Auteur Topic: Baanbouw Pierre  (gelezen 755148 keer)

Frans

• Gast
Re:Baanbouw Pierre
« Reactie #350 Gepost op: 24 december 2012, 13:45:01 »
Bedankt voor de info Pierre.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
  • Geslacht: Man
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #351 Gepost op: 24 december 2012, 13:51:07 »
Pierre, niks overnemen je krijgt hem gewoon gratis en voor niks want ik heb hem ook gratis gekregen van Faller.
Ik weet nog niet of ik naar Rijswijk ga, het zit allemaal zo dicht op elkaar en ik wil nu weleens verder met de baan ipv maar kopen, kopen, kopen.

Dat is helemaal geweldig Tom. Gratis is de beste prijs!

Ik heb ook nog een heleboel projecten liggen maar ik ga wel naar Rijswijk. Ik ga de dag na mijn verjaardag dus kan dan gelijk verjaardagsgeld uitgeven. En het is voor mij natuurlijk een thuiswedstrijd. Ongeveer 15 minuutjes van mijn huis vandaan.

De schoorsteen is 17cm hoog, er zit alleen geen ladder bij, die moet je dan zelf maar uit je rommeldoosje halen :D

Trappetje heb ik idd nog wel in de rommeldoos. Dat komt wel goed.

Faller neemt niet de moeite om de delen behoorlijk van een gietboom te halen, ik had 1 schoorsteen in de bouwdoos zitten en die was uiteindelijk nog beter dan deze.
Ze kunnen de delen beter aan een gietboom laten zodat we die er zelf af kunnen halen, nu moet je er wel wat aan doen om het bij te werken, maar dat lukt jou wel.
Je kan er ook nog een rookgenerator in kwijt.

Beetje opknappen is geen enkel probleem. Ik doe niet anders met die ouwe meuk van mij en ...... een rookgenerator heb ik ook nog liggen.

Ik zal hem wel opsturen maar dat wordt na de kerst want ik ben nu bezig aan de jaarlijkse appeltaart bakken en vanavond kerstavond bij onze zoon, morgen kersvreet uhhh kerstfeest bij onze dochter en 2e kerstdag uitbuiken op de bank hier thuis.
Donderdag weer op pad want dan begint overal de uitverkoop  >:(

Je hebt het weer zwaar Tom. Tjonge jonge ... Hoe kom je deze dagen weer door! :P :P

Heb je mijn adres? Je krijgt in ieder geval wel de verzendkosten van me terug maar komt wel een keer in Houten of zo.

Bakze!! ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #352 Gepost op: 24 december 2012, 16:46:54 »

Het is 7 uur in de ochtend. Lodewijk stopt zijn broodtrommeltje onder de snelbinders van zijn fiets. Hij gaapt. Gisteren is het best laat geworden met zijn maten in de kroeg. Heel wat bier is er geschonken maar wat was het gezellig. Hij fietst over het marktplein richting industriestraat. Zijn fiets bonkt en hobbeld over de kinderhoofdjes. Als hij het maar haalt tot zijn werk. Hij fietst snel verder. Gelukkig de kinderhoofdjes houden op en de vlakke betonplaten zijn een verademing.
Plots remt hij stevig af .... gooit zijn fiets tegen de muur en  .... h? h? .... dat was op het nippertje!! 

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Johan

• Super Modelspoorder
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
« Reactie #353 Gepost op: 24 december 2012, 17:03:00 »
Plots remt hij stevig af .... gooit zijn fiets tegen de muur en  .... h? h? .... dat was op het nippertje!! 

Euhhhh waar is oom agent? Werk aan de winkel!  :P  :P
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #354 Gepost op: 30 december 2012, 23:05:27 »

Update:

Vandaag verder gegaan met mijn locloods. Eerst het ingekorte bijgebouwtje onder handen genomen. De hoek van het dak wat minder gemaakt zodat hij niet boven de muur uit steekt. Wat spulletjes uit de rommelbak gezocht zoals een lange schoorsteen en dakgootjes en deze op maat gemaakt. Regenpijp van een stukje gietboom gemaakt en gelijk een regenton geplaatst. Net als bij de locloods dakranden gemaakt van karton.

Ondanks de kleine raampjes toch een inboedel en figuurtjes geplaatst. Je moet even goed kijken maar ze zijn wel te zien als het licht aan is. De muren en schoorsteen zijn gevoegd en vervuilt. Ook het dak is vuiler gemaakt en een scheur in het dakje is bijna onzichtbaar bijgewerkt. Op de plek waar vroeger een schoorsteen zal (hoe verzin je het voor het raam) is het dak "dicht getimmerd" met planken.

T'is schafttijd dus Pieter zit lekken van het voorjaars zonnetje te genieten voor de deur. 

Ook de locloods heb ik vandaag af gemaakt. De dakranden dezelfde kleur groen geverft als de deuren en ramen en gelijk met het dak een beetje vuiler gemaakt. Regenpijpen geverft en 3 lange terreinlantaarns geplaatst. Ik wil nog 3 dubbele lantaarns plaatsen maar die moet ik eerst vinden op MP of beurs. Als ik niets naar mijn zin kan vinden heb ik nog 3 lelijke exemplaren met enkele lamp die ik dan ga ombouwen met dubbele led's. Daar zal het wel op uitdraaien.

