Auteur Topic: Baanbouw Pierre  (gelezen 755371 keer)

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
  • Geslacht: Man
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Baanbouw Pierre
« Reactie #400 Gepost op: 24 februari 2013, 21:46:09 »
Ik vraag me alleen af of die enkelspoorkruizen niet iets groter moesten zijn.
Ik heb eens gegoogeld en zag dat de kruizen net zo breed waren als de lamphouders.

Je hebt helemaal gelijk Tom. Ik heb ook nog eens goed gekeken en het kruis steekt soms zelfs nog voorbij de lampen. Dat moet ik dan toch maar even veranderen voor het mooie. Foutje :(
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #401 Gepost op: 24 februari 2013, 21:47:24 »
Ja of de lampen wat kleiner maken?  :P
Verder is het wel heel erg Pierre en ik weet nu hoe ik ze zelf kan maken.  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rick

• Super Modelspoorder
    • Rick's Modelspoorweg Blog
« Reactie #402 Gepost op: 24 februari 2013, 22:25:45 »
Wat is dat nu???? Pierre die een foutje maakt... jullie zitten wel heel erg goed op te letten om hem eens te kunnen betrappen.
Ik vind de palen weer super. Zelfs met het te kleine kruis.
ik ga deze ook in mijn nog te proberen lijstje zetten
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #403 Gepost op: 24 februari 2013, 22:33:40 »
Geeft niks Rick .... eerlijk is eerlijk en de kruizen zijn echt te klein. :(
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #404 Gepost op: 25 februari 2013, 00:23:58 »
Citaat van: rvdk65
Wat is dat nu???? Pierre die een foutje maakt... jullie zitten wel heel erg goed op te letten om hem eens te kunnen betrappen.
Nee dat zijn we hier beslist niet aan het doen. Ik denk dat we elkaar wel eeuwig de hemel in kunnen prijzen en elke keer weer: ?Oh, wat heb je dat weer mooi gemaakt!? en dat klinkt altijd leuk, maar het gaat ook om opbouwende kritiek. Als iemand anders mij vertelt dat het anders en misschien wel beter kan, dan heb ik dat graag en ik hoop ook dat iedereen dat blijft doen. En of ik daar daar dan wat mee doe is weer een tweede, maar meestal heb ik er wat aan en kan ik er ook wat mee.
Ik vind veel van wat andere forumleden maken ?cht heel erg bijzonder, maar ik loop ook wel eens ergens tegenaan waarvan ik denk: ?Mwa... dat zou ik geloof ik zelf anders hebben gedaan!? En daar ben ik heel eerlijk in, dat zeg ik niet tegen iedereen en ik probeer ook niet overal commentaar op te hebben.
Ik denk dat dat de kracht is van een forum als dit.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #405 Gepost op: 25 februari 2013, 09:41:31 »
Is allemaal waar. Het moet ook kunnen dat een ander wat zegt over jou werk wat ze niet mooi vinden of hoe ze het zelf anders zouden doen. Je steekt er altijd wat van op. Soms kan je je werk/probleempje daardoor een stukje makkelijker of anders oplossen. Maar hebt ook allemaal je eigen manier van werken en eigen ideetjes dus je kan met de op/aanmerkingen doen wat je zelf goed lijkt. Het blijft tenslotte jou modelbaan en die maak je op jou manier. Maar ??.. af en toe een veer in je r? is en blijft ook best leuk.   ;)

En nu ga ik de kruisjes nog even vervangen voor grotere exemplaren. :P
Groet Pierre.

Offline iTom

• Super Modelspoorder
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
« Reactie #406 Gepost op: 25 februari 2013, 10:09:56 »
Af en toe een opbouwende kritische noot met een veer in je r... moet toch kunnen.
Soms zie jij niet wat een ander wel ziet en dan is het goed om daar even op gewezen te worden.
Uiteindelijk bepaal jezelf wat je er mee doet.
ROCO Proline zonder bedding: YD7001: YaMoRC/LocoNet: DCC: iTrain 5 pro:: h0

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #407 Gepost op: 25 februari 2013, 12:06:26 »
Citaat van: Pierre
Maar hebt ook allemaal je eigen manier van werken en eigen ideetjes dus je kan met de op/aanmerkingen doen wat je zelf goed lijkt. Het blijft tenslotte jou modelbaan en die maak je op jou manier.
Daar schrijf je iets dat heel erg waar is: je hebt allemaal je eigen stijl. Inmiddels kan ik op dit forum al aan veel foto?s zien wie wat gemaakt heeft en begin ik stijlen te herkennen en ook wat iemands ding is en wat niet.
Dat is denk ik ook de reden waarom ik bijvoorbeeld geen lasercut station dat door iemand anders in elkaar is gezet, ga zitten opleuken en proberen er mijn ding van te maken. Want ik weet nu al: het wordt nooit mijn ding.
Uhh... zitten die kruizen er nou al op?  :D

