Auteur Topic: Baanbouw Pierre  (gelezen 755464 keer)

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:Baanbouw Pierre
« Reactie #450 Gepost op: 27 april 2013, 00:48:41 »
Nee Wim ..... zo werkt dat niet. Ik vind het mooi of ik vind het niet mooi. Geen fratsen. Ben een beetje aan het zoeken geweest op Google en zo en de meeste palen zijn grijs of zilvergrijs. De oudere grijs/groen en daar ga ik voor. ;) Ik heb de kleur al uit gezocht in mijn verfwinkeltje dus morgen als de dienst het toelaat (lees boodschappen doen) gaat de kwast er weer over. en dan dus ook de dakjes.
Je legt de lat hoog en je hebt gelijk. Als je al zoveel werk hebt gestopt in je soldeerwerk, dan zou het jammer zijn als je het bij het schilderwerk laat zitten.  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #451 Gepost op: 27 april 2013, 20:23:06 »

Ik heb er even stevig over nagedacht en de overkappingen gaan grijs/groen worden in plaats van blauw. Het is heel veel meerwerk maar ja ?.. wel een stuk mooier vind ik.

Ik begin de ochtend met een bezoek aan de markt maar om 10 uur zit ik dan toch aan mijn werkbank te plakken. Van alle eerder gesorteerde stukken stel ik nu de perronkappen samen. Langs de rand van mijn treintafel kan ik netjes de stukken aan elkaar lijmen en fixeren met spelden zodat de zaak kaarsrecht in elkaar zit. Van de delen die over zijn en te veel beschadigd om te gebruiken haal ik ontbrekende stukjes af om het geheel compleet te maken. Voor ik een boterham ga eten zijn de  5 delen compleet en kunnen ze verder drogen.

Nu zijn de paaltjes aan de beurt en die krijgen als eerste de nieuwe kleur. Gelijk  de hoogte goed aangepast. Volgens mij was het dak een cm te hoog.

Dan de eerste twee kortste delen voor de kleurverandering.  Wauww ???.wat een gepruts met die kleine randjes zo stak langs het glas.  Bij de bovenste kap zie je het kleurverschil.

Mijn handen stribbelen een beetje tegen met dat prutserige verfwerk dus tussendoor de eerste paaltjes in het beton van de perrons gegoten.

Dan het laatste stukje van de 2e kap af schilderen en dan kan dat mooi drogen. Het is weer mooi geweest voor vandaag. Wel weer lekker opgeschoten.

Wordt vervolgd .....
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

• Super Modelspoorder
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
« Reactie #452 Gepost op: 27 april 2013, 20:31:40 »
Kleur is 100% ok.
Ziet er veel beter uit dan het blauw.
Ga je de loopbrug ook nog die kleur geven.
ROCO Proline zonder bedding: YD7001: YaMoRC/LocoNet: DCC: iTrain 5 pro:: h0

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #453 Gepost op: 27 april 2013, 20:49:36 »
Kleur is 100% ok.
Ziet er veel beter uit dan het blauw.
Ga je de loopbrug ook nog die kleur geven.

Het was wel de bedoeling Tom .....  maar ik moet het wel met kleine stukjes tegelijk doen ..... mijn handen h? ... waardeloos man. :(
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline GéJé

• Super Modelspoorder
  • Gert-Jan
« Reactie #454 Gepost op: 27 april 2013, 23:46:56 »
Mooie kleur Pierre,
Veel beter dan dat blauw.
Volgens mij laat je het in de beschrijving wel veel makkelijker klinken dan het in werkelijkheid is. Op de laatste foto zie ik allemaal dwarsbalkjes die er op de foto daarvoor nog niet waren. Je hebt dus veel meer gedaan dan wat schilderwerk. Je gaat als een trein man! Geen wonder dat je handen het dan even niet meer bijhouden  ;D
Mooi werk!