Wordt vervolgd .....
Groet Pierre.

Offline Johan

• Super Modelspoorder
« Reactie #355 Gepost op: 31 december 2012, 06:00:55 »
Beste Pierre,

De voorlaatste foto vind ik een schitterende foto met veel diepte werking! Klasse.  ;)

Groet,
Johan

rthuinte

• Gast
« Reactie #356 Gepost op: 1 januari 2013, 20:30:45 »
Geweldige foto's. Ik vind vooral ook de samenhang / dieptewerking tussen de locloods en de achtergrond helemaal geweldig.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #357 Gepost op: 8 januari 2013, 21:57:26 »

De omgeving van de locloods is maar net geballast en het onkruid komt al weer boven de steentjes uit. Ik heb van Tom een schoorsteen gekregen (bedankt nog Tom) en vandaag in elkaar gezet ontdaan van de nodige bramen, voorzien van een laddertje uit de rommeldoos, gevoegd en het topje geroet. Bovendien is de schoorsteen (buiten beeld) 9 cm verlengt met een stukje bezemsteel en beplakt met steentjespapier. De schoorsteen is voorzien van een rookgenerator.

Groet Pierre.

Offline iTom

• Super Modelspoorder
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
« Reactie #358 Gepost op: 8 januari 2013, 22:23:45 »
Dat ziet er allemaal weer gelikt uit, behalve die watertoren, daar moet toch nog wel over die bol een kwastje overheen lijkt mij. ;)
Verder loopt het allemaal weer mooi over in de achtergrond.
Enorme dieptewerking heeft het zo.
Petje af.
ROCO Proline zonder bedding: YD7001: YaMoRC/LocoNet: DCC: iTrain 5 pro:: h0

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #359 Gepost op: 8 januari 2013, 22:28:00 »
In dat lege hoekje achter het spoor, op je laatste foto, kun je mooi een bosje bomen planten en krijg je volgens mij een rimpelloze overgang van je baan naar de achtergrondfoto.
Verder sluit ik me zonder voorbehoud aan bij alle oh?s en ah?s: het ziet er afgrijselijk goed uit.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #360 Gepost op: 8 januari 2013, 22:33:27 »
De watertoren staat daar maar gewoon te staan Tom. Ik heb er nog geen vaste plek voor. Er liggen daar achter ook nog twee hoogspanningsmasten die ik nog ergens moet plaatsen. In de hoek wil ik een grote gashouder maken. Ik ben er al een klein beetje aan begonnen en zal ik er een nieuw topic voor aanmaken.

En achter de gashouder komen idd boomjes en struiken Wim.
Groet Pierre.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #361 Gepost op: 12 januari 2013, 00:14:45 »
Ik heb ooit ook zo?n schoorsteentrap gedaan met het kleinste formaat nietjes. Hele klein gaatjes boren, klein beetje lijm en die nietjes er dan inprikken. Een geduldwerk!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #362 Gepost op: 12 januari 2013, 12:07:44 »
Ik heb ooit ook zo’n schoorsteentrap gedaan met het kleinste formaat nietjes. Hele klein gaatjes boren, klein beetje lijm en die nietjes er dan inprikken. Een geduldwerk!

Dit was een kant en klaar trappie Wim. Komt uit de rommelbak. Heb ook geen idee waar hij van geweest is.
Groet Pierre.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #363 Gepost op: 12 januari 2013, 16:52:29 »
Niks mis met die trap van jou!

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #364 Gepost op: 15 januari 2013, 22:29:45 »

Nu de gashouder klaar is en op zijn plek staat wil ik de rest van de baan in deze hoek ook mooi aan laten sluiten op de achtergrond. Ik maak een strook piepschuim op maat .... een bruin verfje er op en plaats daar een paar van m'n pas gekweekte boompjes op.
Even goed naar de achtergrond kijken welke kleuren op welke plek het beste overeen komen. Ook zorgen dat het niet te veel een "rijtje" gaat worden. Voor het mooie zet ik er ook nog 2 grote donkere en 3 lichtere dennen bij. Het hele zwikkie kan ik zo achter de muur sodem..... laten zakken.

Dat was het eerste deel van deze operatie. Er blijft nog een breed leeg gat over en ik besluit daar nog twee fabriekjes neer te zetten. Het is er vrij ondiep voor grote gebouwen of ik moet ze ook op een rijtje langs de muur zetten. Niet dus. Dan maar de zaag in de twee uit de rommelbak opgescharrelde panden zodat ik ze schuin neer kan zetten.
Van allebij de gebouwen haal ik een flinke hoek af en de achterkanten maak ik dicht met karton zodat straks de verlichting er niet aan alle kanten door schijnt.