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #408 Gepost op: 25 februari 2013, 13:36:43 »
Ja Wim ..... ze zitten er op. Dit is beter zo. Tom merkte terecht op dat de kruisjes te klein waren en ik heb grotere gemaakt van een strookje blisterverpakking. De balkjes van het kruis over elkaar heen gezet en niet het kruis uit ??n stuk. Ook de paaltjes gelijk maar geplant op mijn baan. Morgen de boel aansluiten.

Groet Pierre.

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #409 Gepost op: 25 februari 2013, 14:09:11 »
Pierre om eerlijk te zijn ik vind ze eigenlijk toch  ................................................ helemaal super nu, zeker nu ook de balkjes over elkaar heen zitten.
En vergeet ??n ding niet, retestrak geverfd.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #410 Gepost op: 25 februari 2013, 15:38:41 »
Pierre, je bent weer helemaal het mannetje!  :)

Offline Rick

• Super Modelspoorder
« Reactie #411 Gepost op: 25 februari 2013, 16:12:17 »
Pierre dat zijn weer super Andreaskruisjes. En de heren hadden gelijk. ze zijn nu nog mooier. :)

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #412 Gepost op: 25 februari 2013, 16:25:26 »
Pierre dat zijn weer super Andreaskruisjes. En de heren hadden gelijk. ze zijn nu nog mooier. :)

Je weet toch wel wat ons artikelwetboek hier over zegt.

artikel 1, een moderator heeft altijd gelijk
artikel 2, indien de moderator geen gelijk heeft treed automatisch artikel 1 in werking.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #413 Gepost op: 26 februari 2013, 17:44:07 »
Komt er nog een bordje bij de overgang: "WACHT tot het rode licht gedoofd is, er kan nog een trein aankomen"?
Ik heb er de laatste tijd een soort sport van gemaakt om opschriften te maken, die draai ik dan uit op een zelfklevend A4-tje, snij ze uit en plak ze waar ze maar willen plakken.

Zet er z? een spoorwegovergangbord bij en stuur een PDF-je.
Deze afbeelding heeft een erg lage resolutie.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #414 Gepost op: 26 februari 2013, 18:55:36 »
Komt er nog een bordje bij de overgang: "WACHT tot het rode licht gedoofd is, er kan nog een trein aankomen"?
Ik heb er de laatste tijd een soort sport van gemaakt om opschriften te maken, die draai ik dan uit op een zelfklevend A4-tje, snij ze uit en plak ze waar ze maar willen plakken.

Nee Wim .. er komt geen bordje bij. Hooguit een driehoek bordje met bewaakte overgang. Ik heb zelf ook een hele map met allemaal oude aanplakbiljetten en andere reclame meuk opgespaard. Heb er nog niet veel mee gedaan maar dat komt vast nog wel. Ik print ze op gewoon papier af en plak ze dan met witte houtlijm op. Dan kan je de hoekjes wat laten krullen of een beetje dubbel plakken. Daarna verouderen en aflakken tegen verkleuren/vervagen.

Maar bedankt voor je aanbod. ;)   
Groet Pierre.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #415 Gepost op: 26 februari 2013, 19:01:59 »
Graag gedaan en zou geen moeite zijn geweest. Achteraf bedenk ik me dat je natuurlijk dat soort zaken ook zelf ergens in een bak hebt liggen.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #416 Gepost op: 26 februari 2013, 19:04:35 »
Graag gedaan en zou geen moeite zijn geweest. Achteraf bedenk ik me dat je natuurlijk dat soort zaken ook zelf ergens in een bak hebt liggen.

Niet in een bak maar wel in een map.  ;D
Groet Pierre.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #417 Gepost op: 26 februari 2013, 22:46:16 »
Vandaag de hele spoorwegovergang werkend gemaakt. Hij wordt alleen nog niet aangestuurd door de trein maar voor de rest werkt het allemaal. Eerst gaan de lichten knipperen en een paar sec. erna de bomen dicht zodat de overgang kan worden vrij gemaakt van verkeer. Ook de auto's van het Faller Car System stoppen keurig zodra de lichten gaan knipperen zijn en gaan weer verder als de lichten doven. De bomen gaan niet tegelijk bewegen en dat is leuker omdat het straks "handbediende" bomen zijn. Ben er wel tevreden over. Vooral dat de bomen zo mooi rustig bewegen.