Groeten, G?J

Offline Rick

• Super Modelspoorder
    • Rick's Modelspoorweg Blog
« Reactie #455 Gepost op: 28 april 2013, 00:06:31 »
Ben het met de vorige heren eens. Deze kleur is zeker beter. Maar wat een monniken werk, en dat met jouw handen. geweldig hoor. Ziet er strak uit
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #456 Gepost op: 28 april 2013, 19:56:24 »
Ziet er retestrak uit Pierre. En inderdaad, precies de goede pisbakkenkleur groen  :D
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Hookies

• Super Modelspoorder
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
« Reactie #457 Gepost op: 28 april 2013, 21:54:53 »
Iedereen zegt het al, maar de gekozen kleur is prima.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #458 Gepost op: 28 april 2013, 22:27:44 »
Dank jullie. Pfff .... gelukkig dan ben ik niet de enige die deze kleur goed vind. Op zich best moeilijk om een goede kleur te kiezen. Vandaag maar eens even een snipperdag ingelast en een beetje dom met mijn postzegels aan de gang gegaan. Kijken of we morgen weer een dak kunnen schilderen en wat paaltjes planten op het perron. Ik merk al wel dat ik het niet ga halen met de verf dus kijken of er in de buurt nog wat te krijgen is. Anders moet ik het bestellen via internet en dan ben ik weer een paar dagen verder.  ;D
Groet Pierre.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #459 Gepost op: 30 april 2013, 21:54:10 »

De  3e kap is nu ook afgeschilderd en alle drie de kappen zijn geplaatst. Van de 4e kap staan nu ook de paaltjes op het perron. Iedere keer een klein stukje maar het schiet toch nog lekker op zo.

Wordt vervolgd .....
Groet Pierre.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #460 Gepost op: 1 mei 2013, 12:32:38 »
H??l erg mooi! Ga je die loopbrug nou ook in dezelfde kleur doen? Ook wel weer een geduldwerk, maar dan past het wel mooi bij elkaar.  :)

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #461 Gepost op: 1 mei 2013, 19:32:52 »
H??l erg mooi! Ga je die loopbrug nou ook in dezelfde kleur doen? Ook wel weer een geduldwerk, maar dan past het wel mooi bij elkaar.  :)

yep .... de brug krijgt ook dezelfde kleur maar ik moet eerst nieuwe verf halen. Potje leeg :( Bovendien moeten er op de voetgangers brug eerst nog drie (led?)seinen komen. Ik denk dat ik zo'n loopstukje/bruggetje maak aan de buitenkant met een hekwerkje en daarop de seinen. Dat bruggetje maak ik zwart.
Groet Pierre.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #462 Gepost op: 1 mei 2013, 19:46:45 »
Kun je inderdaad een loopbrug voor gebruiken. Als je zoekt op: Dapol OO Signal Gantry dan heb je voor ? 4,- de hele zaak compleet. Hoef je alleen nog maar gaatjes voor de led?s in te boren  ;)

Offline aad

• Kruier
  • *
  • schilder
« Reactie #463 Gepost op: 1 mei 2013, 19:49:02 »
Beste Pierre
het ziet er geweldig uit je treinbaan
ik wilde je vragen of de relief huizen op de achtergrond bouwpakketen zijn
of zijn het kartonnen huizen
en kan je vertellen waar ik ze kan kopen
groeten aad

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #464 Gepost op: 1 mei 2013, 22:24:31 »
Beste Pierre
het ziet er geweldig uit je treinbaan
ik wilde je vragen of de relief huizen op de achtergrond bouwpakketen zijn
of zijn het kartonnen huizen
en kan je vertellen waar ik ze kan kopen
groeten aad

De rij huizen helemaal achterin is volledig zelfbouw Aad. Aan de voorkant zijn de huizen gemaakt van achtergrond platen op plexiglas. Een beetje omslachtig om zo uit te leggen. KLIK HIER om te kijken hoe ze gemaakt zijn.
Groet Pierre.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #465 Gepost op: 1 mei 2013, 22:28:01 »
Kun je inderdaad een loopbrug voor gebruiken. Als je zoekt op: Dapol OO Signal Gantry dan heb je voor ? 4,- de hele zaak compleet. Hoef je alleen nog maar gaatjes voor de led?s in te boren  ;)

Dat is een optie Wim maar ...... helemaal zelf maken is veel leuker. ;)
Groet Pierre.

