Nu de gashouder klaar is en op zijn plek staat wil ik de rest van de baan in deze hoek ook mooi aan laten sluiten op de achtergrond. Ik maak een strook piepschuim op maat .... een bruin verfje er op en plaats daar een paar van m'n pas gekweekte boompjes op.
Even goed naar de achtergrond kijken welke kleuren op welke plek het beste overeen komen. Ook zorgen dat het niet te veel een "rijtje" gaat worden. Voor het mooie zet ik er ook nog 2 grote donkere en 3 lichtere dennen bij. Het hele zwikkie kan ik zo achter de muur sodem..... laten zakken.

Dat was het eerste deel van deze operatie. Er blijft nog een breed leeg gat over en ik besluit daar nog twee fabriekjes neer te zetten. Het is er vrij ondiep voor grote gebouwen of ik moet ze ook op een rijtje langs de muur zetten. Niet dus. Dan maar de zaag in de twee uit de rommelbak opgescharrelde panden zodat ik ze schuin neer kan zetten.
Van allebij de gebouwen haal ik een flinke hoek af en de achterkanten maak ik dicht met karton zodat straks de verlichting er niet aan alle kanten door schijnt.

In een industriegebied horen natuurlijk hoge grote schoorstenen en dus wil ik dat ook op deze fabriekjes toepassen. Van het resterende achter muurtje wat ik er afgezaagd heb maak ik een sokkel voor een schoorsteen. De schoorsteen zelf bestaat uit 3 verschillende schoorsteen delen die ik onlangs gevonden heb op een verloren plekje met "echte" rommel.
Vervolgens schilder ik alles in ??n kleur bruin.

Het andere exemplaar is samen gesteld uit 2 vierkante schoorstenen op elkaar geplakt. Nadat er van alles op en aan het dak geplakt is van onzinnigen dingen die er wel leuk uitzien voeg en vervuil ik de fabriekjes met verdunde zwarte verf. Rest me alleen nog om een trapje te maken voor de deuren van de grootste fabriek. Morgen maar eens even op zoek of ik daar nog iets voor kan vinden.

De fabriekjes op hun plek naast de gashouder. Misschien is het wel een gasfabriek?? Wie zal het zeggen.

Tot slot een foto van het geheel. Alles sluit nu mooi aan op de achtergrond. (vind ik

)