In een industriegebied horen natuurlijk hoge grote schoorstenen en dus wil ik dat ook op deze fabriekjes toepassen. Van het resterende achter muurtje wat ik er afgezaagd heb maak ik een sokkel voor een schoorsteen. De schoorsteen zelf bestaat uit 3 verschillende schoorsteen delen die ik onlangs gevonden heb op een verloren plekje met "echte" rommel.
Vervolgens schilder ik alles in ??n kleur bruin.

Het andere exemplaar is samen gesteld uit 2 vierkante schoorstenen op elkaar geplakt. Nadat er van alles op en aan het dak geplakt is van onzinnigen dingen die er wel leuk uitzien voeg en vervuil ik de fabriekjes met verdunde zwarte verf. Rest me alleen nog om een trapje te maken voor de deuren van de grootste fabriek. Morgen maar eens even op zoek of ik daar nog iets voor kan vinden.

De fabriekjes op hun plek naast de gashouder. Misschien is het wel een gasfabriek?? Wie zal het zeggen.

Tot slot een foto van het geheel. Alles sluit nu mooi aan op de achtergrond. (vind ik  ::))

Groet Pierre.

Offline Hookies

• Super Modelspoorder
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
« Reactie #365 Gepost op: 15 januari 2013, 22:33:45 »
Dat heb je goed gedaan Pierre. Het sluit inderdaad prima aan.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #366 Gepost op: 15 januari 2013, 22:36:27 »
Ik vind er niks aan, zo is het is net echt. ::)
Hahahahahahaha, nee het is zo realistisch, echt weer helemaal super.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #367 Gepost op: 15 januari 2013, 22:43:45 »
Dank je wel jongens  ;D

Morgen maar eens even aan 't knutselen in de garage. Aan de 1:1 Fiats. :P
Groet Pierre.

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #368 Gepost op: 15 januari 2013, 23:04:05 »
Dank je wel jongens  ;D

Morgen maar eens even aan 't knutselen in de garage. Aan de 1:1 Fiats. :P

Brrrr, is het daar dan niet te koud voor.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #369 Gepost op: 15 januari 2013, 23:13:12 »
Ik steek de kachel aan Tom  ;D. Dan ga ik boven een bakkie doen en als ik dan een half uurtje later weer beneden kom is het er ongeveer een graad of 19. En da's prima om te werken .... toch?? In de winter ben ik er ook maar ??n keer in de week anders schiet mijn modelbaan natuurlijk niet op  :P :P

Met mijn reuma moet ik helemaal niets hebben van de kou. :(
Groet Pierre.

Offline Semantha

• Moderator
  • Super Modelspoorder
  • Geslacht: Vrouw
  • I didn't choose photography, photography chose me!
    • Van der Kuijp Photography
« Reactie #370 Gepost op: 15 januari 2013, 23:16:05 »
Ik vind het geweldig Pierre, dit is echt supermooi geworden.
In het begin dacht ik dat ding is gewoon echt veel te groot en joekelig maar als ik hem nu in het totaal plaatje zie dan is hij perfect.
De overgang is nu ook inderdaad heel erg realistisch.
Fotografen met passie.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #371 Gepost op: 18 januari 2013, 00:27:53 »
Zeg Pierre, het is wel vreselijk off-topic maar je maakt me toch wel erg nieuwsgierig naar die Fiat?s. Denk je dat een fotootje veel kwaad kan? Dan kunnen we zien of je 1 op 1 net zo mooi kunt drybrushen als 1 op 87.  ;D

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #372 Gepost op: 18 januari 2013, 08:11:27 »
Zeg Pierre, het is wel vreselijk off-topic maar je maakt me toch wel erg nieuwsgierig naar die Fiat’s. Denk je dat een fotootje veel kwaad kan? Dan kunnen we zien of je 1 op 1 net zo mooi kunt drybrushen als 1 op 87.  ;D

Nee hoor Wim ...  ik vind dat geen probleem. Voor een foto of zelfs meerdere klik hier
Groet Pierre.

Offline Johan

• Super Modelspoorder
« Reactie #373 Gepost op: 19 januari 2013, 20:22:13 »
Beste Pierre,

Je hebt met de gasfabriek en de bijhorende gebouwen een hele mooie hoek gecre?erd. Klasse! Niet iedereen durft zomaar een zaag in een gebouw te zetten maar het levert zo wel een mooi geheel op.

Groet,
Johan

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #374 Gepost op: 19 januari 2013, 21:10:06 »
Je hebt met de gasfabriek en de bijhorende gebouwen een hele mooie hoek gecre?erd. Klasse! Niet iedereen durft zomaar een zaag in een gebouw te zetten maar het levert zo wel een mooi geheel op.

Ik moest wel Johan omdat de gebouwtjes anders te breed waren voor het plekje waar ze nu staan. Een andere optie was de gashouder en de gebouwen omwisselen maar dat staat alles op een rijtje en dat vond ik veel minder mooi. Bovendien is het niet zo moeilijk om de zaag er in te zetten omdat de gebouwtjes uit de rommeldoos kwamen en als het was mislukt pak ik gewoon een andere om het nog een keer te proberen. Maar deze gebouwtjes passen wel erg goed bij elkaar dus ben ik ook blij dat het gelukt is.
Groet Pierre.