Offline GéJé

• Super Modelspoorder
  • Gert-Jan
« Reactie #466 Gepost op: 1 mei 2013, 22:39:51 »
Dat Pierre het zelf maakt, daar kijk ik al lang niet meer van op. En Pierre kennende maakt hij het dan uit wat onderdelen van een willekeurig huishoudelijk apparaat, een leeg cd-hoesje of iets dergelijks en een paar spulletjes uit zijn bekende "rommeldoos" die elk ander persoon al lang weggegooid zou hebben.

Groeten, G?J

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #467 Gepost op: 1 mei 2013, 23:05:56 »
Dat Pierre het zelf maakt, daar kijk ik al lang niet meer van op. En Pierre kennende maakt hij het dan uit wat onderdelen van een willekeurig huishoudelijk apparaat, een leeg cd-hoesje of iets dergelijks en een paar spulletjes uit zijn bekende "rommeldoos" die elk ander persoon al lang weggegooid zou hebben.

Groeten, G?J?

Iets WEGGOOIEN :o niet doen!!
Groet Pierre.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #468 Gepost op: 2 mei 2013, 00:19:28 »
Dat is een optie Wim maar ...... helemaal zelf maken ik veel leuker. ;)
Daar was ik al bang voor. Toen ik het neerschreef realiseerde ik me al: ?Die gaat ?cht geen bouwpakketje kopen!?  :)

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #469 Gepost op: 5 mei 2013, 01:09:14 »

De 4e kap voor het station is ook klaar en ligt te drogen. Ik zal hem morgen monteren en een foto van schieten. Vanavond de brug in de groen/grijze kleur gezet. Daarna het dak aangepakt. Alle naden beplakt met aluminiumfolie strookjes en het dak een matzwarte laag gegeven . Morgen als alles goed droog is nog een beetje roest en een dry-brush. Morgen gelijk eens kijken of ik een loopbrugje en seinen kan maken. Da?s weer een leuk tussendoor projectje.

Wordt vervolgd .....
Groet Pierre.

Offline Hookies

• Super Modelspoorder
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
« Reactie #470 Gepost op: 5 mei 2013, 09:23:23 »
Dat zijn weer mooie resultaten met die projectes van je.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #471 Gepost op: 5 mei 2013, 12:11:26 »
Grappig dat je Humbrol verf gebruikt. De meeste winkels in mijn buurt verkopen alleen Faller verf, maar die Humbrol mengt het lekkerst.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #472 Gepost op: 5 mei 2013, 14:03:47 »
Dat zijn weer mooie resultaten met die projectes van je.

Dank je Martin.

Grappig dat je Humbrol verf gebruikt. De meeste winkels in mijn buurt verkopen alleen Faller verf, maar die Humbrol mengt het lekkerst.

Ik heb hier in Den Haag twee hele grote treinwinkels op een steenworp afstand Wim. Ze verkopen daar de gekste soorten verf maar ik vind Humbrol voor dit soort werk gewoon lekker werken dus hou ik het daar maar bij.

Overigens gebruik ik heel veel verschillende verf (ook op waterbasis) die voor ander werk weer ideaal zijn.
Groet Pierre.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #473 Gepost op: 5 mei 2013, 16:36:04 »
Treinenwinkels op een steenworp afstand... w?t een ontzettende luxe. Ik moet daarvoor naar Almelo of Zwolle.  :(
Hoe dan ook, het resultaat is geweldig.

Offline Rick

• Super Modelspoorder
    • Rick's Modelspoorweg Blog
« Reactie #474 Gepost op: 5 mei 2013, 17:11:32 »
Ik woon dan in een kleinere plaats, maar ik heb zelfs op steenworp afstand (al moet ik dan weel heel erg hard gooien) een hele grote zitten.
Moet wel zeggen dat ik het meeste online of op beurzen koop.

Pierre,

wat een gepriegel, al die spijltjes groen maken. maar het resultaat is dan ook wel weer top.
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.