Groet Pierre.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #418 Gepost op: 26 februari 2013, 23:32:49 »
Heel erg mooi Pier. En ook heel mooi hoe die bomen na elkaar open en dicht gaan. En die bus; ik denk niet dat ik ?m z? snel door die bocht heel trek.  :)
Heb je al nagedacht hoe je de belijning gaat doen op het wegdek? Afplakken en dan drybrushen... dat afplakken zal een hele toer worden. Ik zat me al af te vragen -en ik heb het nog nooit geprobeerd- of je met zo?n trekpen met witte verf wat zou kunnen.
Het resultaat is in elk geval retegaaf!

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #419 Gepost op: 26 februari 2013, 23:43:13 »
Heel erg mooi Pier. En ook heel mooi hoe die bomen na elkaar open en dicht gaan. En die bus; ik denk niet dat ik ?m z? snel door die bocht heel trek.  :)
Nee ... dat denk ik ook niet Wim. Alle mensen met een witte wang tegen de ruit en in het gangpad. ha..ha ;D Misschien moet ik er nog maar eens een diode bij zetten om de snelheid te temperen.
Heb je al nagedacht hoe je de belijning gaat doen op het wegdek? Afplakken en dan drybrushen... dat afplakken zal een hele toer worden. Ik zat me al af te vragen -en ik heb het nog nooit geprobeerd- of je met zo?n trekpen met witte verf wat zou kunnen.
Het resultaat is in elk geval retegaaf!

Er komt tzt een stippellijn op de as van de weg. Ik denk dat ik een malletje maak en dan de streepjes spuit met de airbrush.
Groet Pierre.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #420 Gepost op: 26 februari 2013, 23:53:06 »
Er stond Pier in plaats van Pierre. Komt door die iPad die constant woorden wil verbeteren.  :o
Ik vind de snelheid van die bus niet echt storend hoor... eerder grappig dan storend.
Een malletje kan inderdaad ook.
Die weg aan de andere kant... dus waar die bus heen rijdt in je filmpje, wordt daar een stuk breder. Heb je daar al plannen voor?

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #421 Gepost op: 27 februari 2013, 00:16:02 »
Ik vind het weer geweldig allemaal, die bomen, die bus, die knipperlichten.
Ik zag alleen geen Pier. :D

Belijning kan ook goed met een mal en een witte gelpen

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #422 Gepost op: 27 februari 2013, 00:31:07 »
Er stond Pier in plaats van Pierre. Komt door die iPad die constant woorden wil verbeteren.  :o
Wat maakt het uit. Ik luister overal naar. Is bijna het zelfde maar dan oud Hollands.
Die weg aan de andere kant... dus waar die bus heen rijdt in je filmpje, wordt daar een stuk breder. Heb je daar al plannen voor?
Daar is een splitsing met een keerlus. Het lijkt dus breder te worden maar het splitst daar juist in twee smallere weggetjes. Ik heb daar nog niet echt foto's van. Dat is nog een kaal stuk waar een begraafplaats moet komen.
Ik vind het weer geweldig allemaal, die bomen, die bus, die knipperlichten.
Ik zag alleen geen Pier. :D
Die kan je ook niet zien Tom.... zitten onder het gras! :P
Aan de andere kant van mijn treinbaan komt een pier maar zover ben ik nog lang niet.
Belijning kan ook goed met een mal en een witte gelpen
Is ook nog een optie Tom.
Groet Pierre.

Offline Rick

• Super Modelspoorder
« Reactie #423 Gepost op: 27 februari 2013, 08:56:07 »
Heel mooi om te zien dat de bomen niet tegelijk gaan. Als ik terug denk aan de tijd waarin je bouwt, dan ging het ook idd nog niet gelijk. Kleine details die het juist weer extra leuk maken.

Offline Semantha

• Moderator
  • Super Modelspoorder
  • Geslacht: Vrouw
  • I didn't choose photography, photography chose me!
    • Van der Kuijp Photography
« Reactie #424 Gepost op: 27 februari 2013, 13:21:53 »

Je weet toch wel wat ons artikelwetboek hier over zegt.

artikel 1, een moderator heeft altijd gelijk
artikel 2, indien de moderator geen gelijk heeft treed automatisch artikel 1 in werking.

Dat zegt zijn vrouw ook altijd Tom gheghehe en die is nog moderator ook hier op het forum dubbel gelijk dus???

Pierre ze zijn super, jij kan van niets iets maken. Geweldig om elke keer weer te zien hoe jij zo goedkoop mogelijk iets ontzettend moois weet te maken.
Fotografen met passie.