierre ware kunstenaar, hoe ga je trouwens het dopje maken bovenop want volgens mij zit daar boven op die lichtzuil toch nog altijd
een grote "goud geschilderde" knop??
Je hebt helemaal gelijk ... zit vaak zo'n gouden ui of schijfje op. Ik weet nog niet waar ik dat doppie van maak. Misschien klei of gewoon van karton met de perforator een goud rondje uit drukken. Ik heb nog goud karton van de Sinterklaas letter liggen.
Het is misschien ook wel leuk om er een knipperledje in te zetten.
Ik dacht me te herinneren dat die zuilen altijd draaiend waren.
Klopt Tom over het algemeen waren het draaiende uithangborden maar soms ook gewoon vast. Maar niet knipperend.
Dus ik kan het wel eens proberen maar denk dat het een gewoon ledje wordt.
Ook bij de schepen is het leuk om er de navigatie verlichting op aan te brengen, met een 1,8mm led moet dat volgens mij wel te doen zijn, bakboord en stuurboord plu hekverlichting geeft wel wat sfeer.
Als de boten aangemeerd liggen branden de lampjes niet Tom.

Er komt helemaal geen verlichting in de bootjes. Hooguit een werklamp op de kade en steiger of zo.