Mijn spoorwegovergang bevalt me al een tijdje niet. De constructie laat te wensen over en iedere keer heb ik een storing. Soms gaan ze niet open omdat de puls van de reed schakelaar te kort is voor het mechanische bediening. Ik ben al een tijdje aan het onderdelen sprokkelen voor een andere overweg. Al een paar keer in Houten wat gevonden en zelf heb ik ook nog het een en ander liggen. Volgens mij moet het hiermee kunnen lukken.

Ik wil ook graag de overgang met bomen met zo'n hekwerk er aan. Ik geloof dat ze dat slaghekken noemen of zo iets. Nou heb ik zo'n simpele mechanische Fleischman overweg gescoord maar die heeft toch wel heel behoorlijke hekken.

Het stukje elektronica wat ik heb is volgens mij ook wel goed te gebruiken. Helaas is er geen schema bij dus moet ik zelf het een en ander gaan uitproberen. Gelukkig staan er wel op het kastje de meeste gegevens zodat het snel voor elkaar is. Nadat ik een motortje heb vervangen en de nodige draden kan ik een proefopstelling maken. Het eerst wat ik tegen kom zijn verbogen contacten en het is verdraaid lastig om deze weer goed te krijgen. Maar ja ..... een stief kwartiertje (anderhalf uur dus) later werk het dan toch allemaal.

De oude spoorbomen worden weggesloopt en de raamwerkjes die ik uit de voetplaat gezaagd heb Fr?bel ik in de baan. Ik gebruik de raamwerkjes zodat ik altijd de motortjes uit de baan kan nemen voor event. reparaties.

In de scharnierstukken boor ik gaatjes van 2mm voor de "nieuwe" bomen. Voor het mooie moet ik de bomen een cm verlengen of de weg een stukje smaller maken maar dat is van later zorg.

Alle bedrading voor bediening van de bomen is verlengt, aangesloten en getest. Alleen de reed contacten moet ik nog plaatsen (en de oude weghalen). Voor het Faller Carsystem heb ik zelf twee stopmagneten gemaakt en ik weet niet of ik die rechtstreeks op het elektronica kastje kan aansluiten. Misschien zijn ze te zwaar. Er zit wel een aansluiting op voor stopmagneten maar ik weet niet of dit rechtstreeks is. Ik zet er voor de zekerheid maar een relais tussen.

------------------------
Ik wil er ook een bel bij zetten maar geen idee hoe ik dat kan gaan doen. Ik heb wel al een bel gevonden.
Is er iemand met een idee???