Ik heb er even stevig over nagedacht en de overkappingen gaan grijs/groen worden in plaats van blauw. Het is heel veel meerwerk maar ja ?.. wel een stuk mooier vind ik.
Ik begin de ochtend met een bezoek aan de markt maar om 10 uur zit ik dan toch aan mijn werkbank te plakken. Van alle eerder gesorteerde stukken stel ik nu de perronkappen samen. Langs de rand van mijn treintafel kan ik netjes de stukken aan elkaar lijmen en fixeren met spelden zodat de zaak kaarsrecht in elkaar zit. Van de delen die over zijn en te veel beschadigd om te gebruiken haal ik ontbrekende stukjes af om het geheel compleet te maken. Voor ik een boterham ga eten zijn de 5 delen compleet en kunnen ze verder drogen.

Nu zijn de paaltjes aan de beurt en die krijgen als eerste de nieuwe kleur. Gelijk de hoogte goed aangepast. Volgens mij was het dak een cm te hoog.

Dan de eerste twee kortste delen voor de kleurverandering. Wauww

.wat een gepruts met die kleine randjes zo stak langs het glas. Bij de bovenste kap zie je het kleurverschil.

Mijn handen stribbelen een beetje tegen met dat prutserige verfwerk dus tussendoor de eerste paaltjes in het beton van de perrons gegoten.

Dan het laatste stukje van de 2e kap af schilderen en dan kan dat mooi drogen. Het is weer mooi geweest voor vandaag. Wel weer lekker opgeschoten.

Wordt vervolgd .....